ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.00 48,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REPUTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA A ZACHOWANIA INWESTORÓW GIEŁDOWYCH PODEJŚCIE EKSPERYMENTALNE


BLAJER-GOŁĘBIEWSKA A.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych

Podejście eksperymentalne


Problematyka podjęta w książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów behawioralnych.

Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów giełdowych, koncentrowały się głównie na takich determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest znikoma.

Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji, a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.

Wstęp

Rozdział 1
Pojęcie reputacji i jej znaczenie dla przedsiębiorstw
1.1. Istota reputacji przedsiębiorstwa
1.2. Typ reputacji, podejście do reputacji i jej konceptualizacja
1.3. Obszary badawcze

Rozdział 2
Reputacja przedsiębiorstwa w ekonomii behawioralnej
2.1. Istota ekonomii behawioralnej
2.2. Kierowanie się reputacją a charakterystyki behawioralne decydentów
2.3. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji

Rozdział 3
Metody pomiaru reputacji przedsiębiorstw
3.1. Wewnętrzne metody pomiaru reputacji
3.2. Metody oparte na analizie zawartości i badaniach ankietowych
3.3. Metody oparte na modelach wyceny przedsiębiorstwa
3.4. Metody oparte na indeksach giełdowych
3.5. Metody oparte na rankingach przedsiębiorstw
3.6. Metody oparte na wskaźnikach reputacji
3.7. Porównanie metod

Rozdział 4
Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych - podejście eksperymentalne
4.1. Badania eksperymentalne w ekonomii
4.2. Cechy "dobrego" eksperymentu
4.3. Badania eksperymentalne dotyczące reputacji na rynkach akcji
4.4. Istota badania i dobór próby
4.5. Wprowadzenie do eksperymentu
4.6. Eksperyment właściwy
4.7. Badanie czynników psychologicznych i ekonomicznych
4.8. Zakończenie eksperymentu

Rozdział 5
Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych - wyniki badań
5.1. Badanie pilotażowe
5.2. Wstępna analiza danych
5.3. Charakterystyki psychologiczne decydentów
5.4. Indywidualna ocena reputacji
5.5. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji
5.6. Wpływ czynników społecznych i indywidualnej oceny reputacji na zachowania inwestycyjne
5.7. Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów w kontekście czynników psychologicznych
5.8. Pełny model zmian krańcowej skłonności do inwestowania
5.9. Reputacja a niespodziewane zmiany cen akcji
5.10. Model podsumowujący wyniki badań

Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel

266 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022