|
BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA W ZESPOŁACH JAK MOTYWOWAĆ LUDZI DO EFEKTYWNIEJSZEJ PRACY
SĘDZIMIR T. wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 67.00 Twoja cena 63,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania w zespołach
Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
Psychologia w służbie Twojego
biznesu
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego
delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym
przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale
także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak,
że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu
zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak dobrze jak ja...". Co
niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich
pracownicy nie są odpowiednio zaangażowani w realizowanie powierzonych
im zadań.
Skąd się bierze brak
zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i
socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób
radzić sobie z tymi zjawiskami, aby zmieniać postawy, zachowania i
nawyki zatrudnionych? Jak wiele w procesie budowania zaangażowania
podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania
znajdziesz w tej książce.
Autor podszedł do
zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z
uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii
humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie -
psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.
WSTĘP
1. JAK WDRAŻAĆ ZMIANY
PRZEZ ŁAGODZENIE OPORU ZATRUDNIONYCH?
2. OGÓLNY
ZARYS METOD PSYCHOLOGICZNEGO ODDZIAŁYWANIA NA LUDZI W BIZNESIE
3. JAK KOMUNIKOWAĆ
TREŚCI, ABY PRACOWNICY CHCIELI SŁUCHAĆ I WDRAŻAĆ ZMIANY W ŻYCIE?
4. TWORZENIE
WARUNKÓW DO PRZYJMOWANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
KLIMAT KOMUNIKACJI
POZYCJE ŻYCIOWE
WYTYCZNE FEEDBACKU
5. PRZEKAZYWANIE ZADAŃ W
MOTYWUJĄCY SPOSÓB
PODEJŚCIE MIĘKKIEGO COACHINGU
PODEJŚCIE TWARDEGO COACHINGU
6. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE
NA ADAPTOWANIE SIĘ DO ZMIAN PRZEZ PRACOWNIKA
REEDUKACJA, CZYLI POKONYWANIE BARIERY DYSONANSU POZNAWCZO-EMOCJONALNEGO
MOTYWACJA POZYTYWNA VS. MOTYWACJA NEGATYWNA
NAGRADZANIE WYSIŁKU, A NIE WYNIKÓW
7. PRACA Z PERCEPCJĄ
PRACOWNIKA
PROCESY PERCEPCJI
POZYTYWNY DIALOG WEWNĘTRZNY
WYOBRAŹNIA
PRZYZWYCZAJENIA
ZMIANA OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ
8. DIALOG MOTYWUJĄCY
PODSTAWOWA ŚCIEŻKA PROWADZĄCA W ROZMOWIE Z ZATRUDNIONYM
ODZWIERCIEDLENIA
PODSUMOWANIA
JĘZYK ZMIANY I JĘZYK PODTRZYMANIA
JĘZYK PRZYGOTOWAWCZY I JĘZYK MOBILIZUJĄCY
JĘZYK PODTRZYMANIA
9. PERSPEKTYWA
BEHAWIORALNA
OD CZEGO ZACZĄĆ BUDOWANIE NAWYKÓW?
JAK UTRWALIĆ ZACHOWANIA I NAWYKI?
METODY PRACY Z NAWYKAMI
OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
INSTRUKTAŻ LUB SZKOLENIE, NASTĘPNIE OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE
WZMOCNIENIA
MODELOWANIE ZACHOWANIA, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
EKSPERYMENT BEHAWIORALNY, OBSERWACJA PLUS NATYCHMIASTOWE WZMOCNIENIA
10. PERSPEKTYWA
POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
EKSPOZYCJA
HABITUACJA
SYSTEMATYCZNA DESENSYTYZACJA
TECHNIKA IMPLOZYWNA
MODELOWANIE ZACHOWAŃ
SAMOINSTRUOWANIE
RACJONALNA SAMOANALIZA
11. ZAKOŃCZENIE
ODPOWIEDZI DO TESTÓW
248 stron,
14.0x20.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|