|
NAUCZYCIELSKA DIAGNOZA PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLU I W SZKOLE
CHOJAK M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 55.10 Twoja cena 52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nauczycielska diagnoza
pedagogiczna w przedszkolu i w szkole
W
ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze
diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani
do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy
dostęp do standaryzowanych narzędzi.
Prezentowana
książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli,
pedagogów, studentów i wszystkich
zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach
oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako
„diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że
nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien
korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych,
wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego
doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja
zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale
również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące
czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi
kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie
procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy
dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum
autyzmu.
To książka dla osób, które chcą się rozwijać
zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów,
które stale poszukują sposobów podnoszenia
jakości własnych działań edukacyjnych.
Wstęp
Rozdział 1. Praktyka
i edukacja oparta na faktach jako podstawa diagnozy
Rozdział 2.
Diagnoza pedagogiczna – podstawy teoretyczne i prawne
2.1. Omówienie podstawowych pojęć
2.2. Zasady diagnozowania i podstawowe błędy diagnostyczne
2.3. Sytuacje trudne w procesie diagnozy (opór, kłamstwo,
mechanizmy obronne, agresja)
2.4. Prawne aspekty organizowania pomocy pedagogiczno-psychologicznej
Rozdział 3.
Diagnoza neuropedagogiczna jako nowość w diagnostyce edukacyjnej
3.1. Krytyczne myślenie jako filar neuropedagogiki
3.2. Możliwości wykorzystania obrazowania mózgu w diagnozie
neuropedagogicznej
Rozdział 4. Przedmioty
i narzędzia diagnozy nauczycielskiej
4.1. Metody i narzędzia badawcze – kryteria wyboru
4.2. Dziecko jako podmiot diagnozy – przegląd narzędzi
4.2.1. Narzędzia do diagnozy gotowości szkolnej oraz
ogólnego poziomu rozwoju
4.2.2. Narzędzia do diagnozy ukierunkowanej – motoryka,
sensoryka
4.2.3. Narzędzia do diagnozy ukierunkowanej – mowa,
przetwarzanie słuchowe
4.2.4. Narzędzia do diagnozy ukierunkowanej –
rozwój społeczno-emocjonalny
4.2.5. Narzędzia do diagnozy ukierunkowanej – motywacja,
zainteresowania i uzdolnienia
4.2.6. Narzędzia do diagnozy ukierunkowanej – czytanie,
ortografia, matematyka
4.2.7. Pomiar sprawdzający w dydaktyce, czyli testy nauczycielskie
4.2.8. Narzędzia do diagnozy wybranych zaburzeń rozwojowych
(specyficzne trudności w uczeniu się, zaburzenia społeczno-emocjonalne,
zaburzenia ze spektrum autyzmu)
4.3. Diagnoza środowiska rodzinnego
4.4. Środowisko przedszkolne, szkolne i rówieśnicze
4.5. Autodiagnoza wybranych kompetencji nauczycielskich
Zakończenie
Dodatek nr 1 dla nauczyciela. Procedura diagnozy zaburzeń ze spektrum
autyzmu
Dodatek nr 2 dla nauczyciela. Procedura diagnozy dziecka z grupy ryzyka
dysleksji rozwojowej
Literatura
Spis aktów prawnych
Spis tabel
Spis schematów
Spis rysunków
182
strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY. PALUCHOWSKI W.J.
- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|