ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODOLOGIA BADAŃ W SEKTORZE KULTURY I MEDIÓW


KOCÓJ E. LABERSCHEK M. KOPEĆ K. PLEBAŃCZYK K. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 50.95 Twoja cena  48,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metodologia badań w sektorze kultury i mediów


Książka, którą trzymają Państwo w ręku, to zbiór tekstów metodologicznych autorstwa polskich naukowców reprezentujących dziedziny zarządzania w kulturze i zarządzania mediami. To pierwsza w Polsce próba zgromadzenia w jednym tomie doświadczeń autorów zajmujących się tą tematyką. Monografia jest poświęcona metodyce badań dotyczących funkcjonowania rynków kultury i medialnych, podmiotów je tworzących, w tym organizacji i publiczności, relacji pomiędzy nimi oraz wielu innych zagadnień z tego zakresu. Przedstawiono w niej różnego rodzaju podejścia badawcze – zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Omówiono rozmaite metody i techniki badań, a także zaprezentowano sposoby ich aplikacji w praktyce. Metodologia badań w sektorze kultury i mediów to publikacja dla badaczy oraz praktyków zarządzania – z pewnością będzie dla nich źródłem użytecznej wiedzy.

Metodologia badań w sektorze kultury i mediów stanowi ciekawą próbę przybliżenia Czytelnikom różnych metod wykorzystywanych w badaniach branż kultury i mediów. W książce słusznie zastosowano podejście multidyscyplinarne – zamieszczono w niej rozdziały zarówno osadzone w humanistyce, jak i wykorzystujące dorobek nauk ekonomicznych, w tym narzędzia matematyczne. Słuszność owego podejścia wynika z tego, że tak złożone i specyficzne sektory, jakimi są media i kultura, można i należy badać przy wykorzystaniu różnych metod i podejść. Nic dziwnego więc, że w książce znajdziemy opisy metod jakościowych i ilościowych. Nie traktowałbym jednak tej pozycji jako podręcznika lub przeglądu różnych metod, lecz raczej jak wieloautorską monografię naukową. Wynika to z podejścia autorów poszczególnych rozdziałów, ponieważ niemal każdy z nich skupił się na zilustrowaniu opisywanych metod przykładami ze swoich własnych badań. Stanowi to o sile niniejszej publikacji.

Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki, prof. UŁ

Wstęp  7

KATARZYNA PLEBAŃCZYK
Wybrane narzędzia i techniki wspierające audience development w organizacjach kultury   11

ŁUKASZ WRÓBLEWSKI
Zastosowanie modelowania strukturalnego w poszukiwaniu instrumentów marketingowych determinujących wzmocnienie relacji łączących instytucje kultury z mieszkańcami na transgranicznym rynku   31

MARCIN LABERSCHEK, PAULINA KWIATKOWSKA-CHYLIŃSKA
Badanie przedmiotów w teatrach z wykorzystaniem autofotografii i wywiadów pogłębionych na przykładzie Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku  57

RAFAŁ KASPRZAK
Koncepcja pomiaru społeczno-ekonomicznego oddziaływania aktywności kulturalnej na lokalną gospodarkę   79

MICHAŁ WÓJCIAK
Metafory mody jako przykład wykorzystania metaforycznego myślenia w badaniach z zakresu nauk o zarządzaniu  103

MAGDALENA SOBOCIŃSKA
Internet w badaniach marketingowych w sferze kultury – potencjał i metody badawcze   125

MICHAŁ PAŁASZ
Etnografia wirtualna – badanie społeczności wirtualnych w zarządzaniu   139

MALWINA POPIOŁEK, BARBARA CYREK
Analiza audytoriów medialnych – nowe trendy i rozwiązania w pomiarze widowni mediów elektronicznych   155

MICHAŁ PAŁASZ
Autoetnografia w zarządzaniu   177

Informacje o redaktorkach i redaktorach oraz autorkach i autorach 191

196 stron, Format: 15.8x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022