ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POSKROMIĆ ADHD POZNAWCZO-BEHAWIORALNA TERAPIA DOROSŁYCH PORADNIK PACJENTA


PERLMAN C.A. OTTO M.W. SAFREN S.A. SPRICH S.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2024, wydanie II

cena netto: 61.49 Twoja cena  58,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Poskromić ADHD

Poznawczo-behawioralna terapia dorosłych

Poradnik pacjenta


Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi, czyli ADHD, wpływa negatywnie na funkcjonowanie w wielu ważnych obszarach życia. Osoby nim dotknięte mają trudności z organizacją i planowaniem, szybko się nudzą wykonywaną czynnością, nie potrafią zarządzać czasem, odkładają różne rzeczy na później i impulsywnie podejmują decyzje, co rzutuje na naukę i pracę. Zmagają się także z problemami w relacjach, między innymi ze względu na nieumiejętność słuchania czy wywiązywania się ze zobowiązań.

Niniejszy poradnik stanowi element poznawczo-behawioralnego programu terapii dla osób dorosłych z ADHD. Ułatwia opanowanie umiejętności pomagających radzić sobie z trzema podstawowymi objawami tego zaburzenia: trudnościami z koncentracją, problemami w zakresie organizacji i planowania oraz impulsywnością. Pomaga zrozumieć, z czym ono się wiąże, zmierzyć się z diagnozą i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawiają jakość życia nie tylko osoby z ADHD, ale także jej najbliższych.

Poradnik, stanowiący dopełnienie podręcznika terapeuty, służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając pracę między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom objawów.

dr Steven A. Safren – profesor psychologii na University of Miami. Pełnił funkcję głównego badacza w pięcioletnim programie National Institute of Mental Health, którego celem była ocena skuteczności terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu ADHD u osób dorosłych. Ma na koncie ponad 250 publikacji poświęconych temu podejściu terapeutycznemu i jego wykorzystaniu w przypadku różnorodnych problemów klinicznych.

 dr Susan E. Sprich – dyrektorka programu terapii poznawczo-behawioralnej w Massachusetts General Hospital i podyplomowego programu z psychologii w tamtejszej Akademii Psychiatrii, adiunktka psychologii w Harvard Medical School. Pełniła funkcję dyrektorki projektu w pięcioletnim badaniu dotyczącym terapii poznawczo-behawioralnej dla dorosłych z ADHD i współopiekunki w trzyletnim badaniu poświęconym tejże terapii dla nastolatków z ADHD.

dr Carol A. Perlman – psychoterapeutka poznawczo-behawioralna specjalizująca się w terapii zaburzeń nastroju, zaburzeń lękowych i ADHD u dorosłych. Prowadzi warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Jest właścicielką Perlman Psychology Associates i prowadzi prywatną praktykę w Medway w stanie Massachusetts.

dr Michael W. Otto – profesor na Wydziale Nauk Psychologicznych i Nauk o Mózgu Boston University. Specjalizuje się w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych, nastroju i związanych z używaniem substancji psychoaktywnych. Ma na koncie ponad 370 publikacji badawczych, co czyni go jednym z najpłodniejszych autorów klinicznej literatury empirycznej.

O autorach
O serii

Rozdział 1
Informacje na temat ADHD w dorosłości
Rozdział 2
Omówienie niniejszego programu terapeutycznego
Rozdział 3
Sesja z udziałem bliskiej osoby

Moduł 1
Organizacja i planowanie
Rozdział 4
Podstawowe strategie organizacji i planowania
Rozdział 5
Organizacja w przypadku wielu zadań
Rozdział 6
Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z przytłaczającymi zadaniami
Rozdział 7
Systemy porządkowania

Moduł 2
Radzenie sobie z zaburzeniami uwagi
Rozdział 8
Pomiar czasu koncentracji i opóźnianie momentu rozproszenia uwagi
Rozdział 9
Przystosowywanie otoczenia

Moduł 3
Myślenie adaptacyjne
Rozdział 10
Wprowadzenie do poznawczego modelu ADHD
Rozdział 11
Rozwijanie umiejętności adaptacyjnego myślenia
Rozdział 12
Myślenie adaptacyjne – ćwiczenia i powtórka

Moduł 4
Umiejętności dodatkowe
Rozdział 13
Radzenie sobie z prokrastynacją (sesja opcjonalna)
Rozdział 14
Radzenie sobie z nawrotem

Aneks
Formularze
Bibliografia

144 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022