ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.00 31,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYBORY 2015 CHARAKTERYSTYKA PSYCHO- I SOCJODEMOGRAFICZNA ELEKTORATÓW GŁÓWNYCH PARTII POLITYCZNYCH


MARCINIAK E.M. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 33.00 Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wybory 2015

Charakterystyka psycho- i socjodemograficzna elektoratów głównych partii politycznych


Rozważania na temat motywacji wyborczych i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego ludzie udzielają poparcia określonym partiom i ugrupowaniom politycznym, nigdy nie tracą na aktualności. Dynamika sytuacji politycznej dostarcza coraz to nowych danych, pozwalających na naukową refleksję w tym zakresie. Publikacja stanowi zbiór artykułów eksplorujących zjawisko aktywności wyborczej, preferencji politycznych w odniesieniu do wyborów z 2015 roku.

Autorzy docierają do nie zawsze obecnych w świadomości społecznej cech socjopsychologicznych wyborców głównych partii, charakteryzują ich orientacje mentalne, osobiste cele i wartości. Wyodrębnione w toku badań charakterystyki wyborców to najistotniejszy walor tej książki. Dodatkowo odnaleźć tu można teksty odnoszące się do tematyzowania kampanii wyborczej oraz roli mediów w tej kampanii. Czytelnik znajdzie tu też wyjaśnienie fenomenu populizmu jako czynnika poparcia wyborczego oraz wyjaśnienie znaczenia kompetencji obywatelskich dla aktywności wyborczej.

Tomasz Godlewski, Ewa Maria Marciniak, Wstęp

Ewa Maria Marciniak, Aktywność vs bierność wyborcza. Próba wyjaśnienia mechanizmów rządzących partycypacją wyborczą

Sara Burchert, Bartłomiej Biskup, Społeczeństwo i scena polityczna przed wyborami w 2015 roku

Daria Raganowicz, Piotr Jędra, Wyborcy Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej - wybrane orientacje mentalne

Tomasz Matynia, Problemy polityczne w Polsce a preferencje wyborcze Polaków w wyborach parlamentarnych w 2015 roku

Marek Tyrała, Populizm i antysystemowość w wyborach parlamentarnych w Polsce w 2015 roku na przykładzie ruchu Kukiz‘15 oraz partii Razem

Hubert Różyk, Konsekwencje wyboru głównego medium dla komunikowania politycznego z perspektywy teorii ramowej i teorii intruzywnych mediów na przykładzie kampanii parlamentarnej w 2015 roku

Aneta Wróbel, Osobiste cele wyborcy jako czynnik wpływający na wybory polityczne

Notki biograficzne

176 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022