ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

W POSZUKIWANIU DOSKONAŁOŚCI DYDAKTYCZNEJ


MACIEJOWSKA I. SAJDAK-BURSKA A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2025, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W poszukiwaniu doskonałości dydaktycznej


Z przyjemnością przedstawiamy Czytelnikom w niniejszej monografii różnorodne działania podejmowane przez uczelnie w celu osiągnięcia doskonałości dydaktycznej. Zawarte w niej teksty osadzono w paradygmatach różnych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, takich jak pedagogika, andragogika, pedeutologia oraz zarządzanie zasobami ludzkimi, łącząc podejścia teoretyczne i praktyczne, co pozwala na wielowymiarową analizę prezentowanych zagadnień. Autorzy skupiają się na trzech obszarach mających fundamentalne znaczenie dla kształtowania przyszłości edukacji wyższej w Polsce: realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, dydaktyce akademickiej (szczególnie innowacyjnych metodach kształcenia oraz oceny studentów i studentek) oraz kwestiach związanych z dobrostanem kadry akademickiej. W książce pokazano zarówno stan obecny, jak i wyzwania, przed którymi stoi współczesna edukacja wyższa, a przywołane przykłady dobrej praktyki radzenia sobie z nimi mogą stać się inspiracją do dalszych działań i eksperymentów. Wierzymy, że będzie to interesująca lektura dla wszystkich zainteresowanych doskonaleniem szkolnictwa wyższego i rozwojem akademickiej wspólnoty.

Redaktorki

wona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9

DOSKONALENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – SYSTEMOWE WSPARCIE KADRY DYDAKTYCZNEJ

Andrzej Kurkiewicz
Program MNiSW „Doskonałość dydaktyczna uczelni” jako element wsparcia jakości kształcenia w szkołach wyższych  15

Joanna Mytnik
Centrum Nowoczesnej Edukacji: systemowe wsparcie nauczycieli akademickich – dobre praktyki z Politechniki Gdańskiej  21

Izabela Senderacka, Anna Falkowska
Realizacja projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” na Politechnice Białostockiej – podsumowanie 33

Joanna Miłosz-Bartczak
Podsumowanie realizacji projektu ,,Doskonałość dydaktyczna uczelni’’ na Politechnice Łódzkiej   43

Dorota Kołodyńska, Alicja Borzęcka-Szajner
„Doskonałość dydaktyczna uczelni” – dobre praktyki w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej   51

Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska, Mirosław Jarosiński
Doskonalenie jakości kształcenia oparte na niestandardowym zbieraniu feedbacku. Wywiady ze studentami jako uzupełnienie informacji zwrotnej na temat prowadzonych zajęć  65

Iwona Maciejowska, Aleksandra Lis, Michał Woźniakiewicz, Bartosz Trzewik
Wsparcie rozwoju kompetencji kadry kształcącej wydziałów ścisłych, przyrodniczych i technicznych – ambasadorzy i szkoły letnie w projekcie STEM-CPD@EUni   79

Bartosz Trzewik, Michał Woźniakiewicz, Iwona Maciejowska, Aleksandra Lis
Wsparcie rozwoju kompetencji kadry kształcącej wydziałów ścisłych, przyrodniczych i technicznych – kursy MOOC jako rezultat projektu STEM-CPD@EUni  93

Walentyna Wróblewska
Refleksje nad studiowaniem w świetle wypowiedzi studentów  105

DOBROSTAN NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELEK AKADEMICKICH

Anna Sajdak-Burska
Indywidualne wsparcie nauczyciela akademickiego. Konteksty teoretyczne i działania praktyczne w Uniwersytecie Jagiellońskim  121

Anna Wach, Joanna Furmańczyk
Wypalenie zawodowe nauczycieli akademickich jako syndrom obecnych czasów  135

Diana Saniewska
Postrzeganie nauczycieli akademickich z niepełnosprawnością ruchową.
Rekonesans statystyczny i (auto)etnograficzny  151

Marek Małolepszy
Nagrody dydaktyczne dla nauczycieli akademickich – propozycja kryteriów  169

DYDAKTYKA AKADEMICKA I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA – PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI

Wojciech Pudło
Sztuczna inteligencja. Wyzwania dla edukacji 181

Anna Grygoruk
Wykorzystanie technologii VR w procesie kształcenia pedagogów. Wnioski z pilotażu  193

Agnieszka Kamisznikow
“Problem-based learning” na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu – analiza pilotażu i wnioski na przyszłość  213

Kamilla Noworól
Mentoring i tutoring w dydaktyce na kierunkach ogólnoakademickich w zakresie zarządzania  227

Monika K. Franczak-Rogowska, Łukasz Szeleszczuk, Joanna Kolmas
Projekt DOMINOS – nowe podejście do egzaminów OSCE   239

Marek Niechwiej
Przygotowanie do zawodu dziennikarza – opis i analiza praktyki dydaktycznej   251

260 stron, 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022