|
O POTRZEBIE EDUKACJI ZDROWOTNEJ KOBIET. W ŚWIETLE BADAŃ SPOŁECZNO-PEDAGOGICZNYCH
BULSKA J. RED. wydawnictwo: WUŚ , rok wydania 2013, wydanie Icena netto: 33.00 Twoja cena 31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O potrzebie edukacji zdrowotnej kobiet
W świetle badań społeczno-pedagogicznych
Prezentowane w niniejszej pracy
zagadnienia mają charakter interdyscyplinarny i mieszczą się w kręgu
zainteresowań pedagogiki zdrowia – dyscypliny,
która łączy przede wszystkim elementy pedagogiki społecznej,
socjologii zdrowia i choroby, medycyny społecznej, psychologii zdrowia
oraz polityki społecznej.
Książka omawia bieżące i ważne problemy społeczne odnoszące się do
zdrowia oraz zmusza do refleksji nad tym, jakie działania należy
podjąć, aby poprawić zdrowotność kobiet w Polsce. Niniejsza praca
prezentuje takie kwestie, jak: znaczenie wykształcenia w przygotowaniu
kobiety do roli matki; zagrożenia zdrowia wynikające z
chorób cywilizacyjnych w kontekście niepłodności kobiet;
terapia dziecięcych zaburzeń mowy w kontekście wiedzy i zaangażowania
matki w proces leczenia; styl życia kobiet w trakcie leczenia raka
piersi i po jego zakończeniu; samopoczucie kobiet hospitalizowanych z
uwzględnieniem arteterapii; wpływ zabiegów kosmetycznych na
samopoczucie kobiety; postawy antykoncepcyjne młodych kobiet; opinie
kobiet na temat zakresu i znaczenia wybranych działań prozdrowotnych w
różnych instytucjach służby zdrowia lub jednostkach mogących
upowszechniać edukację zdrowotną. Książkę podsumowuje próba
przeglądu wybranych dylematów zdrowotnych, które
mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia kobiet oraz wpływać na
jakość ich funkcjonowania w środowisku społecznym. Publikacja
skierowana jest zatem do pedagogów społecznych i
studentów pedagogiki różnych specjalności
(szczególnie do studentów kształcących się w
zakresie pedagogiki zdrowia czy edukacji zdrowotnej), a zwłaszcza do
kobiet zainteresowanych wzmacnianiem i pomnażaniem własnego zdrowia.
Joanna Bulska,
doktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i
Psychologii w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w
Katowicach. Prowadzi zajęcia z promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i
zdrowia publicznego. Autorka książek z zakresu interdyscyplinarnego
charakteru promocji zdrowia.
Wybrane publikacje: Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w
środowisku ich życia(Toruń 2008); Zagrożenia zdrowia chorobami
cywilizacyjnymi – Pedagogiczne konteksty
badawcze(Kraków 2008); Środowisko rodzinne w trosce o
zdrowie dziecka (Toruń 2012); Carrying out the Education for Safety as
a Chance to Minimise Risky Behaviour of School-age Children and Youth
(„The New Educational Review”); Teacher's Work
Evaluation as an Element of Education Quality („The New
Educational Review”); The child with congenital defekt of the
neural system – selectedbio-psycho-social
issues(„Kwartalnik Pedagogiczny”).
01 Znaczenie wykształcenia kobiet
w przygotowaniu do roli matki
02 Niepłodność kobiet w
wymiarze psychospołecznym – nadzieje i zagrożenia
03 Antykoncepcja w
opiniach i doświadczeniach młodych kobiet
04 Udział matek w
procesie terapii dziecięcych zaburzeń mowy
05 Styl życia kobiet w
trakcie leczenia raka piersi i po jego zakończeniu
06 Samopoczucie kobiet
hospitalizowanych a arteterapia
07 Samopoczucie kobiet
poddających się zabiegom odmładzającym a zdrowie
08 Wieloaspektowe
promowanie zdrowia w opinii kobiet
09 Zamiast zakończenia.
Świadomość zdrowotna i umiejętności życiowe kobiet w świetle
problemów zdrowia psychospołecznego – wybrane
aspekty
184 strony, oprawa
miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|