ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.50 53,68   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SŁOWNIK TURYSTYKI I HOTELARSTWA. POLSKO-NIEMIECKI, NIEMIECKO-POLSKI


JEDLIŃSKA M. OBODYŃSKI D.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2001, wydanie I

cena netto: 56.50 Twoja cena  53,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Turystyka rozwija się w coraz szybszym tempie, przekracza granice kolejnych państw, łączy współpracujących ze sobą ludzi, przedsiębiorstwa i regiony. Jedną z przeszkód w dynamizowaniu tego zjawiska może być bariera językowa. Słownik, który oddajemy do rąk Czytelników - druga po polsko-angielskim i angielsko-polskim słowniku turystyki i hotelarstwa, próba prezentacji terminologii związanej z ruchem i gospodarką turystyczną - stawia sobie za zadanie zmniejszanie tej bariery.

Przystępując do jego opracowania, stanęłyśmy jednak w obliczu dwóch dylematów: kto będzie głównym odbiorcą słownika oraz jak ustalić zakres tłumaczonych słów i zwrotów, zdając sobie sprawę, iż turystyka dotyka wszystkich dziedzin życia i stawianie pewnych ograniczeń będzie zawsze dyskusyjne.

Przyjęłyśmy, że skierowany on będzie do turystów polskich udających się do krajów niemieckojęzycznych lub tych, w których język niemiecki jest stosowany, oraz do osób z niemieckiej strefy językowej przebywających w Polsce. Mamy również nadzieję, że słownik przyda się pracownikom polskich i zagranicznych biur podróży oraz studentom i uczniom szkół turystycznych.

Określając zakres słownictwa, wykorzystano przewodniki turystyczne, katalogi i broszury turystyczne, prasę specjalizującą się w problematyce turystyki, hotelarstwa, gastronomii i cateringu, podręczniki szkolne i akademickie z zakresu ekonomiki i organizacji turystyki oraz marketingu, przeprowadzono rozmowy z organizatorami ruchu turystycznego i właścicielami bazy hotelarsko-gastronomicznej. Bardzo cenne okazało się uczestnictwo w targach turystycznych, przede wszystkim ITB w Berlinie.

Słownik składa się z około 20 000 terminów, w tym z:

  • części zasadniczej, prezentującej terminologię turystyczną i hotelarską,
  • aneksu, w którym zawarto: przegląd głównych zabytków (od czasów starożytnych do współczesności), informacje o walorach turystycznych Polski i przykłady potraw popularnych w krajach niemieckojęzycznych i Polsce, nazwy państw, ich kody, waluty i święta narodowe, ważniejsze nazwy geograficzne oraz podział Austrii i Niemiec na kraje związkowe, a Szwajcarii na kantony.

Mamy świadomość, że każdy sięgający do tego opracowania będzie poszukiwał przydatnych terminów, i tak jak nasze, jego podejście będzie subiektywne. Stąd nasza prośba o wszelkie krytyczne uwagi i propozycje, które pozwolą na dokonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień w kolejnych edycjach tej publikacji.

Na zakończenie chcemy podziękować wszystkim pomagającym nam w pracy - pracownikom Orbis SA Oddział Hotel "Jelenia Góra" w Jeleniej Górze, koleżankom i kolegom z Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz Naszym Bliskim - Mamom i Mężom, których cierpliwość i wsparcie było wartością bezcenną.

500 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022