ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.89 58,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK UCZYĆ (SIĘ) ZDALNIE? PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELI UCZNIÓW I PRZEDSIĘBIORCÓW


WOŹNIAK J. STARUCH M. JUREK M. WEREDA W. ZASKÓRSKI P.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 61.89 Twoja cena  58,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak uczyć (się) zdalnie?

Podręcznik dla nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców

Niniejszy podręcznik do nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia zdalnego dla różnych grup odbiorców – m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych.

 Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i kryzysów).

TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ:

• zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie zawsze łatwych i jednoznacznych
• przystępność prezentowanych zagadnień – w formie instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych, zestawu dobrych praktyk oraz wskazówek
• uniwersalność przekazu
• kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego - koncentracja na istocie problemów
• zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia informatyczne, które z jednej strony są ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a z drugiej odznaczają się znaczną funkcjonalnością w zakresie wspierania procesów nauczania „na odległość".

Wstęp 7

Rozdział 1
Specyfika i uwarunkowania kształcenia zdalnego 11
1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 11
1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 15
1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 18
1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 23
1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego 27
Podsumowanie 30

Rozdział 2
Rola oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym 31
2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 31
2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie nauczania 38
2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania uczestników podczas zajęć on-line 42
Podsumowanie 46

Rozdział 3
Zastosowanie oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 49
3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 49
3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 54
3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line 57
Podsumowanie 58

Rozdział 4
Funkcjonalność oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym 61
4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 61
4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 65
4.3. Zarządzanie testami i ankietami 79
Podsumowanie 85

Rozdział 5
Wsparcie procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Teams 87
5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 87
5.2. Instalowanie Microsoft Teams 89
5.3. Zespoły w Microsoft Teams 90
5.4. Tworzenie nowego spotkania 117
5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams 123
Podsumowanie 130

Rozdział 6
Platforma e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 131
6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 131
6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle 139
Podsumowanie 156

Zakończenie 157
Bibliografia 161
Wykaz rysunków 167
Wykaz tabel 172

172 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022