ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

C# 8.0 W PIGUŁCE


ALBAHARI J. JOHANNSEN E.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 149.00 Twoja cena  141,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

C# 8.0 w pigułce


C# jest od początku rozwijany w konsekwentny, przemyślany sposób, a każda nowa funkcjonalność idealnie integruje się z resztą języka. W efekcie łączy on nowoczesność i bezpieczeństwo. Wersja 8.0 jest kolejną poważną aktualizacją tego języka. Zapewnia wysokopoziomowe abstrakcje, między innymi wyrażenia, zapytania i kontynuacje asynchroniczne, ale także udostępnia niskopoziomowe mechanizmy pozwalające osiągnąć maksymalną wydajność aplikacji dzięki wykorzystaniu takich konstrukcji jak własne typy wartościowe programisty czy opcjonalne wskaźniki. Ceną, jaką programista płaci za ten rozwój, jest konieczność ciągłej nauki.

To kolejne, przejrzane i zaktualizowane wydanie doskonałego podręcznika dla programistów.

Znalazły się tu zwięzłe i dokładne informacje na temat języka C#, Common Language Runtime (CLR) oraz platformy .NET Core. Zaprezentowano precyzyjne opisy pojęć i konkretne przypadki użycia, a poszczególne zagadnienia potraktowano dogłębnie i od strony praktycznej. Sporo uwagi poświęcono dość trudnym tematom, jak współbieżność, bezpieczeństwo i dostęp do funkcji systemu operacyjnego, przy czym nie zaniedbano kwestii czytelności i nie spłycono informacji. Nowe składniki języka C# 8.0 i związanej z nim platformy specjalnie oznaczono, dzięki czemu to wydanie może też służyć jako podręcznik do C# 7.0.

W książce między innymi:

  • składnia C#, definiowanie zmiennych, wskaźniki, domknięcia i wzorce
  • tajniki LINQ i praca na danych
  • programowanie współbieżne i asynchroniczne
  • praca z wątkami i programowanie równoległe
  • narzędzia platformy .NET oraz kompilator Roslyn

Wstęp 11

1. Wprowadzenie do C# i .NET Core 17

Obiektowość 17
Bezpieczeństwo typów 18
Zarządzanie pamięcią 19
Platformy 19
C# i Common Language Runtime 20
Frameworki i biblioteki klas bazowych 20
Stare i niszowe środowiska 22
Windows Runtime 23
Historia C# w pigułce 24

2. Podstawy języka C# 37

Pierwszy program w języku C# 37
Składnia 40
Podstawy typów 43
Typy liczbowe 51
Typ logiczny i operatory 58
Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki 60
Tablice 62
Zmienne i parametry 67
Wyrażenia i operatory 78
Operatory null 82
Instrukcje 84
Przestrzenie nazw 93

3. Tworzenie typów w języku C# 101

Klasy 101
Dziedziczenie 117
Typ object 126
Struktury 130
Modyfikatory dostępu 132
Interfejsy 134
Wyliczenia 140
Typy zagnieżdżone 143
Typy generyczne 145

4. Zaawansowane elementy języka C# 157

Delegaty 157
Zdarzenia 165
Wyrażenia lambda 172
Metody anonimowe 176
Instrukcje try i wyjątki 176
Wyliczenia i iteratory 185
Typy wartościowe dopuszczające wartość null 189
Typy referencyjne dopuszczające wartość null (C# 8) 195
Metody rozszerzające 197
Typy anonimowe 200
Krotki 201
Wzorce 205
Atrybuty 208
Atrybuty informacji wywołującego 210
Wiązanie dynamiczne 211
Przeciążanie operatorów 219
Niebezpieczny kod i wskaźniki 222
Dyrektywy preprocesora 226
Dokumentacja XML 228

5. Ogólny zarys platformy 233

.NET Standard 233
Wersje środowiska i C# 236
Zestawy referencyjne 237
CLR i BCL 237
Frameworki aplikacji 241

6. Podstawowe wiadomości o platformie 245

Obsługa łańcuchów i tekstu 245
Data i godzina 258
Daty i strefy czasowe 265
Formatowanie i parsowanie obiektów DateTime 270
Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania 275
Inne mechanizmy konwersji 282
Globalizacja 286
Praca z liczbami 287
Wyliczenia 291
Struktura Guid 294
Sprawdzanie równości 295
Określanie kolejności 305
Klasy pomocnicze 308

7. Kolekcje 313

Przeliczalność 313
Interfejsy ICollection i IList 320
Klasa Array 323
Listy, kolejki, stosy i zbiory 331
Słowniki 340
Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania 346
Niezmienne kolekcje 351
Dołączanie protokołów równości i porządkowania 355

8. Zapytania LINQ 361

Podstawy 361
Składnia płynna 363
Wyrażenia zapytań 369
Wykonywanie opóźnione 373
Podzapytania 379
Tworzenie zapytań złożonych 382
Strategie projekcji 386
Zapytania interpretowane 388
EF Core 394
Budowanie wyrażeń zapytań 405

9. Operatory LINQ 411

Informacje ogólne 412
Filtrowanie 415
Projekcja 419
Łączenie 430
Porządkowanie 437
Grupowanie 440
Operatory zbiorów 443
Metody konwersji 444
Operatory elementów 447
Metody agregacyjne 449
Kwantyfikatory 453
Metody generujące 454

