ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 29.90 28,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HISTORIA I WSPÓŁCZESNOŚĆ PROCESU EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZEGO


KOCUREK D. RED.

wydawnictwo: WUŚ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 29.90 Twoja cena  28,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Historia i współczesność procesu edukacyjno-wychowawczego


Publikacja przybliża wybrane zjawiska pedagogiczne w kontekście historycznym i  współczesnym.

Część pierwsza ukazuje m.in. aspekty wychowawcze pedagogiki renesansowej, wkład ziemiaństwa w upowszechnianie edukacji szkolnej, działalność wychowawczą i oświatową Kościoła Rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim, szkolnictwo wiejskie w czasach komunizmu oraz historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce. W części drugiej przybliżone zostały współczesne kategorie wychowawcze m.in. wychowanie do kultury języka, tematyka dotycząca świętowania, edukacja w duchu podmiotowości, kształcenie filozoficzne oraz refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym w dobie przemian cywilizacyjnych.

Praca adresowana jest do pedagogów, historyków wychowania, filozofów, regionalistów, studentów kierunków pedagogicznych i zainteresowanych problematyką edukacyjno-wychowawczą.

Danuta Kocurek, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii. Od 2008 roku  pracownik naukowo-dydaktyczny (adiunkt) w Zakładzie Historii i Teorii Wychowania Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego. Wieloletni nauczyciel szkół podstawowych i gimnazjum.

Zainteresowania badawcze: historia edukacji, wychowania i myśli pedagogicznej, historia społeczna Górnego Śląska ze szczególnym uwzględnieniem ziemi pszczyńskiej i edukacji regionalnej.

Wybrane publikacje: Życie społeczno-religijne Bierunia i okolicy  w wieku XIX i początku XX, (Bieruń 2005); Oświata pozaszkolna na Górnym Śląsku od połowy XIX wieku do 1918 roku - na przykładzie wsi pszczyńskiej, (Cieszyn 2012); 100-lecie kaplicy w Gilowicach (1913-2013), (Pszczyna- Gilowice 2013); Ks. Franciszek Czernik. Duszpasterz głuchoniemych, Radca duchowny i Przyjaciel, (Kraków 2014), współautorka pracy Śląsk Cieszyński w latach 1741-1918 w aspekcie czynników integrujących i dezintegrujących region. Studium monograficzne, (Kraków 2013), redaktor publikacji Rodzina i szkoła wobec realiów i wyzwań XXI wieku, (Cieszyn – Katowice – Kraków 2010). Opracowała 41 biogramów do Goczałkowickiego słownika biograficznego. Red. W. Korzeniowska, (Goczałkowice-Zdrój 2012). Opublikowała ponad 50 artykułów naukowych i popularno-naukowych z zakresu historii, pedagogiki, teologii i regionalizmu.

01 Zasady dobrego wychowania elementem edukacji Renesansu (w świetle pism Erazma z Rotterdamu)

02 Udział ziemiaństwa górnośląskiego w upowszechnianiu edukacji szkolnej w XVIII, XIX i początkach XX wieku

03 Działalność edukacyjno-wychowawcza Kościoła rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim w latach 1869—1925

04 Szkolnictwo wiejskie Śląska Cieszyńskiego w pierwszych dekadach władzy komunistycznej. Problemy lokalowe, edukacyjne i wychowawcze na przykładzie szkoły w Rudzicy na podstawie...

05 Historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce

06 Wychowanie do kultury języka

07 Świętowanie — zapomniana kategoria pedagogiczna

08 Edukacja w duchu podmiotowości — niektóre obszary deficytów

09 Kształcenie filozoficzne i jego miejsce w edukacji

10 Nie zatracić korzeni przeszłości. Refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym społeczności ponadgimnazjalnych szkół pszczyńskich

168 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022