|
DZIAŁALNOŚĆ TWÓRCZA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W CYBERPRZESTRZENI A JEJ OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE
BADORA A.K. wydawnictwo: KUL , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 57.10 Twoja cena 54,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Działalność twórcza młodzieży szkolnej w
cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne
Głównym celem
publikacji jest analiza związków i zależności między
działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni
a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań
empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii
twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki
personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych.
Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną,
pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną
problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w
zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni.
Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym
pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w
niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i
pedagogów.
Wstęp 9
I. Cyberprzestrzeń jako
środowisko wychowawczo-dydaktyczne 19
1. Pojęcie środowiska wychowawczo-dydaktycznego i jego charakterystyka.
19
2. Kategoria cyberprzestrzeni 29
3. Specyfika cyberprzestrzeni jako środowiska
wychowawczo-dydaktycznego 33
3.1. Cyberprzestrzeń jako źródło wiedzy. . 33
3.2. Cyberprzestrzeń jako czynnik kształtowania preferowanej i
urzeczywistnianej hierarchii wartości 48
4. Funkcja wychowawczo-dydaktyczna cyberprzestrzeni w świetle
dotychczasowych badań 56
II. Działalność
twórcza młodzieży szkolnej . 59
1. Filozoficzne, psychologiczne, społeczne i pedagogiczne podstawy
twórczości . 59
2. Pojęcie działalności twórczej 66
3. Czynniki warunkujące działalność twórczą . 75
4. Rodzaje działalności twórczej 87
5. Obszary i rodzaje działalności twórczej młodzieży
szkolnej w cyberprzestrzeni 93
6. Przegląd dotychczasowych badań nad działalnością
twórczą .100
III. Cyberprzestrzeń -
działalność twórcza - osiągnięcia edukacyjne 103
1. Pojęcie osiągnięć edukacyjnych 103
2. Rodzaje osiągnięć edukacyjnych 108
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem
dynamizującym osiągnięcia edukacyjne . 111
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni czynnikiem
hamującym osiągnięcia edukacyjne 119
IV. Podstawy
metodologiczne własnych badań empirycznych . 125
1. Przedmiot i ceł badań . 125
2. Problemy i hipotezy badawcze . 126
3. Zmienne i wskaźniki 128
4. Paradygmaty, metody, techniki i narzędzia badawcze . 129
5. Teren i charakterystyka badanej grupy . 130
6. Organizacja badań i sposób opracowania
wyników . 131
V. Charakterystyka
działalności twórczej badanej młodzieży podejmowanej w
cyberprzestrzeni w świetle wyników własnych badań
empirycznych 133
1. Specyfika działalności twórczej podejmowanej przez badaną
młodzież w cyberprzestrzeni 133
2. Cyberprzestrzeń jako stymulator i inhibitor działalności
twórczej w ocenie badanej młodzieży . 161
3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania działalności twórczej w
cyberprzestrzeni . 172
VI. Działalność
twórcza badanej młodzieży w cyberprzestrzeni jako czynnik
warunkujący jej osiągnięcia edukacyjne w świetle wyników
własnych badań empirycznych . 183
1. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów podejmujących działalność
twórczą w cyberprzestrzeni . 183
2. Osiągnięcia wychowawcze uczniów podejmujących działalność
twórczą w cyberprzestrzeni 201
3. Rodzaje działalności twórczej w ocenie badanych - o
szczególnym znaczeniu dla ich osiągnięć
edukacyjnych 220
VII. Pedagogia
działalności twórczej w cyberprzestrzeni w świetle
personalizmu chrześcijańskiego - rozważania na tle własnych badań
teoretycznych i empirycznych 241
1. Osoba w ujęciu pedagogiki personalistycznej -implikacje pedagogiczne
w aspekcie działalności twórczej w
cyberprzestrzeni . 241
2. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni szansą i
zagrożeniem w świetle pedagogiki personalistycznej 244
3. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a godność
osoby . 248
4. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni a integralny
rozwój 255
5. Odpowiedzialność - działalność twórcza -
cyberprzestrzeń 262
6. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania
dydaktyczne 268
7. Działalność twórcza w cyberprzestrzeni - wskazania
wychowawcze . 272
Wnioski 279
Zakończenie 281
Bibliografia 283
Akty prawne . 294
Netografia . 295
"School youth's creative actmty in cyberspace and their educational
achievements"
(Summary) 297
Spis tabel, wykresów, obrazów,
schematów . 299
Aneks 305
318 stron, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|