|
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZNĄ EKSPLOATACJĄ JEDNOSTEK MORSKICH W ZARYSIE ANALIZA ORGANIZACJI I METODYKA OCENY BEZPIECZEŃSTWA
MROZOWSKA A. WRÓBEL R. MROZOWSKI P. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 90.00 Twoja cena 85,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka System zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich
w zarysie
Analiza organizacji i metodyka oceny
bezpieczeństwa
Publikacja ma na celu
przybliżenie praktycznej implementacji Międzynarodowego kodeksu
zarządzania bezpieczną eksploatacją statków i zapobieganiem
zanieczyszczaniu (International Safety Management Code for the Safe
Operation of Ships and for Pollution Prevention) – Kodeksu
ISM.
Może posłużyć kadrom morskim w tworzeniu i doskonaleniu zastosowanych w
praktyce lub dopiero przygotowywanych systemów zarządzania
bezpieczeństwem.
Wstęp
Rozdział 1. System
zarządzania bezpieczeństwem – wdrożenie
1.1. Klasyfikacja jednostek morskich
1.1.1. Statki towarowe
1.1.2. Statki pasażerskie
1.1.3. Statki specjalistyczne i do obsługi innych statków
1.1.4. Platformy morskie i instalacje offshore
1.2. Zarządzanie statkiem/jednostką morską
1.2.1. Podmiot zarządzający a właściciel statku/jednostki morskiej
1.2.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa żeglugowego
1.2.3. Osoba wyznaczona/osoby wyznaczone
1.3. Załoga statku/jednostki morskiej
1.3.1. Certyfikat bezpiecznej obsługi
1.3.2. Wymagania wobec załogi statku/jednostki morskiej
1.3.3. Kompetencje załogi statku/jednostki morskiej
1.3.4. Kapitan statku/kierownik jednostki morskiej
1.4. Administracja morska
1.4.1. Kompetencje administracji morskiej
1.4.2. Inspektorat Państwa Bandery
1.4.3. Inspektorat Państwa Portu
1.5. Kultura bezpieczeństwa na morzu
1.5.1. Kultura bezpieczeństwa na morzu jako priorytet skonsolidowanych
działań zapobiegawczych
1.5.2. Zasady kultury bezpieczeństwa
Rozdział 2. Metodyka
oceny bezpieczeństwa na jednostkach morskich
2.1. Formalna ocena bezpieczeństwa – wprowadzenie i podstawy
prawne
2.1.1. Identyfikacja zagrożeń – pierwszy etap FSA
2.1.2. Ocena ryzyka – drugi etap FSA
2.1.3. Kontrola ryzyka i postępowanie z ryzykiem – trzeci
etap FSA
2.1.4. Analiza kosztów postępowania z ryzykiem –
czwarty etap FSA
2.1.5. Analiza danych i podjęcie decyzji – piąty etap FSA
2.2. Zastosowanie metody FSA na przykładzie działalności
poszukiwawczo-wydobywczej prowadzonej na obszarach morskich
2.2.1. Charakterystyka platform morskich na świecie i w Europie
2.2.2. Identyfikacja zagrożeń dla ludzi oraz środowiska naturalnego
2.2.3. Ocena ryzyka wystąpienia poważnych zagrożeń
2.2.4. Kontrola ryzyka wystąpienia zagrożenia dla życia i zdrowia załogi
2.2.5. Kontrola ryzyka wystąpienia zagrożenia dla środowiska
2.2.6. Koszty postępowania z ryzykiem
2.2.7. Analiza danych i podjęcie decyzji
Rozdział 3. Systemowe
rozwiązania zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich w
praktyce
3.1. Postanowienia ogólne. Cele i zastosowanie Kodeksu ISM
3.2. Polityka bezpieczeństwa i ochrony środowiska
3.3. Odpowiedzialność i uprawnienia armatora
3.4. Osoba wyznaczona/Osoby wyznaczone
3.5. Odpowiedzialność i uprawnienia kapitana statku/kierownika
jednostki morskiej
3.6. Środki i personel
3.7. Działania wykonywane na statku/jednostce morskiej
3.8. Gotowość w stanach zagrożenia
3.9. Zgłaszanie i analiza niezgodności, wypadków oraz
sytuacji niebezpiecznych
3.10. Utrzymanie stanu i wyposażenia statku
3.11. Dokumentacja
3.12. Przegląd armatorski i ocena armatorska
3.13. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem
Wnioski
Bibliografia
Skróty, określenia i definicje
Noty o autorach
262 strony, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|