|
ROZMOWY O GLOTTODYDAKTYCE
JAROSZEWSKA A. KUCHARCZYK R. SMUK M. SZYMANKIEWICZ K. RED. wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 43.29 Twoja cena 41,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozmowy o glottodydaktyce
Studia ofiarowane Profesor Jolancie
Sujeckiej-Zając
Publikacja porusza ważne dla
glottodydaktyki akademickiej tematy: poznanie poprzez język, systemy
komunikacji, zasady ewaluacji i oceniania, mediację kulturową, studia
filologiczne, kształcenie nauczycieli – ujęte w formę 13
wywiadów przeprowadzonych ze znanymi specjalistami z zakresu
glottodydaktyki i kształcenia filologicznego w Polsce. Tom ofiarowany
Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów jest
przykładem wielopokoleniowej współpracy warszawskich
neofilologów.
Prof. dr hab. Jolanta
Sujecka-Zając – od 1988 roku zatrudniona w
Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, od 2019 roku na
stanowisku profesora zwyczajnego; od 2020 roku przewodnicząca
podkomisji nauk humanistycznych w Komisji Rektorskiej ds. Zatrudniania
na Stanowiska Profesorów na UW. Autorka monografii
naukowych: Du communicatif au discursif. Apports de la pragmatique du
discours à la didactique des langues
étrangères (Warszawa 2004, Instytut Romanistyki
UW), Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla
glottodydaktyki mediacyjnej (Lublin-Warszawa 2016, Wydawnictwo
Werset-Instytut Romanistyki UW).
Tabula gratulatoria
9
Avant-propos, czyli o
różnych funkcjach rozmowy Maciej
Smuk
15
Podręcznikowy dialog. O
idealnym dialogu i idealnym podręczniku do nauki języka francuskiego
z Mieczysławem Gajosem rozmawia Karolina Wawrzonek . 21
O glottodydaktyce
francuskojęzycznej subiektywnie z Barbarą Głowacką
rozmawia Anna Jaroszewska 35
O zadaniach i nauczaniu
podczas pandemii z Iwoną Janowską rozmawia
Sébastien Ducourtioux . 67
O (meta)poznaniu,
czytaniu i niezwykłych uczniach z Katarzyną
Karpińską-Szaj rozmawia Krystyna
Szymankiewicz
. 81
O janusowym obliczu
oceniania z Hanną Komorowską rozmawia Małgorzata
Molska 97
O komunikacji, czyli
wszystko łączy się ze wszystkim z Wandą Krzemińską
rozmawia Małgorzata
Piotrowska-Skrzypek
117
O nauczycielu
języków obcych jako mediatorze interkulturowym, jego
kompetencjach zawodowych, osobistych, empatii, otwartości,
wykształceniu i stojących przed nim wyzwaniach
z Krystyną Mihułką rozmawia Anna
Grabowska 135
O edukacji
uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji z
Małgorzatą Pamułą-Behrens rozmawia Tatiana Konderak
163
Quelques
réflexions sur l’enseignement et
l’apprentissage du FLE en Pologne interview
d’Urszula Paprocka-Piotrowska menée par Christine
Martinez
181
O inspiracji i zmianie
z Magdaleną Sową rozmawia Agnieszka
Dryjańska 191
O studiach filologicznych
przez pryzmat kształcenia literackiego z Anitą Staroń
rozmawia Maciej
Smuk 211
O kształceniu językowym i
kształceniu nauczycieli na Uniwersytecie Warszawskim z
Jolantą Urbanikową oraz Jolantą Choińską-Miką rozmawia Radosław
Kucharczyk
. 227
O kompetencjach
interpretacyjnych w badaniach i praktyce dydaktycznej z
Bernadetą Wojciechowską rozmawia Marta Wojakowska 247
Sylwetka naukowa Profesor Jolanty
Sujeckiej-Zając
261
Wykształcenie i praca w Instytucie Romanistyki
UW 261
Funkcje pełnione na Uniwersytecie
Warszawskim
262
Dorobek
publikacyjny
263
Współudział w redakcjach naukowych tomów
wieloautorskich 274
Wypromowani
doktorzy
277
Wypromowani magistrzy
278
Bibliografia 289
294 strony, Format:
17.0x24.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|