|
PROGRAM UCZELNIA LIDERÓW JAKO NARZĘDZIE WSPARCIA PROCESÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ KSZTAŁCENIA I RELACJAMI Z OTOCZENIEM W SZKOLE WYŻSZEJ
KACZMARCZYK M. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 42.50 Twoja cena 40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Program Uczelnia
Liderów jako narzędzie wsparcia procesów
zarządzania jakością kształcenia i relacjami z otoczeniem w szkole
wyższej
Monografia
stanowi próbę syntetycznego opisania jednego z
elementów systemu akredytacji środowiskowej funkcjonującego
w Polsce, którym jest Ogólnopolski Program
Certyfikacji Szkół Wyższych „Uczelnia
Liderów”, realizowany od 2011 roku przez Fundację
Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, wraz z jej partnerem
gospodarczym – Agencją Kreatywną PRC. Misją Programu
„Uczelnia Liderów”, zwanego przez
organizatorów także „konkursem
akredytacyjnym”, jest identyfikowanie i promowanie
najlepszych polskich uczelni oraz ich podstawowych jednostek
organizacyjnych, kształcących absolwentów przedsiębiorczych,
kreatywnych, wyposażonych w umiejętności i kompetencje
przywódcze, zdolnych do osiągania sukcesów na
rynku pracy. W ramach Programu „Uczelnia
Liderów” Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa
Wyższego, poprzez powołaną przez siebie Komisję Akredytacyjną,
certyfikuje szkoły wyższe i ich podstawowe jednostki organizacyjne
(wydziały, kolegia), które mogą poszczycić się innowacyjnymi
działaniami ukierunkowanymi na edukację praktyczną
studentów, kreowanie u nich postaw liderskich oraz aktywną
współpracę z podmiotami rynku pracy. Certyfikat
„Uczelnia Liderów” otrzymało dotychczas
kilkadziesiąt znakomitych polskich szkół wyższych.
W
monografii przedstawione zostały założenia Programu „Uczelnia
Liderów”, jego funkcje, zadania i cele, jak
również dorobek tego konkursu, wypracowany w ciągu
dziewięciu edycji. Autor dokonał opisu idei Programu
„Uczelnia Liderów” oraz sposobu jej
realizacji w szerszym kontekście, na który złożyła się
analiza systemu akredytacji środowiskowej w Polsce, podstaw prawnych i
zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego sensu largo, jak i
dorobku innych organizacji i instytucji dokonujących ewaluacji
funkcjonowania polskich uczelni w obszarze dydaktycznym.
Wstęp
Rozdział I
Uczelnie
a rynek pracy
1.1. System szkolnictwa wyższego w Polsce
1.2. Cele kształcenia akademickiego w warunkach gospodarki opartej na
wiedzy
1.3. Udział pracodawców w zarządzaniu uczelnią
1.4. Oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów
szkół wyższych
Rozdział II
Program
"Uczelnia Liderów" w systemie akredytacyjnym szkolnictwa
wyższego w Polsce
2.1. Rola akredytacji w systemie szkolnictwa wyższego.
2.2. Jakość kształcenia na uczelniach
2.3. Akredytacja "Uczelnia Liderów" i jej rola w zarządzaniu
szkołami wyższymi
Rozdział III
Dobre
praktyki w zarządzaniu dydaktyką i budowaniu relacji z otoczeniem
społeczno-gospodarczym z perspektywy ekspertów Programu
"Uczelnia Liderów". Recenzje wybranych szkół
wyższych, które uzyskały certyfikat akredytacyjny
3.1. Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
3.2. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
3.3. Akademia Polonijna w Częstochowie
3.4. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
3.5. Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
3.6. Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego
"Apeiron" w Krakowie
3.7. Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna
3.8. Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
3.9. Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
3.10. Olsztyńska Szkoła Wyższa imienia Józefa Rusieckiego z
siedzibą w Olsztynie
3.11. Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
3.12. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
3.13. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Hipolita Cegielskiego w
Gnieźnie
3.14. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
3.15. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Witelona w Legnicy
3.16. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Jana Amosa Komeńskiego w
Lesznie
3.17. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
3.18. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia rotmistrza Witolda
Pileckiego w Oświęcimiu
3.19. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Jana Grodka w Sanoku
3.20. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w
Wałbrzychu
3.21. Szkoła Główna Służby Pożarniczej z siedzibą w Warszawie
3.22. Uniwersytet Medyczny w Lublinie
3.23. Uniwersytet Łódzki
3.24. Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
3.25. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
3.26. Politechnika Śląska
3.27. Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A.
Mickiewicza w Poznaniu
3.28. Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego
3.29. Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki
Łódzkiej
3.30. Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku
3.31. Wydział Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w
Krakowie
Zakończenie
292
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|