ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIAŁALNOŚĆ TWÓRCZA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W CYBERPRZESTRZENI A JEJ OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE


BADORA A.K.

wydawnictwo: KUL , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 57.10 Twoja cena  54,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działalność twórcza młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne


Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych.

Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.

Wstęp 9

I. Cyberprzestrzeń jako środowisko wychowawczo-dydaktyczne  19
1. Pojęcie środowiska wychowawczo-dydaktycznego i jego charakterystyka. 19
2. Kategoria cyberprzestrzeni  29
3. Specyfika cyberprzestrzeni jako środowiska wychowawczo-dydaktycznego  33
3.1. Cyberprzestrzeń jako źródło wiedzy. . 33
3.2. Cyberprzestrzeń jako czynnik kształtowania preferowanej i urzeczywistnianej hierarchii wartości  48
4. Funkcja wychowawczo-dydaktyczna cyberprzestrzeni w świetle dotychczasowych badań  56

II. Działalność twórcza młodzieży szkolnej . 59
1. Filozoficzne, psychologiczne, społeczne i pedagogiczne podstawy twórczości . 59
2. Pojęcie działalności twórczej  66
3. Czynniki warunkujące działalność twórczą . 75
4. Rodzaje działalności twórczej  87
5. Obszary i rodzaje działalności twórczej młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni  93
6. Przegląd dotychczasowych badań nad działalnością twórczą .100

III. Cyberprzestrzeń - działalność twórcza - osiągnięcia edukacyjne  103
1. Pojęcie osiągnięć edukacyjnych  103
2. Rodzaje osiągnięć edukacyjnych  108
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem dynamizującym osiągnięcia edukacyjne . 111
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem hamującym osiągnięcia edukacyjne  119

IV. Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych . 125
1. Przedmiot i ceł badań . 125
2. Problemy i hipotezy badawcze . 126
3. Zmienne i wskaźniki  128
4. Paradygmaty, metody, techniki i narzędzia badawcze . 129
5. Teren i charakterystyka badanej grupy . 130
6. Organizacja badań i sposób opracowania wyników . 131

V. Charakterystyka działalności twórczej badanej młodzieży podejmowanej w cyberprzestrzeni w świetle wyników własnych badań empirycznych  133
1. Specyfika działalności twórczej podejmowanej przez badaną młodzież w cyberprzestrzeni  133
2. Cyberprzestrzeń jako stymulator i inhibitor działalności twórczej w ocenie badanej młodzieży . 161
3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania działalności twórczej w cyberprzestrzeni . 172

VI. Działalność twórcza badanej młodzieży w cyberprzestrzeni jako czynnik warunkujący jej osiągnięcia edukacyjne w świetle wyników własnych badań empirycznych . 183
1. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów podejmujących działalność twórczą w cyberprzestrzeni . 183
2. Osiągnięcia wychowawcze uczniów podejmujących działalność twórczą w cyberprzestrzeni  201
3. Rodzaje działalności twórczej w ocenie badanych - o szczególnym znaczeniu dla ich osiągnięć edukacyjnych  220

VII. Pedagogia działalności twórczej w cyberprzestrzeni w świetle personalizmu chrześcijańskiego - rozważania na tle własnych badań teoretycznych i empirycznych 241
1. Osoba w ujęciu pedagogiki personalistycznej -implikacje pedagogiczne w aspekcie działalności twórczej w cyberprzestrzeni . 241
2. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni szansą i zagrożeniem w świetle pedagogiki personalistycznej  244
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a godność osoby . 248
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a integralny rozwój  255
5. Odpowiedzialność - działalność twórcza - cyberprzestrzeń  262
6. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania dydaktyczne  268
7. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania wychowawcze . 272
Wnioski  279
Zakończenie  281

Bibliografia  283
Akty prawne . 294
Netografia . 295
"School youth's creative actmty in cyberspace and their educational achievements"
(Summary)  297
Spis tabel, wykresów, obrazów, schematów . 299
Aneks  305

318 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022