ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BYĆ NAUCZYCIELEM BYĆ UCZNIEM W PERSPEKTYWIE JUTRA OD SZTUKI UCZENIA SIĘ DO UCZENIA SIĘ SZTUKI


SZATAN E. NOWAK-ŁOJEWSKA A. KOMOROWSKA-ZIELONY A. RED.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 36.85 Twoja cena  35,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Być nauczycielem być uczniem w perspektywie jutra

Od sztuki uczenia się do uczenia się sztuki


Publikacja jest zbiorem tekstów, których problematyka zogniskowana jest wokół zagadnień sztuki. Pojawiają się zatem sztuki wizualne i sztuka muzyczna z perspektywy zagadnień pedagogiki – sztuka uczenia się, ale także sztuka nauczania. Opisywana jest przestrzeń, w której dochodzi (lub nie) do relacji i interakcji pomiędzy nauczycielem – uczniem, dorosłym – dzieckiem, czyli ukazana jest sztuka bycia z jednej strony mistrzem, a z drugiej jego uczniem. Książka przywołuje także dobre praktyki pedagogiczne jako przykład sztuki dziecka i sztuki dla dziecka również w obszarze przestrzeni szkolnej i możliwości wyrażania przez nią siebie samego.

Przedmowa 7

1. Mistrz – uczeń, sztuka uczenia i uczenia się
Ewa Szatan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Alicja Komorowska-Zielony
Sztuka w wielu perspektywach – od uczenia się sztuki po sztukę uczenia się.,Dynamika stanowisk 11
2. Przestrzeń jako warunek dla uczenia się i uczenia kogoś,kontaktu nauczyciel – uczeń
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Maria Szczepska-Pustkowska,
Longina Strumska-Cylwik
„Walka” o przestrzeń szkoły 23

3. Rozumienie zjawiska i procesu uczenia sięna przykładzie kultury wizualnej
Alexander A. Połonnikow, Dmitrij Yu. Korol, Natalia D. Korczałowa
Między obrazem a słowem. Nauczyciel w warunkach wizualizacji kultury współczesnej 43

4. Uczenie i uczenie się w perspektywie jutra – przyszłościowe artystyczne kształcenie studentów
Alla Rastrygina
Future teacher-musician as a subject of professional and personality development in a university artistic educational space 61
Alicja Delecka-Bury
Podstawa programowa przedmiotu muzyka wyzwaniem dla nauczyciela? O sztuce czytania ze zrozumieniem… 71

5. Modele kształcenia wczoraj i dzisiaj – myślenie o znaczeniu nauczyciela dla uczniów
Małgorzata Malgeri
Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a autorytarna czy demokratyczna w kontekście relacji nauczyciel – uczeń? 83
Barbara Kurowska
Sztuka bycia nauczycielem przedszkola – rys historyczny 93

6. Z praktyki „szkolnej ławy”
Marzena Kamińska
Kształtowanie kreatywności uczniów wydziału rytmiki w szkole muzycznej II stopnia 103
Anna Drzewiecka
„W szkole może być ciekawie”. Edukacja uczniów szkoły podstawowej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych 115

7. Od profilaktyki do terapii
Anna Emilia Kapka
„Karmieni miłością” – idea metody edukacji muzycznej Shinichiego Suzukiego 125
Amelia Golema
„Sztuka” samokontroli w przestrzeni edukacji muzycznej 137
Dorota Bronk, Anna Meslin
Sztuka edukacji ucznia ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 146

Informacje o autorach 160

162 strony, Format: 155 x 240 mm, oprawa,miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022