|
MIŁOŚĆ A PEDAGOGIKA
KAMIŃSKI K. RED. wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 44.25 Twoja cena 42,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Miłość a pedagogika
Autorzy podejmują temat
miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych
aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu
obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność
światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są
przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie
doniosłe, którym należy się zajmować.
Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i
poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik
znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w
odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej
(edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej.
Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze
dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto
artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce
finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także
– na podstawie badań – zaprezentowane społeczne
funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór
tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach
kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji,
które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala
na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części
trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość
fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym.
Krzysztof
Kamiński, Przedsłowie. Pedagogika: między miłością a oligofilią
7
MIŁOŚĆ
– POJĘCIE I BADANIA
Sławomir Sztobryn, Miłość – między pragnieniem a tabu
15
Maria Szyszkowska, Nadużywanie pojęcia
miłości
24
Magdalena Parzyszek, Od miłości oczarowania i rozczarowania do miłości
dawania i
otrzymywania
30
Alina Rynio, Cechy i oblicza miłości w nauczaniu św. Jana Pawła II i
Benedykta
XVI
43
Małgorzata Kierzkowska, Karolina Skarbek, Oblicza miłości w rodzinie
patchworkowej
61
MIŁOŚĆ
– KONTEKSTY KULTUROWE
Ewa Jakimowska, „Pedagogika Siebie?” –
Michela Foucault wykład z historii
seksualności
. 75
Andrzej Kasperek, Różne postaci miłości –
przypadek prozy
Emmanuela Carrère’a. Studium socjologiczne o
związkach między literaturą i życiem
społecznym
. 94
Izabela Kiełtyk-Zaborowska, O zaletach baśni i trudnych relacjach
międzyludzkich na podstawie wybranych utworów braci
Grimm . 109
Małgorzata Gajak-Toczek, Wychowanie jako dar miłości. Kilka uwag o
filmie „Bezcenny dar” w reżyserii Michaela O.
Sajbela w świetle założeń filozofii dialogu Józefa
Tischnera
. 125
Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek, Doktryna wzajemnego szacunku w
edukacji olimpijskiej Pierreʼa de
Coubertina . 140
MIŁOŚĆ
– APLIKACJE PEDAGOGICZNE
Andrzej Sztylka, Humanistyczna idea miłości do tego, co ludzkie, i jej
pedagogiczne
znaczenie
153
Małgorzata Balukiewicz, Miłość jako powinność nauczyciela wychowawcy w
pracach wybranych
pedagogów
. 164
Jowita Gromysz, Postromantycy – uczniowie XXI
wieku . 178
Adrianna Zawadzka, Miłość jako inspiracja twórcza w
pedagogice osób
niepełnosprawnych
201
Norbert Niestolik, Irena Sendlerowa, dobro i miłość jako motyw działań
człowieka – z doświadczeń
pedagoga
. 213
Cecylia Mirela Nawrot, Czas optymizmu w życiu małego
dziecka 234
Teresa Jemczura, Miłość jako prymarna dystynkcja personalizmu
pedagogicznego
244
Mariola Bach CSFN, Wychowanie integralne, czyli o wartościach i
miłości
. 257
Justyna Modrzejewska, Agnieszka Roszkowska, Jolanta Walaszek-Latacz,
Ponadczasowe aspekty wychowawcze miłości w teoriach wybitnych
pedagogów i
psychologów
. 267
Indeks
nazwisk
. 280
288
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|