|
JAK UCZYĆ (SIĘ) ZDALNIE? PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELI UCZNIÓW I PRZEDSIĘBIORCÓW
WOŹNIAK J. STARUCH M. JUREK M. WEREDA W. ZASKÓRSKI P. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 61.89 Twoja cena 58,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak uczyć (się) zdalnie?
Podręcznik dla
nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców
Niniejszy podręcznik do
nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia
zdalnego dla różnych grup odbiorców –
m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się
różnym poziomem kompetencji cyfrowych.
Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich
szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w
warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i
kryzysów).
TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ:
• zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści
związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie
zawsze łatwych i jednoznacznych
• przystępność prezentowanych zagadnień – w formie
instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych, zestawu
dobrych praktyk oraz wskazówek
• uniwersalność przekazu
• kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego -
koncentracja na istocie problemów
• zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia
informatyczne, które z jednej strony są
ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a z drugiej
odznaczają się znaczną funkcjonalnością w zakresie wspierania
procesów nauczania „na odległość".
Wstęp
7
Rozdział 1
Specyfika
i uwarunkowania kształcenia zdalnego
11
1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 11
1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 15
1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 18
1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 23
1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego 27
Podsumowanie 30
Rozdział 2
Rola
oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym
31
2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 31
2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie
nauczania 38
2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania
uczestników podczas zajęć on-line 42
Podsumowanie 46
Rozdział 3
Zastosowanie
oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 49
3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 49
3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 54
3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line 57
Podsumowanie 58
Rozdział 4
Funkcjonalność
oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym
61
4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 61
4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 65
4.3. Zarządzanie testami i ankietami 79
Podsumowanie 85
Rozdział 5
Wsparcie
procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania
Microsoft Teams 87
5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 87
5.2. Instalowanie Microsoft Teams 89
5.3. Zespoły w Microsoft Teams 90
5.4. Tworzenie nowego spotkania 117
5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams 123
Podsumowanie 130
Rozdział 6
Platforma
e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 131
6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 131
6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle 139
Podsumowanie 156
Zakończenie 157
Bibliografia 161
Wykaz rysunków 167
Wykaz tabel 172
172
strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|