ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JĘZYK R I ANALIZA DANYCH W PRAKTYCE


ZUMEL N. MOUNT J.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2021, wydanie II

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Język R i analiza danych w praktyce


Analiza danych albo nauka o danych jest interdyscyplinarną dziedziną, dzięki której hipotezy i dane przekształca się w zrozumiałe przewidywania. Predykcyjna analiza danych przynosi wymierne korzyści w wielu dziedzinach, od polityki począwszy, a na udzielaniu kredytów skończywszy. Osobą odpowiedzialną za tę magię jest analityk danych - człowiek, który zbiera i przygotowuje dane, wybiera technikę modelowania, pisze kod, weryfikuje wyniki swojej pracy, wreszcie komunikuje je interesariuszom. Jak widać, profesja analityka danych jest wyjątkowo atrakcyjna i wyjątkowo wymagająca. Aby określić umiejętności praktyczne wymagane w zawodzie analityka danych, najlepiej prześledzić realizacje konkretnych projektów z wykorzystaniem rzeczywistych danych.

Ta książka jest samouczkiem prezentującym praktyczne aspekty dziesiątek technik, które wykorzystują profesjonalni analitycy danych. Główny nacisk autorzy położyli na zadania: ich zaplanowanie, przygotowanie, realizację i prezentację wyników. Dzięki praktycznemu podejściu z tej pozycji skorzystają zarówno analitycy biznesowi, jak i badacze danych. Pokazano tu, w jakich przypadkach i w jaki sposób należy stosować techniki statystyczne oraz metody uczenia maszynowego. W każdym rozdziale omówiono nowe narzędzia w kontekście rzeczywistych, praktycznych projektów. W rezultacie powstał potężny zbiór przydatnych ćwiczeń napisanych w języku R, opatrzonych wartościowymi wskazówkami, komentarzami i podpowiedziami.

W książce między innymi:

  • zasady zarządzania procesem analizy danych
  • zadania analityka danych
  • przekształcanie danych w celu przygotowania ich do analizy
  • techniki statystyczne i metody uczenia maszynowego w języku R
  • zaawansowane metody modelowania
  • tajniki skutecznego prezentowania wyników analiz

Przedmowa 13
Wstęp 15
Podziękowania 17
Informacje o książce 19
Informacje o autorach 27
Informacje o autorach przedmowy 29

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO ANALIZY DANYCH 31

1. Proces analizy danych 33

1.1. Role w projekcie analizy danych 34
1.1.1. Role w projekcie 34
1.2. Etapy projektu analizy danych 36
1.2.1. Definiowanie celu 37
1.2.2. Gromadzenie danych i zarządzanie nimi 39
1.2.3. Modelowanie 41
1.2.4. Ocena i krytyka modelu 43
1.2.5. Prezentacja i dokumentowanie 45
1.2.6. Wdrażanie i utrzymywanie modelu 47
1.3. Wyznaczanie oczekiwań 47
1.3.1. Określenie dolnego pułapu wydajności modelu 48
Podsumowanie 49

2. Wprowadzenie do języka R i danych 51

2.1. Początki z R 52
2.1.1. Instalowanie R, narzędzi i przykładów 53
2.1.2. Programowanie w R 53
2.2. Praca z danymi przechowywanymi w plikach 63
2.2.1. Praca z danymi ustrukturyzowanymi z poziomu plików lub adresów URL 63
2.2.2. Praca z mniej ustrukturyzowanymi danymi 68
2.3. Praca z relacyjnymi bazami danych 71
2.3.1. Przykładowe dane o rozmiarze produkcyjnym 72
Podsumowanie 83

3. Eksploracja danych 85

3.1. Wykrywanie problemów za pomocą statystyk podsumowujących 87
3.1.1. Typowe problemy wykrywane za pomocą podsumowania danych 88
3.2. Wykrywanie problemów za pomocą grafiki i wizualizacji 92
3.2.1. Wizualne sprawdzanie rozkładów dla jednej zmiennej 94
3.2.2. Wizualne sprawdzanie relacji pomiędzy dwiema zmiennymi 104
Podsumowanie 119

4. Zarządzanie danymi 121

4.1. Oczyszczanie danych 121
4.1.1. Oczyszczanie danych specyficznych dla danej dziedziny 122
4.1.2. Naprawianie brakujących wartości 124
4.1.3. Pakiet vtreat służący do automatycznego naprawiania brakujących danych 128
4.2. Przekształcenia danych 131
4.2.1. Normalizacja 132
4.2.2. Środkowanie i skalowanie 133
4.2.3. Przekształcenia logarytmiczne rozkładów nierównomiernych i szerokich 137
4.3. Losowanie danych do modelowania i walidacji 140
4.3.1. Zbiory uczący i testowy 141
4.3.2. Tworzenie kolumny grupowania próby 142
4.3.3. Grupowanie rekordów 143
4.3.4. Pochodzenie danych 144
Podsumowanie 144

