|
WIZUALNY PR SIŁA OBRAZÓW W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI
WASZKIEWICZ-RAVIV A, wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 49.15 Twoja cena 46,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wizualny PR
Siła obrazów w komunikacji organizacji
Monografia ta jest
spójnym, choć interdyscyplinarnym opisem uwarunkowań i
funkcji obrazów w komunikacji współczesnych
organizacji.
Badania i analizy teoretyczne wprowadzają czytelnika w świat narzędzi
komunikacji wynikających z doświadczeń przekazów wizualnych
m.in. infografik, fotografii w mediach społecznościowych,
filmów promocyjnych YouTube, animacji, wystaw muzealnych
etc. Pozycja zawiera teoretyczne wprowadzenie do wizualnego PR, opisuje
jego siłę w kształtowaniu postaw odbiorców. To
również praktyczne studium przypadku, które może
stanowić inspirację dla praktyków zarządzania organizacją.
Współczesne organizacje, funkcjonując w zmiennym i niezwykle
konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, korzystają z public relations (PR)
jako z narzędzia zarządzania komunikacją. Porozumiewanie się instytucji
z publicznościami, a zwłaszcza konsumentami dóbr lub usług,
jest kluczem do trwania, odnoszenia korzyści i rozwoju instytucji. W
zgodzie z interesem instytucji, ale także w celu realizacji
interesów społecznych – uwzględniając oczekiwania
i charakterystykę odbiorców komunikatów,
którzy dzisiaj oczekują obrazu, nie tekstu –
budowane są przekazy oraz wykorzystuje się liczne media do ich
rozpowszechniania.
PR-owcy rytulnie i powtarzalnie kreują "zdarzenia wizualne", celowe,
komercyjne, angażujące i eskapistyczne, choć generowane dla
wspólnot, nie jednostek, kontakty z przedmiotami i obiektami
patrzenia. Są kreowane w interesie organizacji, często oparte na
kompleksie mediów, mającym stymulować doświadczenia
odbiorcze publiczności.
WPROWADZENIE
STRUKTURA KSIĄŻKI
OBRAZY DLA PR-OWCA
CZĘŚĆ I
1. PR W KŁĄCZU TEORII
WIZUALNYCH
2. ZWROT WIZUALNY W
KOMUNIKACJI ORGANIZACJI
3. ZASTOSOWANIE
WIZUALNEJ PERSPEKTYWY W NAUKACH O ORGANIZACJI - PIĘĆ PODEJŚĆ NAUKOWYCH
4. NAUKI O MEDIACH I
KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ A VPR
5. DEFINIOWANIE
KOMUNIKACJI WIZUALNEJ A PERSPEKTYWA PR
6. WIZUALNA KULTURA
MEDIALNA KONWENCJĄ DLA ODBIORU PRZEKAZÓW PR
6.1. Cechy charakterystyczne "wizualnego zdarzenia"
6.2. Doznaniowy odbiór "zdarzeń wizualnych"
7. PR W PARADYGMACIE
SPOŁECZNO-KULTUROWYM JAKO RAMA TEORETYCZNA DLA VPR
7.1. Autorskie badanie środowiska public relations
7.2. Defi nicja wizualnego public relations
CZĘŚĆ II
1. AFORDANCJE
PRZEKAZÓW VPR
2. PSYCHOLOGIA PERCEPCJI
W VPR
3. KOGNITYWISTYKA W
ROZUMIENIU POZNANIA PRZEKAZÓW VPR
4. SEMIOTYKA WIZUALNA I
SEMIOTYKA SPOŁECZNA (SOCJOSEMIOTYKA) DLA WYJAŚNIENIA ZNACZEŃ
GENEROWANYCH PRZEZ VPR
4.1. Semiotyka wizualna w praktyce PR. Kampania LinkedIn w Arabii
Saudyjskiej
4.2. Model socjosemiotyczny Gunthera Kressa i Theo van Leeuwena w
praktyce analitycznej spotu
5. STUDIUM PRZYPADKU:
KOMUNIKACJA WIZUALNA MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI
5.1. Wizyta w Muzeum Polskiej Wódki
5.2. Świat zmysłów publiczności muzeum organizacji
CZĘŚĆ III
1. OBSZARY REFLEKSJI NAD
VPR
2. INFORMOWANIE ZA POMOCĄ
OBRAZÓW W PUBLIC RELATIONS
3. WIZUALIZACJA DANYCH,
INFOGRAFIKA I INFORMOTION W VPR
3.1. Infovis i informotion jako typy wizualizacji informacji
3.2. Infografiki a infograficzne plakaty w public relations
CZĘŚĆ IV
1. PERSWAZYJNY ASPEKT
WIZUALNEGO PUBLIC RELATIONS
1.1. Perswazyjne cechy priorytetowe obrazu
1.2. Szablon do oceny perswazyjnego aspektu komunikacji organizacji
zastosowany do fotografii korporacyjnej
2. FILM PROMOCYJNY.
PRÓBA TYPOLOGII WIZUALNYCH ZJAWISK PARAFILMOWYCH W
KOMUNIKACJI ORGANIZACJI
2.1. Formuła POE a współczesne promocyjne przekazy filmowe
2.2. Treści filmów promocyjnych
2.3. Wykorzystanie filmu promocyjnego
2.4. Promocyjne przekazy filmowe - próba typologii
gatunków
CZĘŚĆ V
1. ESTETYZACJA
PRZEKAZÓW PUBLIC RELATIONS
2. CHARAKTERYSTYKA
REFLEKSJI ESTETYCZNEJ W ORGANIZACJI
2.1. Estetyczne 4P praktyków wizualnej komunikacji
organizacji
2.2. Wybrane estetyki organizacji w zestawieniu z modelami PR
3. STUDIUM PRZYPADKU:
ESTETYKA DISNEYA NA POLSKIM EVENCIE
3.1. Narzędzia VPR w służbie retoryki wizualnej Disneya
3.2. Znaczenia generowane przez estetykę Disneya w czasie wydarzenia
specjalnego
ZAKOŃCZENIE
NOTA BIBLIOGRAFICZNA
BIBLIOGRAFIA
SPIS ILUSTRACJI
STRESZCZENIE KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM
PODZIĘKOWANIA
227 stron, Format:
17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|