|
WYBORY 2015 CHARAKTERYSTYKA PSYCHO- I SOCJODEMOGRAFICZNA ELEKTORATÓW GŁÓWNYCH PARTII POLITYCZNYCH
MARCINIAK E.M. RED. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 33.00 Twoja cena 31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wybory 2015
Charakterystyka
psycho- i socjodemograficzna elektoratów głównych
partii politycznych
Rozważania
na temat motywacji wyborczych i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie,
dlaczego ludzie udzielają poparcia określonym partiom i ugrupowaniom
politycznym, nigdy nie tracą na aktualności. Dynamika sytuacji
politycznej dostarcza coraz to nowych danych, pozwalających na naukową
refleksję w tym zakresie. Publikacja stanowi zbiór
artykułów eksplorujących zjawisko aktywności wyborczej,
preferencji politycznych w odniesieniu do wyborów z 2015
roku.
Autorzy
docierają do nie zawsze obecnych w świadomości społecznej cech
socjopsychologicznych wyborców głównych partii,
charakteryzują ich orientacje mentalne, osobiste cele i wartości.
Wyodrębnione w toku badań charakterystyki wyborców to
najistotniejszy walor tej książki. Dodatkowo odnaleźć tu można teksty
odnoszące się do tematyzowania kampanii wyborczej oraz roli
mediów w tej kampanii. Czytelnik znajdzie tu też wyjaśnienie
fenomenu populizmu jako czynnika poparcia wyborczego oraz wyjaśnienie
znaczenia kompetencji obywatelskich dla aktywności wyborczej.
Tomasz
Godlewski, Ewa Maria Marciniak, Wstęp
Ewa Maria Marciniak, Aktywność vs bierność
wyborcza. Próba wyjaśnienia mechanizmów
rządzących partycypacją wyborczą
Sara Burchert, Bartłomiej Biskup, Społeczeństwo i scena
polityczna przed wyborami w 2015 roku
Daria Raganowicz, Piotr Jędra, Wyborcy Prawa i
Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej - wybrane orientacje
mentalne
Tomasz Matynia, Problemy polityczne w
Polsce a preferencje wyborcze Polaków w wyborach
parlamentarnych w 2015 roku
Marek Tyrała, Populizm i antysystemowość
w wyborach parlamentarnych w Polsce w 2015 roku na przykładzie ruchu
Kukiz‘15 oraz partii Razem
Hubert Różyk, Konsekwencje wyboru
głównego medium dla komunikowania politycznego z perspektywy
teorii ramowej i teorii intruzywnych mediów na
przykładzie kampanii parlamentarnej w 2015 roku
Aneta Wróbel, Osobiste cele wyborcy jako
czynnik wpływający na wybory polityczne
Notki biograficzne
176
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|