5. Inżynieria i kształtowanie danych 147

5.1. Dobieranie danych 150
5.1.1. Wyznaczanie podzbiorów rzędów i kolumn 150
5.1.2. Usuwanie rekordów z brakującymi danymi 155
5.1.3. Wyznaczanie kolejności rzędów 158
5.2. Podstawowe przekształcenia danych 162
5.2.1. Dodawanie nowych kolumn 162
5.2.2. Inne proste operacje 168
5.3. Przekształcenia agregacyjne 168
5.3.1. Łączenie wielu rzędów w rzędy podsumowujące 168
5.4. Wielotablicowe przekształcenia danych 172
5.4.1. Szybkie łączenie co najmniej dwóch uporządkowanych ramek danych 172
5.4.2. Główne metody łączenia danych pochodzących z wielu tabel 177
5.5. Transformacje przestawiające 184
5.5.1. Przenoszenie danych z formy szerokiej do wysokiej 184
5.5.2. Przenoszenie danych z formy wysokiej do szerokiej 188
5.5.3. Współrzędne danych 193
Podsumowanie 194

CZĘŚĆ II. METODY MODELOWANIA 195

6. Wybór i ocena modeli 197

6.1. Odwzorowywanie problemów na zadania uczenia maszynowego 197
6.1.1. Zadania klasyfikacji 199
6.1.2. Zadania obliczania wyniku 199
6.1.3. Grupowanie - praca bez znajomości zmiennych docelowych 200
6.1.4. Odwzorowanie problemu na metodę 202
6.2. Ocenianie modeli 202
6.2.1. Przetrenowanie 204
6.2.2. Wskaźniki wydajności modelu 208
6.2.3. Ocenianie modeli klasyfikacyjnych 209
6.2.4. Ocenianie modelu obliczania wyników 218
6.2.5. Ocenianie modeli prawdopodobieństwa 222
6.3. Metoda lokalnie wytłumaczalnych wyjaśnień niezależnych od modelu służąca do wyjaśniania przewidywań modelu 229
6.3.1. LIME - zautomatyzowane sprawdzanie poprawności działania systemu 231
6.3.2. Stosowanie metody LIME - mały przykład 231
6.3.3. Metoda LIME w klasyfikacji tekstu 238
6.3.4. Uczenie klasyfikatora tekstu 241
6.3.5. Wyjaśnianie przewidywań klasyfikatora 242
Podsumowanie 247

7. Regresja liniowa i logistyczna 249

7.1. Stosowanie regresji liniowej 250
7.1.1. Mechanizm działania regresji liniowej 251
7.1.2. Tworzenie modelu regresji liniowej 256
7.1.3. Uzyskiwanie predykcji 257
7.1.4. Wyszukiwanie relacji i wydobywanie przydatnych informacji 262
7.1.5. Odczytywanie podsumowania modelu i określanie jakości współczynników 264
7.1.6. Kluczowe wnioski na temat regresji liniowej 271
7.2. Stosowanie regresji logistycznej 271
7.2.1. Mechanizm działania regresji logistycznej 272
7.2.2. Tworzenie modelu regresji logistycznej 276
7.2.3. Uzyskiwanie przewidywań 277
7.2.4. Wyszukiwanie relacji i wydobywanie użytecznych informacji z modeli logistycznych 282
7.2.5. Odczytywanie podsumowania modelu i charakteryzowanie współczynników 284
7.2.6. Kluczowe wnioski na temat regresji logistycznej 291
7.3. Regularyzacja 291
7.3.1. Przykład quasi-separacji 292
7.3.2. Rodzaje regresji regularyzowanej 296
7.3.3. Regresja regularyzowana przy użyciu pakietu glmnet 298
Podsumowanie 307

8. Zaawansowane przygotowywanie danych 309

8.1. Cel pakietu vtreat 310
8.2. Konkurs KDD i zestaw danych KDD Cup 2009 312
8.2.1. Pierwsze kroki z danymi KDD Cup 2009 313
8.2.2. Metoda "słonia w składzie porcelany" 315
8.3. Podstawowe przygotowywanie danych do zadań klasyfikacji 318
8.3.1. Ramka oceny zmiennej 319
8.3.2. Odpowiednie stosowanie planu naprawy 324
8.4. Zaawansowane przygotowywanie danych do zadań klasyfikacji 325
8.4.1. Korzystanie z metody mkCrossFrameCExperiment() 325
8.4.2. Budowanie modelu 328
8.5. Przygotowywanie danych do zadań regresji 332
8.6. Opanowanie pakietu vtreat 334
8.6.1. Fazy mechanizmu vtreat 335
8.6.2. Brakujące wartości 337
8.6.3. Zmienne wskaźnikowe 338
8.6.4. Kodowanie wpływu 339
8.6.5. Plan naprawy 341
8.6.6. Ramka krzyżowa 341
Podsumowanie 345

