ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.50 40,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROGRAM UCZELNIA LIDERÓW JAKO NARZĘDZIE WSPARCIA PROCESÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ KSZTAŁCENIA I RELACJAMI Z OTOCZENIEM W SZKOLE WYŻSZEJ


KACZMARCZYK M.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Program Uczelnia Liderów jako narzędzie wsparcia procesów zarządzania jakością kształcenia i relacjami z otoczeniem w szkole wyższej


Monografia stanowi próbę syntetycznego opisania jednego z elementów systemu akredytacji środowiskowej funkcjonującego w Polsce, którym jest Ogólnopolski Program Certyfikacji Szkół Wyższych „Uczelnia Liderów”, realizowany od 2011 roku przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, wraz z jej partnerem gospodarczym – Agencją Kreatywną PRC. Misją Programu „Uczelnia Liderów”, zwanego przez organizatorów także „konkursem akredytacyjnym”, jest identyfikowanie i promowanie najlepszych polskich uczelni oraz ich podstawowych jednostek organizacyjnych, kształcących absolwentów przedsiębiorczych, kreatywnych, wyposażonych w umiejętności i kompetencje przywódcze, zdolnych do osiągania sukcesów na rynku pracy. W ramach Programu „Uczelnia Liderów” Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, poprzez powołaną przez siebie Komisję Akredytacyjną, certyfikuje szkoły wyższe i ich podstawowe jednostki organizacyjne (wydziały, kolegia), które mogą poszczycić się innowacyjnymi działaniami ukierunkowanymi na edukację praktyczną studentów, kreowanie u nich postaw liderskich oraz aktywną współpracę z podmiotami rynku pracy. Certyfikat „Uczelnia Liderów” otrzymało dotychczas kilkadziesiąt znakomitych polskich szkół wyższych.

W monografii przedstawione zostały założenia Programu „Uczelnia Liderów”, jego funkcje, zadania i cele, jak również dorobek tego konkursu, wypracowany w ciągu dziewięciu edycji. Autor dokonał opisu idei Programu „Uczelnia Liderów” oraz sposobu jej realizacji w szerszym kontekście, na który złożyła się analiza systemu akredytacji środowiskowej w Polsce, podstaw prawnych i zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego sensu largo, jak i dorobku innych organizacji i instytucji dokonujących ewaluacji funkcjonowania polskich uczelni w obszarze dydaktycznym.

Wstęp

Rozdział I
Uczelnie a rynek pracy
1.1. System szkolnictwa wyższego w Polsce
1.2. Cele kształcenia akademickiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy
1.3. Udział pracodawców w zarządzaniu uczelnią
1.4. Oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów szkół wyższych

Rozdział II
Program "Uczelnia Liderów" w systemie akredytacyjnym szkolnictwa wyższego w Polsce
2.1. Rola akredytacji w systemie szkolnictwa wyższego.
2.2. Jakość kształcenia na uczelniach
2.3. Akredytacja "Uczelnia Liderów" i jej rola w zarządzaniu szkołami wyższymi

Rozdział III
Dobre praktyki w zarządzaniu dydaktyką i budowaniu relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym z perspektywy ekspertów Programu "Uczelnia Liderów". Recenzje wybranych szkół wyższych, które uzyskały certyfikat akredytacyjny
3.1. Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
3.2. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
3.3. Akademia Polonijna w Częstochowie
3.4. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
3.5. Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
3.6. Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego "Apeiron" w Krakowie
3.7. Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna
3.8. Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
3.9. Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
3.10. Olsztyńska Szkoła Wyższa imienia Józefa Rusieckiego z siedzibą w Olsztynie
3.11. Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
3.12. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
3.13. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie
3.14. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
3.15. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Witelona w Legnicy
3.16. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie
3.17. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
3.18. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu
3.19. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa imienia Jana Grodka w Sanoku
3.20. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu
3.21. Szkoła Główna Służby Pożarniczej z siedzibą w Warszawie
3.22. Uniwersytet Medyczny w Lublinie
3.23. Uniwersytet Łódzki
3.24. Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
3.25. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
3.26. Politechnika Śląska
3.27. Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu
3.28. Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego
3.29. Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Łódzkiej
3.30. Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku
3.31. Wydział Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zakończenie

292 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022