|
EKSPANSJA ZAGRANICZNA PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH KONKURENCJI MIĘDZYNARODOWEJ
BEDNARZ J. PANGSY-KANIA S. TREDER H. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 39.69 Twoja cena 37,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ekspansja zagraniczna
przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej
Wiele
podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego
rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach
zagranicznych. Takie decyzje stanowią duże wyzwanie dla
przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych
rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga
dogłębnego zbadania wielu aspektów oraz dostosowania
własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych
właściwych dla współczesnej gospodarki światowej. Zjawisko
umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest
charakterystyczną cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju,
niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na
problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną.
[…]
Zdaniem
Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji przez
przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim oraz rynkach
międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania
przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego.
Tymczasem jednym z głównych warunków jej
osią-gnięcia jest dobre rozpoznanie międzynarodowego otoczenia oraz
identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane
aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie
jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty stosowane w ramach
strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego,
dobór właściwych metod i technik marketingowych oraz
aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć innowacyjnych.
[…]
Dzięki
temu książka kreuje pewne novum poznawcze, mające
również istotną wartość aplikacyjną chociażby dla
przedsiębior-ów rozpatrujących możliwość podjęcia
działalności na rynkach zagranicznych”.
Z
recenzji dr hab. Aliny Gryni
PRZEDMOWA
1. ZNACZENIE
KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI NARODOWEJ W BUDOWANIU POTENCJAŁU
PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM
1.1. Istota międzynarodowej konkurencyjności gospodarki
1.2. Klasyczne i neoklasyczne przesłanki rozwoju handlu oraz
źródła osiągania przewagi konkurencyjnej państwa
1.3. Współczesne ujęcie konkurencyjności międzynarodowej
poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym
1.4. Uwarunkowania konkurencyjności gospodarki
1.5. Miary międzynarodowej pozycji oraz zdolności konkurencyjnej
gospodarek narodowych
1.6. Wpływ stabilności makroekonomicznej na międzynarodową
konkurencyjność gospodarki narodowej
2. DETERMINANTY
KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W PROCESIE EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ
2.1. Istota, przestanki i formy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw
2.2. Elementy systemu konkurencyjności podmiotów
gospodarczych
2.3. Uwarunkowania konkurencyjności podmiotów gospodarczych
2.4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
2.5. Strategie konkurencji według M.E. Portera
2.6. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw w otoczeniu rynku
międzynarodowego
3.
KSZTAŁTOWANIE RELACJI KONKURENCYJNYCH POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU
MIĘDZYNARODOWEGO Z ZASTOSOWANIEM ZWYCZAJÓW
HANDLOWYCH
3.1. Rynek jako otoczenie ekonomiczne wymiany handlowej z zagranicą
3.2. Pojęcie i znaczenie zwyczajów handlowych w praktyce
wymiany międzynarodowej
3.3. Zwyczaje handlowe jako podstawa kształtowania warunków
kontraktowych
3.4. Zagospodarowanie ryzyka transakcyjnego przy zastosowaniu
zwyczajowych metod kształtowania relacji ekonomicznych z partnerami
zagranicznymi
3.5. Zastosowanie zwyczajowych warunków ubezpieczenia w
przebiegu transakcji handlowych
4. ASPEKTY
MARKETINGOWE ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
4.1. Strategie internacjonalizacji podmiotów gospodarczych
4.2. Zarządzanie produktami adresowanymi na rynki zagraniczne
4.3. Polityka marki w handlu zagranicznym
4.4. Kształtowanie cen w handlu międzynarodowym
4.5. Uwarunkowania komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w ujęciu
międzynarodowym J
5. ZNACZENIE
INNOWACYJNOŚCI W PROCESIE KREOWANIA POZYCJI RYNKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA W
OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM
5.1. Innowacyjność wybranych krajów na tle ich pozycji
konkurencyjnej
5.2. Istota innowacyjności jako podstawy kształtowania przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstwa
5.3. Rodzaje i charakter innowacji
5.4. Cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa
5.5. Determinanty aktywności przedsiębiorstw w zakresie podejmowania
przedsięwzięć innowacyjnych
5.6. Pomiar i kryteria oceny aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw
5.7. Wpływ innowacyjności na pozycję rynkową przedsiębiorstwa w
otoczeniu międzynarodowym
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
202
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|