|
ZACHOWANIA KOMUNIKACYJNE DZIECI Z AUTYZMEM
SADOWSKA E. wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 42.10 Twoja cena 40,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zachowania komunikacyjne
dzieci z autyzmem
Wpływ
deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób
porozumiewania się dzieci z autyzmem
Autorka w nowatorski
sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i
analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi
zaburzeniami rozwojowymi.
Ukazuje
wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację
funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
Wstęp
I.
Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci
1. Język, mowa, komunikacja
2. Kompetencja komunikacyjna
3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej
4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci
II. Autyzm
- charakterystyka zaburzenia
1. Autyzm - problemy terminologiczne
2. Etiologia autyzmu
3. Objawy autyzmu
III. Zachowania
komunikacyjne dzieci z autyzmem
1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem
2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne
3. Werbalne zachowania komunikacyjne
IV. Metodologia
badań własnych
V. Deficyty
kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci
1. Kompetencja werbalna (językowa)
2. Umiejętności interakcyjne
3. Kompetencja społeczno-kulturowa
4. Kompetencja pragmatyczna
5. Kompetencja emocjonalna
6. Kompetencja poznawcza
7. Kompetencja symboliczna
8. Kompetencja metakomunikacyjna
9. Kompetencja korekcyjna (korygująca)
VI. Rewizja
zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem
1. Echolalie
2. Stereotypie językowe
3. Powtarzające się aktywności językowe
4. Trudności z używaniem zaimków osobowych
5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów
VII. Wnioski
i postulaty badawcze
Bibliografia
Spis tabel
Aneks
294
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|