ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODRÓŻ DO ŚWIATA UCZUĆ PROGRAM EDUKACYJNY I TERAPEUTYCZNY DLA DZIECI


WARDĘSZKIEWICZ B. ZAWADZKA E.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 62.70 Twoja cena  59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podróż do świata uczuć

Program edukacyjny i terapeutyczny dla dzieci


Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz?

Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi.

W publikacji można znaleźć:
  • scenariusze zajęć,
  • bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe,
  • karty pracy "Kartki z pamiętnika",
  • elementy diagnozy ericksonowskiej,
  • strategie i metody pracy z dziećmi,
  • opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia,
  • analizę procesu indywidualnego i grupowego,
  • zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju.

Wstęp

Część teoretyczna

Rozdział 1. Podstawy teoretyczne programu

1.1. Rozwój emocjonalny – wybrane zagadnienia
1.1.1. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w rozwoju dziecka
1.2. Diagnoza ericksonowska
1.2.1. Kategorie diagnostyczne
1.2.2. Zjawiska transowe
1.2.3. Refleksja systemowa
1.2.3.1. Refleksja systemowa dotycząca rodziny
1.2.3.2. Refleksja systemowa dotycząca grupy rówieśniczej
1.2.4. Zasoby
1.2.4.1. Zasoby indywidualne
1.2.4.2. Zasoby dotyczące relacji
1.3. Strategie i metody
1.3.1. Spożytkowanie dynamiki procesu grupowego
1.3.2. Metafora w procesie dojrzewania i rozwoju
1.3.2.1. Bajki i opowieści
1.3.2.2. Metafora artystyczna: rysunek, lepienie z plasteliny
1.3.2.3. Rytuały

Część praktyczna

Rozdział 2. Wprowadzenie do programu

2.1. Opis programu
2.2. Cele
2.3. Motywacja
2.4. Zawarcie kontraktu

Rozdział 3. Scenariusze zajęć

3.1. Znanymi ścieżkami. Uczucia – wprowadzenie
3.2. W zamku odważnych rycerzy – o lęku
3.3. Przyjazne lustro – o wstydzie
3.4. Ognista droga do spokoju – o złości, część I
3.5. Powstrzymanie pędzącego zwierzęcia – złość, część II
3.6. Radosne fruwanie – o smutku
3.7. W ziarnie jest wszystko, co jest potrzebne do wzrostu i rozwoju – o radości
3.8. Puchatego wystarczy dla wszystkich – o koleżeństwie i przyjaźni
3.9. Kolorowe koło uczuć – podsumowanie zajęć
3.10. Z lotu ptaka – o rozstaniu

Rozdział 4. Bajki i opowieści

4.1. Źrebak wyrusza w świat
4.2. Zębolandia
4.3. Narada
4.4. Opowieści starego dębu
4.5. Ognisty stóg
4.6. Czarny koń
4.7. Miseczka światła
4.8. Ziarno
4.9. Bajka o ciepłym i puchatym
4.10. Słoneczna polana
4.11. Opowieść o orle

Rozdział 5. Praktyczne zastosowania programu do pracy z dziećmi

5.1. Opis procesu indywidualnego na tle procesu grupowego – opis przypadku
5.2. Wykorzystanie elementów programu do pracy indywidualnej z dzieckiem
5.3. Wywiady – wykorzystanie programu w pracy z dziećmi
5.3.1. Rozmowa z nauczycielką nauczania początkowego, logopedką
5.3.1. Rozmowa z psychologiem psychoterapeutą

Rozdział 6. Pamiętnik uczuć

Podsumowanie
Bibliografia

188 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022