|
REPUTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA A ZACHOWANIA INWESTORÓW GIEŁDOWYCH PODEJŚCIE EKSPERYMENTALNE
BLAJER-GOŁĘBIEWSKA A. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 51.00 Twoja cena 48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Reputacja przedsiębiorstwa a
zachowania inwestorów giełdowych
Podejście
eksperymentalne
Problematyka podjęta w
książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ
na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w
zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty
rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów
behawioralnych.
Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów
giełdowych, koncentrowały się głównie na takich
determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też
czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono
wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów
giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw
koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w
kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu
reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest
znikoma.
Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową
analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego
wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji,
a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego
warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników
behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.
Wstęp
Rozdział 1
Pojęcie
reputacji i jej znaczenie dla przedsiębiorstw
1.1. Istota reputacji przedsiębiorstwa
1.2. Typ reputacji, podejście do reputacji i jej konceptualizacja
1.3. Obszary badawcze
Rozdział 2
Reputacja
przedsiębiorstwa w ekonomii behawioralnej
2.1. Istota ekonomii behawioralnej
2.2. Kierowanie się reputacją a charakterystyki behawioralne
decydentów
2.3. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji
Rozdział 3
Metody
pomiaru reputacji przedsiębiorstw
3.1. Wewnętrzne metody pomiaru reputacji
3.2. Metody oparte na analizie zawartości i badaniach ankietowych
3.3. Metody oparte na modelach wyceny przedsiębiorstwa
3.4. Metody oparte na indeksach giełdowych
3.5. Metody oparte na rankingach przedsiębiorstw
3.6. Metody oparte na wskaźnikach reputacji
3.7. Porównanie metod
Rozdział 4
Reputacja
przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych -
podejście eksperymentalne
4.1. Badania eksperymentalne w ekonomii
4.2. Cechy "dobrego" eksperymentu
4.3. Badania eksperymentalne dotyczące reputacji na rynkach akcji
4.4. Istota badania i dobór próby
4.5. Wprowadzenie do eksperymentu
4.6. Eksperyment właściwy
4.7. Badanie czynników psychologicznych i ekonomicznych
4.8. Zakończenie eksperymentu
Rozdział 5
Reputacja
przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych - wyniki
badań
5.1. Badanie pilotażowe
5.2. Wstępna analiza danych
5.3. Charakterystyki psychologiczne decydentów
5.4. Indywidualna ocena reputacji
5.5. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji
5.6. Wpływ czynników społecznych i indywidualnej oceny
reputacji na zachowania inwestycyjne
5.7. Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na zachowania
inwestorów w kontekście czynników psychologicznych
5.8. Pełny model zmian krańcowej skłonności do inwestowania
5.9. Reputacja a niespodziewane zmiany cen akcji
5.10. Model podsumowujący wyniki badań
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
266
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|