|
![](okladki/sm/sm-185.jpg)
WIZERUNEK KOBIETY W SIECI I POZA SIECIĄ KOMPETENCJE MEDIALNE A STEREOTYPOWE POSTRZEGANIE WIZERUNKU KOBIETY
BULASZEWSKA M. wydawnictwo: IMPRINT MEDIA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 29.00 Twoja cena 27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią
Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie
wizerunku kobiety
Wizerunek kobiety w
sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem
kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet.
Analiza jakościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w
różnym wieku, z których każda występuje w
czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego
spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i
starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i
na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co
kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na
to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie
– wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno
wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie –
niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!
Małgorzata Bulaszewska
– kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy
naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi
imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją
sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach
historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy
funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa
Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
Słowo wstępne
1. Cel badania i
podstawy teoretyczne
1.1 PYTANIA BADAWCZE
1.2 Teoretyczno-metodologiczne założenia raportu
1.2.1 Badania własne - założenia
Osoby badane
Modelki, których wizerunki podlegały ocenie
Metodologia
2. Analiza ilościowa -
uczestnicy badania i modelki
2.1 Charakterystyka uczestników badania
2.1.1 Charakterystyka społeczno-demograficzna
2.1.2 Kompetencje medialne respondentów - z jakich aplikacji
i portali społecznościowych korzystają badani
2.2 Opinie o badanych modelkach
2.2.1 Modelka 1 - KK, lat 70
2.2.2 Modelka 2 - AS, lat 27
2.2.3 Modelka 3 - GF, lat 58
2.2.4 Modelka 4 - AP, lat 22
2.2.5 Modelka 5 - MP, lat 57
2.2.6 Modelka 6 - JMK, lat 23
2.2.7 Modelka 7 - JR, lat 36
2.2.8 Modelka 8 - KB, lat 64
2.3 Opinie o modelkach - uwagi
2.4 Czy nośnik prezentacji treści wizualnych ma znaczenie dla percepcji
wieku?
2.5 Analiza jakościowa zebranego materiału
Podsumowanie
Załącznik 1. Formularz ankiety badawczej
Załącznik 2. Ilustracje
Załącznik 3. Komentarze respondentów
Bibliografia
154 strony, 12.4 x
19.8 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|