|
POŁUDNIE ZARZĄDZANIA ODWZOROWANIA ŚWIATA ORGANIZACJI I BIZNESU W MALARSTWIE I FOTOGRAFII
FRYZEŁ B. MARCINKOWSKI A. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 59.99 Twoja cena 56,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Południe zarządzania
Odwzorowania świata organizacji i biznesu w
malarstwie i fotografii
„Powiązanie
przeciwstawnych podejść – obiektywizm uogólnienia
naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia –
zaciekawia, może też być inspiracją dla potencjalnych badaczy,
zachęcając do wyjścia poza ramy klasycznego postępowania badawczego.
(…) W monografii przedstawiono istotę pojęcia zarządzania
poprzez analizę wybranych prac artystycznych (malarskich,
fotograficznych), ukazując, w jaki sposób sztuka
odzwierciedla społecznie i kulturowo zmieniające się znaczenie
archetypu/stereotypu przywództwa/lidera. (…)
Przedstawiony wywód, wychodzący od przeprowadzenia analizy
znaczenia pojęcia Południa poprzez założenia metodologiczne aż po
wnioski z analizy wybranych prac malarskich i fotograficznych, krok po
kroku odkrywa złożoność pojęcia zarządzania oraz pokazuje wyzwania
stawiane badaczom świata organizacji”.
Z recenzji dr hab.
Adeli Barabasz, prof. em. UEW
„Południe”
może oznaczać godzinę, porę dnia, jasną stronę świata lub kierunek
twórczych podróży w poszukiwaniu inspiracji.
Metaforycznie może się kojarzyć z czasem przerwy, zatrzymania się na
chwilę refleksji wśród natłoku informacji i gwałtownie
przyrastającej liczby teorii. Ta perspektywa pozwala ujrzeć podejmowane
w książce zagadnienia w nowej optyce: w pracach artystów
malarzy, pisarzy, filmowców, fotografików. Ich
wizje odsłaniają różne strony zarządzania i organizacji.
„Południe
zarządzania” w kontekście temporalnym oznacza etap dojrzałej
refleksji o zarządzaniu w świadomości społecznej, a także – w
kontekście symboliczno-przestrzennym – poszukiwanie, wzorem
artystów, lepszego światła wydobywającego głębię i niuanse
świata organizacji.
Barbara Fryzeł,
doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu
Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zakładem Zachowań Organizacyjnych.
Laureatka konkursów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej,
stypendystka post-doc University College London, z doświadczeniem
menedżerskim w korporacjach międzynarodowych. Jej obszar zainteresowań
naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej
odpowiedzialności biznesu oraz etyka behawioralna. Autorka publikacji
Smoki i gazele 2. Rzecz o współczesnym pejzażu zarządzania
międzynarodowego (WUJ, 2022), Ethics, Misconduct and the Financial
Services Industry: Towards a Theory of Moral Business (Routledge,
2020), Building Stakeholder Relations and Corporate Social
Responsibility (Palgrave Macmillan, 2011).
Aleksander Marcinkowski,
doktor nauk społecznych, socjolog, wykładowca Uniwersytetu
Jagiellońskiego. Badacz kultur organizacyjnych, przedsiębiorczości,
ekspert metodologii badań społecznych. Pracował w międzynarodowych
zespołach badawczych (5. Program Ramowy Unii Europejskiej) oraz
współfinansowanych projektach instytucjonalnych (Uniwersytet
Ekonomiczny w Krakowie, Canadian Urban Institute, Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i Administracji). Redaktor tomu Kapitalizm po polsku:
przedsiębiorca, organizacja, kultura (Księgarnia Akademicka, 1996).
188 stron, Format:
15.0x23.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|