9. Metody nienadzorowane 347

9.1. Analiza skupień 348
9.1.1. Odległości 349
9.1.2. Przygotowanie danych 352
9.1.3. Hierarchiczna analiza skupień za pomocą funkcji hclust() 354
9.1.4. Algorytm centroidów 367
9.1.5. Przypisywanie nowych punktów do skupień 374
9.1.6. Kluczowe wnioski na temat analizy skupień 376
9.2. Reguły asocjacyjne 377
9.2.1. Przegląd reguł asocjacyjnych 377
9.2.2. Przykładowy problem 379
9.2.3. Wydobywanie reguł asocjacyjnych za pomocą pakietu arules 380
9.2.4. Kluczowe wnioski na temat reguł asocjacyjnych 388
Podsumowanie 388

10. Zaawansowane metody uczenia maszynowego 391

10.1. Metody drzewa 393
10.1.1. Podstawowe drzewo decyzyjne 394
10.1.2. Usprawnianie przewidywań za pomocą agregacji 397
10.1.3. Dalsze usprawnianie przewidywań za pomocą lasów losowych 399
10.1.4. Drzewa wzmacniane gradientowo 405
10.1.5. Kluczowe wnioski na temat modeli bazujących na drzewach 414
10.2. Wykrywanie relacji niemonotonicznych za pomocą uogólnionych modeli addytywnych 414
10.2.1. Mechanizm działania modelu GAM 415
10.2.2. Przykład regresji jednowymiarowej 415
10.2.3. Wydobywanie relacji nieliniowych 420
10.2.4. Stosowanie modelu GAM na rzeczywistych danych 422
10.2.5. Stosowanie modelu GAM w regresji logistycznej 425
10.2.6. Kluczowe wnioski na temat modelu GAM 427
10.3. Rozwiązywanie problemów "nierozdzielnych" za pomocą maszyn wektorów nośnych 427
10.3.1. Używanie maszyn SVM do rozwiązywania problemów 428
10.3.2. Mechanizm działania maszyn wektorów nośnych 433
10.3.3. Mechanizm działania funkcji jądra 435
10.3.4. Kluczowe wnioski na temat maszyn wektorów nośnych i metod z użyciem jądra 438
Podsumowanie 438

CZĘŚĆ III. PRACA W PRAWDZIWYM ŚWIECIE 441

11. Dokumentowanie i wdrażanie 443

11.1. Przewidywanie szumu medialnego 445
11.2. Tworzenie dokumentacji poszczególnych etapów za pomocą formatu R Markdown 446
11.2.1. Czym jest R Markdown? 447
11.2.2. Szczegóły techniczne silnika knitr 449
11.2.3. Dokumentowanie danych Buzz i tworzenie modelu za pomocą pakietu knitr 450
11.3. Sporządzanie dokumentacji bieżącej za pomocą komentarzy i kontroli wersji 454
11.3.1. Pisanie przydatnych komentarzy 454
11.3.2. Rejestrowanie historii za pomocą kontroli wersji 456
11.3.3. Eksplorowanie modelu za pomocą kontroli wersji 461
11.3.4. Udostępnianie pracy za pomocą kontroli wersji 463
11.4. Wdrażanie modeli 468
11.4.1. Wdrażanie wersji demonstracyjnych za pomocą narzędzia Shiny 468
11.4.2. Wdrażanie modeli jako usług HTTP 471
11.4.3. Wdrażanie modeli poprzez eksportowanie 472
11.4.4. Kluczowe wnioski 475
Podsumowanie 476

12. Tworzenie użytecznych prezentacji 477

12.1. Prezentowanie rezultatów sponsorowi projektu 479
12.1.1. Podsumowanie celów projektu 479
12.1.2. Określanie wyników projektu 481
12.1.3. Uzupełnianie szczegółów 482
12.1.4. Sporządzanie zaleceń i omawianie przyszłych planów 484
12.1.5. Kluczowe wnioski na temat prezentacji przeznaczonej dla sponsora projektu 485
12.2. Prezentowanie modelu użytkownikom końcowym 485
12.2.1. Podsumowanie celów projektu 486
12.2.2. Omówienie dopasowania modelu do cyklu pracy 486
12.2.3. Prezentowanie sposobu korzystania z modelu 487
12.2.4. Kluczowe wnioski na temat prezentacji przeznaczonej dla użytkowników końcowych 489
12.3. Prezentowanie pracy innym analitykom danych 490
12.3.1. Wprowadzenie do problemu 491
12.3.2. Omówienie powiązanej pracy 491
12.3.3. Opis Twojego rozwiązania 492
12.3.4. Omówienie wyników i przyszłych planów 492
12.3.5. Kluczowe wnioski na temat prezentacji przeznaczonej dla partnerów 493
Podsumowanie 494

Dodatek A. Korzystanie z R i innych narzędzi 497

Dodatek B. Ważne pojęcia z dziedziny statystyki 523

Dodatek C. Bibliografia 559

560 stron, Format: 16.8x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022