Wieloprzês³owe mosty skrzynkowe z betonu sprê¿onego
BETON SPRʯONY jest
obecnie podstawowym materia³em stosowanym do budowy obiektów
mostowych – nie tylko ma³ych, ale równie¿ o
¶rednich oraz du¿ych rozpiêto¶ciach przêse³. Dla ¶rednich i du¿ych
rozpiêto¶ci mostów belkowych s± powszechnie stosowane
sprê¿one d¼wigary skrzynkowe.
W niniejszym
podrêczniku przedstawiono ca³o¶ciowo problematykê projektowania i
budowy belkowych mostów z betonu sprê¿onego.
Szczególn± uwagê zwrócono na:
- zagadnienia
mechaniki i kszta³towania d¼wigarów skrzynkowych,
- podstawowe
technologie budowy i ich wp³yw na proces projektowania,
- wykorzystanie
wspó³czesnych metod obliczeniowych.
Obiekty belkowe o skrzynkowym przekroju poprzecznym nale¿± do
najliczniej wykonywanych konstrukcji mostowych z beton sprê¿onego,
zw³aszcza wieloprzês³owych. Wraz ze wzrostem potrzeb komunikacyjnych
nast±pi³ w tym obszarze mostownictwa w ostatnich dekadach intensywny
rozwój zarówno je¶li chodzi o metody
projektowania, jak i rozwi±zania materia³owe oraz technologie
wykonawcze.
Autorzy korzystaj± ze swojego du¿ego do¶wiadczenia i licznych
realizacji, wiêc przedstawione w ksi±¿ce analizy obliczeniowe oraz
szczegó³owe rozwi±zania konstrukcyjne s± ¶ci¶le powi±zane z
technologi± wykonawcz±. Jest to unikatowa (nie tylko w skali krajowej),
bardzo obszerna i szczegó³owa pozycja, prezentuj±ca
najnowsze osi±gniêcia projektowe i realizacyjne w zakresie belkowych
obiektów wieloprzês³owych z betonu sprê¿onego, maj±cych
skrzynkowe przekroje poprzeczne.
Prezentowany podrêcznik wype³nia lukê w polskojêzycznej
literaturze dotycz±cej mostów betonowych, wobec czego
Autorzy maj± nadziejê, ¿e spotka siê z zainteresowaniem
in¿ynierów i studentów specjalno¶ci mostowej.
420 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miêkka