10. LINQ to XML 457

Przegląd architektury 457
Informacje ogólne o X-DOM 458
Tworzenie drzewa X-DOM 461
Nawigowanie i wysyłanie zapytań 464
Modyfikowanie drzewa X-DOM 468
Praca z wartościami 471
Dokumenty i deklaracje 474
Nazwy i przestrzenie nazw 477
Adnotacje 482
Projekcja do X-DOM 483

11. Inne technologie XML i JSON 487

Klasa XmlReader 487
Klasa XmlWriter 494
Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter 496
Praca z formatem JSON 501

12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków 509

IDisposable, Dispose i Close 509
Automatyczne usuwanie nieużytków 515
Finalizatory 518
Jak działa mechanizm usuwania nieużytków? 522
Wycieki pamięci zarządzanej 529
Słabe odwołania 532

13. Diagnostyka 537

Kompilacja warunkowa 537
Debugowanie i klasy monitorowania 541
Integracja z debuggerem 544
Procesy i wątki procesów 545
Klasy StackTrace i StackFrame 546
Dziennik zdarzeń Windows 548
Liczniki wydajności 550
Klasa Stopwatch 554
Międzyplatformowe narzędzia diagnostyczne 555

14. Współbieżność i asynchroniczność 559

Wprowadzenie 559
Wątki 560
Zadania 576
Reguły asynchroniczności 584
Funkcje asynchroniczne w języku C# 589
Wzorce asynchroniczności 608
Przestarzałe wzorce 616

15. Strumienie i wejście-wyjście 621

Architektura strumienia 621
Użycie strumieni 623
Adapter strumienia 637
Kompresja strumienia 645
Praca z plikami w postaci archiwum ZIP 648
Operacje na plikach i katalogach 649
Plikowe operacje wejścia-wyjścia w UWP 658
Bezpieczeństwo systemu operacyjnego 663
Mapowanie plików w pamięci 665

16. Sieć 671

Architektura sieci 671
Adresy i porty 674
Adresy URI 675
Klasy po stronie klienta 677
Praca z HTTP 689
Tworzenie serwera HTTP 693
Użycie FTP 696
Użycie DNS 698
Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient 699
Użycie TCP 700
Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP 703
TCP w UWP 705

17. Serializacja 707

Koncepcje serializacji 707
Serializator XML 711
Serializator JSON 720
Serializator binarny 729
Atrybuty serializacji binarnej 730
Serializacja binarna przy użyciu interfejsu ISerializable 732

18. Zestawy 737

Co znajduje się w zestawie? 737
Silne nazwy i podpisywanie zestawu 741
Nazwy zestawów 743
Technologia Authenticode 745
Zasoby i zestawy satelickie 748
Ładowanie, znajdowanie i izolowanie zestawów 755

19. Refleksja i metadane 775

Refleksja i aktywacja typów 776
Refleksja i wywoływanie składowych 782
Refleksja dla zestawów 794
Praca z atrybutami 795
Generowanie dynamicznego kodu 799
Emitowanie zestawów i typów 806
Emitowanie składowych typów 809
Emitowanie generycznych typów i klas 814
Kłopotliwe cele emisji 816
Parsowanie IL 819

20. Programowanie dynamiczne 825

Dynamiczny system wykonawczy języka 825
Unifikacja typów liczbowych 827
Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych 828
Implementowanie obiektów dynamicznych 834
Współpraca z językami dynamicznymi 837

21. Kryptografia 839

Informacje ogólne 839
Windows Data Protection 839
Obliczanie skrótów 841
Szyfrowanie symetryczne 843
Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie 848

22. Zaawansowane techniki wielowątkowości 853

Przegląd technik synchronizacji 854
Blokowanie wykluczające 854
Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki 862
Blokowanie bez wykluczania 868
Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania 874
Klasa Barrier 881
Leniwa inicjalizacja 882
Pamięć lokalna wątku 885
Zegary 888

23. Programowanie równoległe 893

Dlaczego PFX? 894
PLINQ 897
Klasa Parallel 909
Równoległe wykonywanie zadań 915
Klasa AggregateException 924
Kolekcje współbieżne 927
Klasa BlockingCollection 929

24. Struktury Spani Memory 933

Struktura Span i plasterkowanie 934
Struktura Memory 937
Enumeratory działające tylko do przodu 938
Praca z pamięcią alokowaną na stosie i niezarządzaną 940

25. Współdziałanie macierzyste i poprzez COM 943

Odwołania do natywnych bibliotek DLL 943
Szeregowanie 944
Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego 948
Symulowanie unii C 949
Pamięć współdzielona 950
Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną 952
Współpraca COM 956
Wywołanie komponentu COM z C# 957
Osadzanie typów współpracujących 961
Udostępnianie obiektów C# COM 962

26. Wyrażenia regularne 965

Podstawy wyrażeń regularnych 965
Kwantyfikatory 970
Asercje o zerowej wielkości 971
Grupy 974
Zastępowanie i dzielenie tekstu 975
Receptury wyrażeń regularnych 977
Leksykon języka wyrażeń regularnych 980

27. Kompilator Roslyn 985

Architektura Roslyn 985
Drzewa składni 986
Kompilacja i model semantyczny 1001

1016 styron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022