ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PERSPEKTYWA INTERESARIUSZY WE WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMACH ZARZĄDZANIA


SŁAWIK A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 55.50 Twoja cena  52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania


Interesariusz to słowo odmieniane przez wszystkie przypadki w nowoczesnym biznesie, gospodarce i administracji w kontekście zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) czy mitygacji ryzyk ESG. Interesariusze są jednak przede wszystkim podmiotami w modelu biznesowym i łańcuchu tworzenia wartości. Głównym założeniem teorii interesariuszy jest tworzenie wartości dla połączonych ze sobą, współzależnych bądź współistniejących podmiotów.

Książka Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania ukazuje siedem różnych kontekstów myślenia o organizacjach przez pryzmat teorii interesariuszy i praktyki zarządzania nimi. Wydaje się, że ta perspektywa nie ma alternatywy i stała się obowiązującym sposobem myślenia o tworzeniu wartości dla i przez interesariuszy w biznesie.


„Niniejsza książka, napisana przez młodych badaczy, absolwentów studiów uzupełniających magisterskich w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, stanowi istotny krok w stronę promowania w Polsce perspektywy interesariuszy w nowoczesnym zarządzaniu oraz przekonuje, że nie powinniśmy mieć już dylematu shareholders versus stakeholders”.

Dr Anna Sławik

„Odbiorcami monografii będą pracownicy akademiccy i naukowcy zajmujący się problematyką interesariuszy, praktycy zarządzania (szczególnie w kwestii stosowania metodyki MISS®), a także studenci, słuchacze studiów podyplomowych i doktoranci kierunków ekonomicznych oraz nauk o zarządzaniu i jakości”.

Dr hab. Patrycja Zwiech, prof. US

Anna Sławik jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i adiunktem w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół tworzenia wartości jako głównego celu każdego systemu społecznego. Szczególnie interesuje ją, w jaki sposób czynniki społeczne, organizacyjne i poznawcze kształtują procesy podejmowania decyzji i strategiczne wybory dotyczące interesariuszy. Ponadto, jej praca naukowa obejmuje zastosowanie perspektywy interesariuszy w badaniach nad CSR, ESG oraz zrównoważonym i odpowiedzialnym inwestowaniem (SRI).

Jest autorką Metodologii Identyfikacji Strategicznych Interesariuszy MISS®. To metoda wspierająca praktyczną analizę interesariuszy, a także narzędzie do badania percepcji interesariuszy w systemach społecznych zorientowanych na tworzenie wartości (takich jak organizacje, instytucje, projekty, miasta). 

Posiada duże doświadczenie praktyczne zdobyte w przedsiębiorstwach przemysłowych. Uczestniczyłam w tworzeniu strategii, programach restrukturyzacji i projektach rozwojowych, pełniąc jednocześnie funkcję menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i polityki CSR. Połączenie praktycznego doświadczenia z pracą akademicką w obszarze zarządzania i komunikacji społecznej sprawia, że jej celem jest prowadzenie badań mających wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze.

Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych. Członek Strategic Management Society oraz European Group for Organizational Studies (EGOS). Zaangażowana w stałą współpracę z University of Canterbury Business School (Nowa Zelandia). 

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.

Wstęp 7

Rozdział 1.
Anna Sławik, Klasyfikacja interesariuszy organizacji jako podstawa oceny ich oddziaływania 13

Rozdział 2.
Beata Cholewa, Systematyczna identyfikacja strategicznych interesariuszy na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego 43

Rozdział 3.
Joanna Landsmann, Whistleblowing, czyli interesariusze mają gwizdki 69

Rozdział 4.
Patrycja Żurawska, Blockchain jako technologia wspierająca procesy i operacje biznesowe angażujące różne grupy interesariuszy 105

Rozdział 5.
Natalia Róż, Wpływ nowych technologii finansowych na decyzje dotyczące sposobu korzystania z usług bankowych przez konsumentów 141

Rozdział 6.
Ewelina Niemczyk, Wtórny rynek odzieży w Polsce w percepcji konsumentów 165

Rozdział 7.
Adrian Masłoń, Identyfikacja strategicznych interesariuszy z perspektywy różnych szczebli organizacyjnych – studium przypadku z branży transportowo-spedycyjnej 205

Noty o Autorach 245

248 stron, 15.8x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022