ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIZERUNEK KOBIETY W SIECI I POZA SIECIĄ KOMPETENCJE MEDIALNE A STEREOTYPOWE POSTRZEGANIE WIZERUNKU KOBIETY


BULASZEWSKA M.

wydawnictwo: IMPRINT MEDIA , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią

Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety


Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza jakościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie – wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie – niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!

Małgorzata Bulaszewska – kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.

Słowo wstępne

1. Cel badania i podstawy teoretyczne
1.1 PYTANIA BADAWCZE
1.2 Teoretyczno-metodologiczne założenia raportu
1.2.1 Badania własne - założenia
Osoby badane
Modelki, których wizerunki podlegały ocenie
Metodologia

2. Analiza ilościowa - uczestnicy badania i modelki
2.1 Charakterystyka uczestników badania
2.1.1 Charakterystyka społeczno-demograficzna
2.1.2 Kompetencje medialne respondentów - z jakich aplikacji i portali społecznościowych korzystają badani
2.2 Opinie o badanych modelkach
2.2.1 Modelka 1 - KK, lat 70
2.2.2 Modelka 2 - AS, lat 27
2.2.3 Modelka 3 - GF, lat 58
2.2.4 Modelka 4 - AP, lat 22
2.2.5 Modelka 5 - MP, lat 57
2.2.6 Modelka 6 - JMK, lat 23
2.2.7 Modelka 7 - JR, lat 36
2.2.8 Modelka 8 - KB, lat 64
2.3 Opinie o modelkach - uwagi
2.4 Czy nośnik prezentacji treści wizualnych ma znaczenie dla percepcji wieku?
2.5 Analiza jakościowa zebranego materiału

Podsumowanie

Załącznik 1. Formularz ankiety badawczej
Załącznik 2. Ilustracje
Załącznik 3. Komentarze respondentów

Bibliografia

154 strony, 12.4 x 19.8 cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022