ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING SZTUKA KONKUROWANIA I WSPÓŁPRACY


GARBARSKI L. KRZYŻANOWSKA M. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 107.89 Twoja cena  102,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing

Sztuka konkurowania i współpracy


Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych.

Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego).

Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok „Z praktyki rynkowej”, moduł „Zdaniem eksperta” zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu.

Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu.

Autorzy: Marcin Awdziej, Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska, Karolina Małagocka, Grzegorz Mazurek, Paweł de Pourbaix, Jolanta Tkaczyk

Wprowadzenie

Część pierwsza Podstawy decyzji rynkowych

Rozdział 1
Istota rynku
1.1. Struktura i działanie rynku
1.2. Sieć relacji między uczestnikami rynku
1.3. Procesy rynkowe
1.4. Kryteria wydzielania rynku
1.5. Fazy rozwojowe rynku

Rozdział 2
Analiza zachowań nabywców indywidualnych i instytucjonalnych
2.1. Zachowania nabywców indywidualnych
2.2. Zachowania nabywców instytucjonalnych
2.3. Segmentacja rynku

Rozdział 3
Analiza zachowań podmiotów podaży
3.1. Zachowania konkurentów i komplementorów
3.2. Zachowania dostawców i pośredników
3.3. Metody analizy rynku

Rozdział 4
Analiza otoczenia rynku
4.1. Obszary analizy otoczenia rynku
4.2. Metody analizy otoczenia rynku

Część druga Założenia strategii marketingowej

Rozdział 5
Istota strategii marketingowej
5.1. Pojęcie i zasady marketingu
5.2. Strategia marketingowa a wartość dla nabywcy
5.3. Pozyskiwanie i utrzymywanie nabywców jako cele strategii marketingowych
5.4. Zmiana sekwencji działań w strategii marketingowej

Rozdział 6
Miejsce strategii marketingowej wśród innych strategii przedsiębiorstwa
6.1. Uwarunkowania znaczenia strategii marketingowej
6.2. Strategia marketingowa jako składnik hierarchii strategii
w przedsiębiorstwie
6.3. Strategia marketingowa jako składnik horyzontalnych relacji strategii w przedsiębiorstwie

Rozdział 7
Strategia marketingowa jako składnik modelu biznesu
7.1. Istota modelu biznesu
7.2. Rodzaje modeli biznesu
7.3. Rola strategii marketingowej w modelu biznesu

Rozdział 8
Struktura strategii marketingowej
8.1. Wybór rynku docelowego
8.2. Pozycjonowanie produktu
8.3. Instrumenty marketingu - tworzenie wartości dla nabywcy

Rozdział 9
Badania marketingowe w kształtowaniu strategii marketingowej
9.1. Istota badań marketingowych
9.2. Elementy procesu badawczego
9.3. Metody badań marketingowych
9.4. Przygotowanie narzędzia badawczego
9.5. Etyka w badaniach marketingowych

Rozdział 10
Przygotowanie planu marketingowego
10.1. Proces planowania marketingowego
10.2. Istota i zakres planu marketingowego

Część trzecia Realizacja strategii marketingowej

Rozdział 11
Aspekty funkcjonalne produktu
11.1. Pojęcie produktu
11.2. Rodzaje produktów
11.3. Polityka produktu i decyzje związane z produktem
11.4. Kształtowanie asortymentu
11.5. Rozwój nowych produktów
11.6. Cykl życia produktu

Rozdział 12
Aspekty symboliczne produktu
12.1. Pojęcie marki
12.2. Wizerunek marki a jej tożsamość i reputacja
12.3. Rodzaje marek

Rozdział 13
Kształtowanie dostępności ekonomicznej
13.1. Istota i funkcje ceny
13.2. Uwarunkowania poziomu cen
13.3. Kształtowanie cen
13.4. Partycypacyjne mechanizmy kształtowania ceny

Rozdział 14
Kształtowanie dostępności fizycznej - dystrybucja
14.1. Pojęcie i funkcje kanału dystrybucji
14.2. Rodzaje kanałów dystrybucji
14.4. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw
14.5. Merchandising

Rozdział 15
Komunikowanie się z uczestnikami rynku
15.1. Istota i cele komunikacji marketingowej
15.2. Uwarunkowania komunikacji marketingowej
15.3. Instrumenty komunikacji marketingowej
15.4. Kanały komunikacji marketingowej
15.5. Planowanie komunikacji marketingowej

Część czwarta Ocena efektów strategii marketingowej

Rozdział 16
Skuteczność i efektywność marketingu
16.1. Użyteczność marketingu w działaniach przedsiębiorstwa
16.2. Skuteczność marketingu
16.3. Efektywność marketingu
16.4. Rodzaje wskaźników marketingowych i ich zastosowanie
16.5. Wybrane wskaźniki marketingowe

Rozdział 17
Wartość klienta
17.1. Wartość dla klienta i wartość klienta
17.2. Pomiar wartości klienta
17.3. Pozyskiwanie klienta
17.4. Utrzymywanie i rozwój klienta
17.5. Kończenie relacji z klientem

Rozdział 18
Audyt marketingowy
18.1. Istota kontroli marketingu
18.2. Istota audytu marketingowego

Część piąta Współczesne wyzwania w procesie kreowania strategii marketingowych

Rozdział 19
Wykorzystanie marketingu przez organizacje niekomercyjne
19.1. Istota i pola działalności organizacji niekomercyjnych
19.2. Przesłanki stosowania marketingu przez organizacje niekomercyjne
19.3. Cele działań marketingowych organizacji niekomercyjnych
19.4. Uwarunkowania marketingu organizacji niekomercyjnych
19.5. Zróżnicowanie odbiorców usług organizacji niekomercyjnych

Rozdział 20
Budowanie marki osobistej i marki pracodawcy
20.1. Pojęcie i proces budowania marki osobistej
20.2. Pojęcie i proces budowania marki pracodawcy

Rozdział 21
Etyczny wymiar decyzji marketingowych
21.1. Wizerunek i etyka marketingu
21.2. Sposoby kształtowania etycznych zachowań menedżerów marketingu
21.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu a marketing zrównoważony

Rozdział 22
Wpływ cyfrowej transformacji na kreowanie strategii marketingowej
22.1. Pojęcie cyfrowej transformacji
22.2. Cyfrowa transformacja marketingu
22.3. Rola danych w cyfrowej transformacji marketingu
22.4. Wpływ technologii na cyfrową transformację marketingu
22.5. Cyfrowa transformacja jako uwarunkowanie strategii marketingowej

522 strony, 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022