ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.95 48,40   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

DYDAKTYKA AKADEMICKA NOWE KONTEKSTY NOWE DO¦WIADCZENIA


MACIEJOWSKA I. SAJDAK-BURSKA A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 50.95 Twoja cena  48,40 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Dydaktyka akademicka

 - nowe konteksty, nowe do¶wiadczenia


Czasy pandemii pokaza³y nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje dydaktyczne pozwalaj± nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w sytuacji odbiegaj±cej od codziennej rutyny, a jednocze¶nie jak ogromny wysi³ek podjê³a kadra uczelni, by sprostaæ temu wyzwaniu. Tym bardziej potrzebna wydaje siê prezentowana w tej ksi±¿ce wymiana pomys³ów i inspiracji dydaktycznych, a tak¿e dyskurs po¶wiêcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u doktorantów i tak zwanej m³odej kadry oraz ich doskonaleniu u nauczycieli akademickich mog±cych poszczyciæ siê ju¿ wiêkszym sta¿em pracy.


Oddajemy do Pañstwa r±k zbiór artyku³ów napisanych przez nauczycieli akademickich – praktyków i osoby zajmuj±ce siê naukowo dydaktyk± akademick±, metodyk± nauczania zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców badaj±cych i wspieraj±cych rozwój kadry akademickiej. W¶ród autorów znajdziemy wyk³adowców ró¿nych kierunków – od chemii poprzez filologie a¿ po archeologiê – którzy dziel± siê przyk³adami dobrych praktyk.

Redaktorki tomu

Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9

AKTYWIZOWANIE STUDENTEK I STUDENTÓW

Ma³gorzata Herman
Praktyczne przyk³ady aktywno¶ci i form aktywizacji studentów chemii 15

Joanna Dêbowska-Ludwin
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii – studium przypadku 23

Dagmara Soko³owska
Badania na ma³± skalê w edukacji – dwa wymiary odkrywania przez dociekanie 35

Wioleta J. Karna, Kamila Noworól
Design thinking jako metoda kszta³cenia w zakresie rozwoju kompetencji studenta 47

Karolina Wawer
Design thinking w praktyce polonistycznej 59

Anna Grygoruk
Odwrócony egzamin jako metoda aktywizowania studentów 77

£ukasz Hajduk
Zdalna i stacjonarna mo¿liwo¶æ wdra¿ania modelu pisania magisterskich prac wdro¿eniowych w naukach humanistycznych i spo³ecznych 91
 
DO¦WIADCZENIA EDUKACJI ZDALNEJ

Monika Czy¿ewska, Olga Mastela, Ma³gorzata Winiarska-Brodowska
W stronê refleksyjnej praktyki i dialogicznej informacji zwrotnej w synchronicznym i asynchronicznym nauczaniu (zdalnym).
Inspiracje dydaktyczne z Aarhus University 107

Wojciech Szymla, Anna K. Stanis³awska-Mischke
Rola uprzednich do¶wiadczeñ nauczyciela akademickiego a efektywno¶æ zdalnej dydaktyki w trakcie pandemii COVID-19. Studium przypadku 119

Ma³gorzata Lasota, Grzegorz Kasparek, Patryk Obajtek, Anna Jagusiak, Martyna Pacanowska
Wzbudzanie zainteresowania studentów tematyk± zajêæ z wykorzystaniem technik aktywizuj±cych podczas zajêæ on-line 131

Anna Wierciak
U¿ycie cyfrowych opowie¶ci w nauczaniu na poziomie akademickim na przyk³adzie lektoratu jêzyka angielskiego 145

Aeddan Shaw, El¿bieta Zienkiewicz
Introducing the flipsaw classroom 153

Artur Gunia
Blog jako narzêdzie aktywizacji i motywowania studentów – przyk³ad wykorzystania w dydaktyce zdalnej 161

Brygida Ku¼niak
Akademicka netykieta. Gar¶æ uwag opartych na regu³ach protoko³u dyplomatycznego 179

Aleksandra Lis, Iwona Maciejowska
Zdalne nauczanie w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie doktorantów Uniwersytetu Jagielloñskiego. Implikacje na przysz³o¶æ 187

WSPARCIE KADRY AKADEMICKIEJ OBECNEJ I PRZYSZ£EJ

Iwona Maciejowska, Katarzyna Ziêba, Bartosz Trzewik, Nataša Brouwer, ªtefania Grecea, Bob Pirok, Jocelyne Vreede, Matti Niemelä, Johanna Kärkkäinen
Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich na wydzia³ach ¶cis³ych, przyrodniczych, technicznych i in¿ynieryjnych. Potrzeby i oczekiwania 201

Anna K. Stanis³awska-Mischke, Aneta Powro¼nik
Krótkie szkolenia czy „du¿e” programy szkoleniowe dla nauczycieli akademickich? Do¶wiadczenia projektu UEK Hub. Uniwersytecki hub dydaktyczny 217

Joanna Markowska, Jacek Markowski, Monika Brz±ka³a, Marta Dzimiñska, Artur Majchrzak, Sylwia Bia³y, Dominika Ho³odziuk
Model szkoleñ w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowo-pedagogicznych nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Przyrodnicznym we Wroc³awiu w czasie pandemii 229

Anna Wach, Joanna Furmañczyk
Wsparcie rozwoju kompetencji do nauczania on-line w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu 247

Anna Sajdak-Burska
Zagrajmy w pokera… czyli Student Centered Learning w praktyce kszta³cenia kadry akademickiej 259

Iwona Maciejowska
Ewaluacja efektów uczenia siê jako jeden z tematów rozwoju kompetencji dydaktycznych doktorantów 273

284 strony, 17.0x24.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022