|
ODDZIAŁYWANIA RESOCJALIZACYJNE SPOŁECZNYCH ZAGROŻEŃ
CUDAK S. MAŃKA A. RED. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 33.00 Twoja cena 31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Oddziaływania resocjalizacyjne
społecznych zagrożeń
Właściwie
funkcjonująca rodzina stanowi niezmiernie ważne środowisko
wychowawcze, opiekuńcze, socjalizacyjne i kulturowe. Wypełnia
ona istotne funkcje zarówno wobec młodego pokolenia
(własnych dzieci), jak i wobec społeczeństwa. Realizując zadania wobec
dzieci, kształtuje ich przyszłe losy edukacyjne, wychowawcze,
społeczne, normatywne i zawodowe. W odniesieniu do społeczeństwa jest
ona tą grupą ludzką, która podtrzymuje rozwój
biologiczny, kształtuje kulturę, tradycje rodzinne, system wartości,
normy społeczne.
Publikacja
stanowi próbę zwrócenia uwagi na
współczesne zagrożenia w funkcjonowaniu rodziny, dzieci i
młodzieży, które należy potraktować jako wyzwanie do
podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych w celu
eliminowania bądź ograniczenia dysfunkcjonalności rodziny i
patologicznych zachowań młodego pokolenia. Potrzeba wielostronnych
analiz życia, struktury, przemian kulturowych, jakości funkcjonowania
rodziny, zarówno tej tradycyjnej, jak i wzrastającej liczby
alternatywnych związków rodzinnych, jest wciąż aktualna i
konieczna ze względów diagnostycznych, w celu podejmowania
działań profilaktycznych i wspierających politykę prorodzinną państwa.
Prezentowana publikacja została podzielona na dwie części. Część
pierwszą zatytułowano „Społeczne zagrożenia
współczesnej rodziny polskiej”.
„Oddziaływania pedagogiczne w eliminowaniu trudności
wychowawczych” to tytuł drugiej części tej publikacji.
I.
SPOŁECZNE ZAGROŻENIA
WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ
Sławomir Cudak
Zagrożenia
społeczne i emocjonalne współczesnej rodziny
13
Józef Bednarek
Anna Andrzejewska
Wybrane
aspekty nowych zagrożeń mediów cyfrowych29
Paulina Forma
Tomasz Sosnowski
Zagrożenia
współczesnej rodziny w świetle zjawiska sharentingu.43
Henryk Cudak
Dysfunkcjonalność
społeczna i emocjonalna rodziny z problemem alkoholowym55
Beata Ciupińska
Zachowania
problemowe dorastających w percepcji studentów pedagogiki.67
Justyna Bojanowicz
Elżbieta Sałata
Rola
szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych w rodzinie81
Anna Przygoda
Marzena Pokonieczna
Dysfunkcjonalność
rodziny przyczyną uzależnienia osób przebywających w
świętokrzyskich ośrodkach rehabilitacyjno-readaptacyjnych.97
Wioletta Ośkiewicz-Suchecka
Trudności
wychowawcze w szkole przejawiane przez dziewczęta i chłopców
z poczuciem osamotnienia111
Justyna Miko-Giedyk
Problemy
rodzin nauczycieli na podstawie wypowiedzi autobiograficznych.123
II. ODDZIAŁYWANIA PEDAGOGICZNE
W ELIMINOWANIU TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZYCH
Aleksander Mańka
Profilaktyka
systemowa zintegrowana z procesami resocjalizacji młodzieży.141
Arkadiusz Kamiński
Rozwój
kompetencji cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z sieci podopiecznych
placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich
157
Aleksandra Kamińska-Małek
Logoterapia V.E. Frankla jako narzędzie pracy wychowawcy pracującego z
młodzieżą zagrożoną wykluczeniem. 167
Roman Jusiak
Pedagog
wobec kryzysu współczesnej rodziny.
177
Dorota Ruszkiewicz
Poglądy
przyszłych pedagogów w czasach publicznej narracji na temat
ideologii gender. 193
Tomasz Kuta
Arteterapia
– dyscyplina nowa? Próba charakterystyki.
205
Dorota Nawrat-Wyraz
Walidacja
instrumentem wspomagającym w procesie aktywizacji i reintegracji
społeczno-zawodowej 219
232
strony, B5, oprawa miękka,
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|