ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

NAUCZYCIEL W POLU SZKOLNYM W ¦WIETLE TEORII PIERRE'A BOURDIEU I NAUCZYCIELSKICH NARRACJI


ZALEWSKA-BUJAK M.

wydawnictwo: WU¦ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 48.00 Twoja cena  45,60 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauczyciel w „polu” szkolnym

w ¶wietle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji


Ksi±¿ka pt. „Nauczyciel w polu szkolnym – w ¶wietle teorii Pierre̕a Bourdieu i nauczycielskich narracji” stanowi próbê na¶wietlenia nauczycielskiej perspektywy spogl±dania na otaczaj±c± ich rzeczywisto¶æ zawodow±. Autorka, zainteresowana tym, jak nauczyciele sami rozpoznaj± swoje umiejscowienie w polu szkolnym, postanowi³a oddaæ im g³os i dziêki prowadzonym wywiadom siêgn±æ do ich codzienno¶ci zwi±zanej z wykonywan± profesj±. Intencjonalne dotarcie do zawodowych do¶wiadczeñ nauczycieli zaowocowa³o ukazaniem tego, co spotyka ich w ¶wiecie szko³y. Pozwoli³o tak¿e spojrzeæ niejako „oczyma rozmówców” zarówno na napotkanych w nim ludzi i sytuacje, jak i na podejmowane przez nich samych dzia³ania, na normy, którymi siê kieruj±, oraz rozpoznaæ znaczenia, które przypisuj± codziennym zdarzeniom, procesom i strukturom zawodowego ¿ycia.

Zastosowana przez autorkê perspektywa teoretyczna Pierre’a Bourdieu do interpretacji tego, co nauczyciele ods³onili w swoich opowie¶ciach, okaza³a siê niezwykle przydatna w dokonanym opisie i interpretacji naczelnych kategorii, wy³aniaj±cych siê z przedstawianych analiz zgromadzonego materia³u badawczego, w¶ród których znalaz³a siê miêdzy innymi urzeczywistniaj±ca siê w szkolnym polu przemoc symboliczna (dokonywanej zarówno na uczniach, jak i na nauczycielach) oraz realizuj±ca siê w nim reprodukcja spo³ecznej rzeczywisto¶ci.

Publikacja adresowane jest nie tylko do grona akademików, ale równie¿ do szerszej sfery publicznej, gdy¿ pokazuje miêdzy innymi, jakie mechanizmy zawiaduj± szkolnym polem i w jaki sposób s± one odczytywane przez nauczycieli, jakie s± ¼ród³a i formy stosowanej wobec nich przemocy symbolicznej oraz jakie strategie stosuj±, aby utrzymaæ siê w zawodzie.

Ksi±¿ka, w nadziei autorki, mo¿e stanowiæ ¼ród³o pog³êbienia „przestrzeni my¶lenia” o nauczycielach umiejscowionych w polu szkolnym.

01 Makrospo³eczne konteksty umiejscowienia nauczyciela w polu szkolnym

02 Koncepcja strukturalizacji Pierrea Bourdieu jako teoretyczny szkielet badañ w³asnych

03 Wybrane polskie aplikacje empiryczne teorii Pierrea Bourdieu...

04 Perspektywa metodologiczna badañ nad nauczycielem w polu szkolnym

05 Habitus nauczycieli jako mechanizm postrzegania i tworzenia codziennych praktyk

06 Szko³a miejscem reprodukcji

07 Przemoc symboliczna w polu szkolnym

08 Nauczycielskie strategie utrzymania siê w polu szkolnym

Zakoñczenie; Bibliografia

384 strony, 240 mm × 168 mm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022