ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.00 37,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA W PRAKTYCE EDUKACYJNEJ TOM 2


MOĆKO N. WĘSIERSKA K. RED.

wydawnictwo: WUŚ , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej

Tom 2


Publikacja stanowi kontynuację rozważań teoretyków i praktyków na temat wdrażania profilaktyki logopedycznej w środowisku edukacyjnym. Pozycja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców związanych z edukacją na wszystkich jej szczeblach. Jest zatem odpowiednia zarówno dla specjalistów różnych dziedzin nauki: logopedów, psychologów, pedagogów, językoznawców, a nawet przedstawicieli nauk medycznych. Ta jakże bogata monografia wieloautorska zawiera teksty interesujące z punktu widzenia nowoczesnej profilaktyki i wczesnej interwencji, rozumianej jako szereg kompleksowych i interdyscyplinarnych działań na rzecz dzieci, młodzieży i dorosłych. Z uwagi na obszerność zebranego w publikacji materiału przyjęto dwuczęściowy jej podział. Część pierwsza, teoretyczna, opisuje zadania profilaktyki logopedycznej w oparciu o różne dziedziny wiedzy – od spostrzeżeń językoznawców i logopedów, po cenną refleksję przedstawicieli środowiska teologicznego. W części drugiej zaprezentowano praktyczne strategie postępowania logopedycznego. Wśród opisów strategii profilaktycznych znalazły się także propozycje narzędzi wczesnej diagnozy oraz programów i planów działań wspierających prawidłowy rozwój oraz promujących optymalną komunikację międzyludzką.

Natalia Moćko, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach i Śląskim Centrum Słuchu i Mowy Medincus w Katowicach. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.

Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwłaszcza w aspekcie umiejętności słuchowych), a także wpływ mediów na rozwój (w szczególności językowy) najmłodszych odbiorców. 

Katarzyna Węsierska, dr hab. jest adiunktem w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego; założyła i prowadzi Centrum Logopedyczne w Katowicach. W pracy naukowej i praktyce logopedycznej zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami płynności mowy. Jest coachem Europejskiej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy oraz akredytowaną – przez the Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie – trenerką metody terapii interakcyjnej rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci – Palin PCI. Koordynuje działania grupy terapeutyczno-samopomocowej dla osób zmagających się z jąkaniem lub/i giełkotem, działającej na UŚ. Podczas 11th Oxford Dysfluency Conference (Oxford, UK, 2017) została uhonorowana nagrodą im. Dave’a Rowley’a, przyznawaną za podejmowanie międzynarodowych inicjatyw w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.

Zainteresowania badawcze: zaburzenia płynności mowy.

01 Jak dziecko poznaje język — od nabywania do kształcenia kompetencji językowej

02 Homo videns — nowe media a język młodego pokolenia

03 Współpraca logopedy i nauczyciela w opiece nad dzieckiem z opóźnieniem rozwoju mowy

04 Wieloaspektowość zmian w obszarze kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej

05 Nauczyciel religii strażnikiem słowa mówionego

06 Co logopeda słyszy we współczesnych polskich kazaniach? Zadania logopedy w kształceniu kaznodziejów

07 Intensywność i jakość ekspresji werbalnej w przypadku zaburzeń o charakterze efektoralnym. Strategie pomocy

08 Profilaktyka logopedyczna elementem skutecznej diagnozy małego pacjenta

09 Kompetencje logopedyczne nauczyciela przedszkola

10 Percepcja słuchowa — przedmiot badań i narzędzia diagnozy

11 Profilaktyka i wczesna interwencja w jąkaniu u małych dzieci

12 Rozwój umiejętności pisania uczniów z dysleksją rozwojową — ćwiczenia wspomagające kształcenie kompetencji językowo-komunikacyjnej

13 Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) i plany działań wspierających (PDW) dla dzieci z zaburzeniami mowy w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

14 Dziecko z afazją w szkole

15 Zasoby i narzędzia on-line w profilaktyce logopedycznej

284 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022