ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

KONTRAKT EDUKACYJNY KOSZTY TRANSAKCYJNE W SYSTEMIE O¦WIATY


CISOWSKA-MLECZEK K.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Kontrakt edukacyjny

Koszty transakcyjne w systemie o¶wiaty


Edukacja, bêd±c wspólnym, powszechnym dobrem publicznym, mo¿e byæ dostarczana przez ró¿ne podmioty, cechuj±ce siê odmienn± form± organizacyjno-prawn± i statusem w³asno¶ci (podmioty zarówno sektora publicznego, jak i sektora prywatnego). Ze wzglêdu na fakt, ¿e jest warto¶ci± uniwersaln± i ponadczasow±, determinuj±c± sytuacjê spo³eczn± i gospodarcz± danego kraju, powinna byæ udostêpniana przez pañstwo. W tym celu tworzony jest system o¶wiaty o ustalonej strukturze organizacyjnej, z regu³ami determinuj±cymi zachowania podmiotów uczestnicz±cych w procesie edukacji. Stopieñ skomplikowania relacji wystêpuj±cych miêdzy podmiotami stanowi przes³ankê do usystematyzowania tej wspó³pracy oraz do zbudowania ram kooperacji w ramach kontraktu edukacyjnego. Struktura tego kontraktu, a tak¿e jej ilo¶æ i zakres zmian mog± byæ ¼ród³em powstawania kosztów transakcyjnych. Znajomo¶æ czynników generuj±cych koszty transakcyjne przy wprowadzaniu zmian pozwala na dokonywanie wyboru rozwi±zañ organizacyjnych ograniczaj±cych b±d¼ niweluj±cych powstanie nadmiernych ww. kosztów. Monografia dostarcza informacji w tym zakresie, zawiera wnioski oraz wyniki badañ niespotykane dot±d w innych publikacjach. Stanowi równie¿ zachêtê do podejmowania kolejnych badañ w tym temacie.

Ksi±¿ka jest skierowana do podmiotów bior±cych udzia³ w procesie edukacji realizowanym w ramach systemu o¶wiaty.

Porusza wiele zagadnieñ, w szczególno¶ci:

• czym jest edukacja i system o¶wiaty
• czym jest organizacja i instytucja w systemie o¶wiaty w kontek¶cie nowej ekonomii instytucjonalnej
• czym charakteryzuje siê kontrakt edukacyjny i czym s± koszty transakcyjne w systemie o¶wiaty
• jak wygl±da model kontraktu edukacyjnego w systemie o¶wiaty, jego struktura organizacyjna i instytucjonalna
• jak identyfikowaæ, ustalaæ i oceniaæ koszty transakcyjne generowane w kontrakcie edukacyjnym w systemie o¶wiaty
• czy w polskim systemie o¶wiaty mo¿na wyodrêbniæ elementy struktury kontraktu edukacyjnego
• czy w ramach kontraktu edukacyjnego w systemie o¶wiaty powstaj± tylko niezbêdne koszty transakcyjne czy równie¿ generowane s± nadmierne koszty transakcyjne
• jak wykorzystaæ koncepcjê kosztów transakcyjnych kontraktu edukacyjnego w systemie o¶wiaty w planowaniu reform/zmian w systemie o¶wiaty.

Wprowadzenie 7

Rozdzia³ 1
Edukacja i system o¶wiaty w teorii nowej ekonomii instytucjonalnej 15
1.1. Edukacja jako dobro publiczne i uniwersalna warto¶æ 15
1.2. Potrzeby edukacyjne i ich zaspokajanie w systemie o¶wiaty 30
1.3. Organizacje w systemie o¶wiaty 37
1.4. Instytucje w systemie o¶wiaty 41

Rozdzia³ 2
Model kontraktu edukacyjnego w systemie o¶wiaty 53
2.1. Przes³anki i cele kontraktu edukacyjnego 53
2.2. Strony kontraktu edukacyjnego i ich zobowi±zania 58
2.3. Etapy i umowy kontraktu edukacyjnego 65
2.4. Transakcje w kontrakcie edukacyjnym 69

Rozdzia³ 3
Metodologia badania i oceny kosztów transakcyjnych kontraktu edukacyjnego w polskim systemie o¶wiaty 87
3.1. Zdefiniowanie kosztów transakcyjnych 87
3.2. Typologia kosztów transakcyjnych 96
3.3. Cele i zakres analizy instytucjonalnej kosztów transakcyjnych 105
3.4. Metody badania kosztów transakcyjnych oraz kryteria ich analizy i oceny 110

Rozdzia³ 4
Próba weryfikacji kosztów transakcyjnych kontraktu edukacyjnego w polskim systemie o¶wiaty 125
4.1. Model struktury kontraktu edukacyjnego jako rezultat analizy instytucjonalnej systemu o¶wiaty w Polsce 125
4.2. Badanie i ocena kosztów transakcyjnych zmian struktury instytucjonalnej kontraktu edukacyjnego w systemie o¶wiaty w Polsce 155
4.3. Koszty transakcyjne zmiany umowy zawartej miêdzy organami w³adzy pañstwowej a organami w³adzy samorz±dowej na etapie stanowienia kontraktu 159
4.4. Koszty transakcyjne zmiany umowy zawartej miêdzy organami w³adzy pañstwowej a szko³ami i ich organami prowadz±cymi na etapie wdra¿ania kontraktu 164
4.5. Koszty transakcyjne zmiany umów zawartych miêdzy nauczycielem a szko³± i uczniem na etapie realizacji kontraktu 171
4.6. Wykorzystanie koncepcji kosztów transakcyjnych w planowanym reformowaniu systemu o¶wiaty - czynniki generuj±ce i kszta³tuj±ce koszty transakcyjne wprowadzanych zmian 180

Zakoñczenie 189
Bibliografia 199
Spis tabel 211
Spis rysunków 213

214 stron, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022