|
EDUKACYJNA WARTOŚĆ DZIECIĘCYCH PYTAŃ
BUŁA A. BONAR J. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 52.65 Twoja cena 50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacyjna wartość
dziecięcych pytań
Zwrócenie
uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na
etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie,
gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich
podstawowych umiejętności poznawczych uczniów.
[…] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak
i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego
słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w
znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i
ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w
kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego
stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z
prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje
rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych,
które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy.
Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał
interpretacyjny.
Z
recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
Wprowadzenie
9
Rozdział 1. Pytania
jako wyraz ciekawości poznawczej dziecka (Jolanta
Bonar) 13
Rozdział 2.
Myślenie pytajne jako kategoria twórczości
(Jolanta Bonar) 29
Rozdział 3.
Rozwijanie postawy twórczej i myślenia pytajnego dzieci
(Jolanta Bonar) 39
Rozdział 4.
Pytania w praktyce edukacyjnej – egzemplifikacja wybranych
wyników badań własnych
(Jolanta Bonar) 59
Rozdział 5.
Pytania w dyskursach pedagogiki wczesnoszkolnej (Jolanta
Bonar) 69
Rozdział 6. Filozofowanie
z dziećmi, czyli udana próba wspierania myślenia pytajnego
uczniów (Anna
Buła) 83
Bibliografia 109
Nota wydawnicza 115
116
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|