ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ALIBABA JAK JACK MA STWORZYŁ CHIŃSKI AMAZON


CLARK D.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Alibaba

Jak Jack Ma stworzył chiński Amazon


Alibaba to nietypowa nazwa dla chińskiej firmy, a założyciel tego przedsiębiorstwa jest, jak na Chiny, nietypowym biznesmenem. Mimo to - a może właśnie dlatego - firma odniosła sukces bez precedensu: stała się największym wirtualnym centrum handlowym na świecie. Zakupy w nim robi co roku ponad 450 milionów klientów. Jeśli spojrzeć z perspektywy Zachodu, koniecznie trzeba dopowiedzieć, że Alibaba odgrywa niezwykle istotną rolę w przemianach gospodarczych w Chinach - pomaga porzucić niegdysiejsze "wyprodukowano w Chinach" na rzecz bardziej aktualnego "kupiono w Chinach". Rola ta jest dostrzegana nie tylko w Państwie Środka. Założyciel Alibaby, Jack Ma, traktowany w Chinach jak bohater narodowy, cieszy się również szacunkiem najważniejszych ludzi Zachodu.

Trzymasz w ręku książkę, która przedstawia pełen szczegółów portret Alibaby oraz Jacka Ma - dziś uznawanego za lidera chińskiej gospodarki. Przeczytasz o marzeniach, ambicjach i wizji, dzięki której maleńka firma stała się prawdziwym potentatem o wartości setek miliardów dolarów. Jeśli chcesz zrozumieć Chiny i chińską gospodarkę, dowiedz się, jakie zręczne manewry musiał wykonywać Ma i jak bardzo Państwo Środka skorzystało dzięki obecności takiego lidera. Masz niepowtarzalną okazję poznania pasjonującej historii wybitnego przedsiębiorcy, a przy tym człowieka pełnego pasji, determinacji i odwagi, opowiedzianej przez osobę, która towarzyszyła Jackowi Ma i jego Alibabie na najwcześniejszych etapach rozwijania firmy.

Wstęp 11

Rozdział 1. Żelazny trójkąt 17

Rozdział 2. Magia Jacka 41

Rozdział 3. Od ucznia do nauczyciela 57

Rozdział 4. Nadzieja i przyjazd do Ameryki 75

Rozdział 5. Chiny nadciągają 91

Rozdział 6. Bańka i narodziny 107

Rozdział 7. Wsparcie od Goldmana Sachsa i SoftBanku 133

Rozdział 8. Pęknięcie bańki i powrót do Chin 157

Rozdział 9. Taobao i zwycięstwo nad eBayem, czyli ponowne narodziny 173

Rozdział 10. Oferta Yahoo warta miliard dolarów 213

Rozdział 11. Problemy towarzyszące rozwojowi 243

Rozdział 12. Ikona czy Ikar? 269

Podziękowania 309
Przypisy 311

336 stron, Format: 14.5x21.4cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022