|
INFORMATYKA W OGÓLNYM ZARYSIE
BRYLOW D. BROOKSHEAR J.G. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie XIIIcena netto: 178.50 Twoja cena 169,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Informatyka w ogólnym zarysie
Informatyka w
ogólnym zarysie to kultowy podręcznik przeznaczony dla
studentów informatyki.
Autorzy przedstawiają w
nim najważniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki. Omawiają:
architekturę komputerów, oprogramowanie ( systemy
operacyjne, algorytmy, języki, paradygmaty programowania, problemy
związane z inżynierią oprogramowania) i organizację danych ( struktury
danych, struktury plikowe, bazy danych). możliwości dzisiejszych
komputerów. W książce znalazły się też takie tematy jak:
sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, złożoność
obliczeniowa i kryptografia. Bardzo atrakcyjnym elementem książki są
wyróżnione bloki, zawierające ciekawe informacje
uzupełniające.
Autorzy wskazują w nich,
czym żyje dzisiejsza społeczność informatyczna, przedstawiają
różne nowinki i poruszają zagadnienia dotyczące etyki
współczesnego informatyka i prywatności informacji w
kontekście rozwoju sieci komputerowych.
W książce znajdują się
liczne zadania i problemy do samodzielnego rozwiązania.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów pierwszych lat
studiów informatycznych, a także dla studentów
innych kierunków, którzy powinni poznać podstawy
informatyki, by móc w życiu zawodowym korzystać z opisanych
w niej narzędzi. Nowe, 13. wydanie zostało w całości zaktualizowane i
wzbogacone o ponad tysiąc nowych problemów do rozwiązania.
Rozdział 0 Wprowadzenie 2
0.1 Rola algorytmów 4
0.2 Historia informatyki 6
0.3 Zawartość książki 12
0.4 Nadrzędne zagadnienia informatyki 14
Rozdział 1 Przechowywanie
danych 24
1.1 Bity i ich przechowywanie 26
1.2 Pamięć główna 34
1.3 Pamięć masowa 38
1.4 Przedstawianie informacji w postaci bitów 44
*1.5 System binarny 53
*1.6 Przechowywanie liczb całkowitych 58
*1.7 Przechowywanie ułamków 66
*1.8 Dane i programowanie 72
*1.9 Kompresja danych 80
*1.10 Błędy komunikacji 87
Rozdział 2 Operowanie
danymi 100
2.1 Architektura komputera 102
2.2 Język maszynowy 105
2.3 Wykonywanie programu 113
*2.4 Instrukcje arytmetyczno-logiczne 121
*2.5 Komunikacja z innymi urządzeniami 126
*2.6 Programowanie operacji na danych 133
*2.7 Inne architektury 143
Rozdział 3 Systemy
operacyjne 156
3.1 Historia systemów operacyjnych 158
3.2 Architektura systemu operacyjnego 163
3.3 Koordynowanie działań maszyny 172
*3.4 Obsługa konkurencji wśród procesów
176
3.5 Bezpieczeństwo 182
Rozdział 4 Sieć i
Internet 194
4.1 Podstawy działania sieci 196
4.2 Internet 207
4.3 World Wide Web 220
*4.4 Protokoły internetowe 230
*4.5 Prosta komunikacja klient serwer 238
4.6 Cyberbezpieczeństwo 243
Rozdział 5 Algorytmy 262
5.1 Koncepcja algorytmu 264
5.2 Reprezentacja algorytmu 268
5.3 Odkrywanie algorytmów 277
5.4 Struktury iteracyjne 284
5.5 Struktury rekurencyjne 297
5.6 Wydajność i poprawność 306
Rozdział 6 Języki
programowania 326
6.1 Perspektywa historyczna 328
6.2 Tradycyjne koncepcje programowania 339
6.3 Jednostki proceduralne 355
6.4 Implementacja języka 365
6.5 Programowanie obiektowe 375
*6.6 Programowanie równoległych działań 382
*6.7 Programowanie deklaratywne 385
Rozdział 7 Inżynieria
oprogramowania 400
7.1 Dyscyplina inżynierii oprogramowania 402
7.2 Cykl życia oprogramowania 406
7.3 Metodologie inżynierii oprogramowania 411
7.4 Modułowość 414
7.5 Narzędzia do pracy 423
7.6 Zapewnienie jakości 432
7.7 Dokumentacja 436
7.8 Interfejs człowiek–maszyna 438
7.9 Własność i odpowiedzialność za oprogramowanie 442
Rozdział 8 Abstrakcje
danych 452
8.1 Podstawowe struktury danych 454
8.2 Powiązane pojęcia 459
8.3 Implementowanie struktur danych 462
8.4 Krótkie studium przypadku 479
8.5 Niestandardowe typy danych 485
8.6 Klasy i obiekty 490
*8.7 Wskaźniki w języku maszynowym 491
Rozdział 9 Systemy baz
danych 504
9.1 Podstawy baz danych 506
9.2 Model relacyjny 513
*9.3 Bazy obiektowe 526
*9.4 Utrzymywanie integralności bazy danych 529
*9.5 Tradycyjne struktury plików 533
9.6 Eksploracja danych 543
9.7 Społeczny wpływ technologii bazodanowych 546
Rozdział 10 Grafika
komputerowa 556
10.1 Zakres grafiki komputerowej 558
10.2 Przegląd grafiki 3D 561
10.3 Modelowanie 563
10.4 Renderowanie 573
*10.5 Sposoby na oświetlenie globalne 586
10.6 Animacje 589
Rozdział 11 Sztuczna
inteligencja 600
11.1 Inteligencja i maszyny 602
11.2 Postrzeganie 608
11.3 Rozumowanie 615
11.4 Dodatkowe obszary badań 629
11.5 Sztuczne sieci neuronowe 636
11.6 Robotyka 642
11.7 Myśląc o konsekwencjach 645
Rozdział 12 Teoria
obliczalności 658
12.1 Funkcje i ich obliczanie 660
12.2 Maszyna Turinga 663
12.3 Uniwersalne języki programowania 668
12.4 Funkcje nieobliczalne 674
12.5 Złożoność problemów 680
*12.6 Kryptografia z kluczem publicznym 692
Dodatki 703
Indeks 765
782 strony, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|