ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 25.99 24,69   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁCZESNE TRENDY ROZWOJU W REGIONIE PROBLEMY WYBRANE


STASZEWSKA J. KOLOMYTSEVA O.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 25.99 Twoja cena  24,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesne trendy rozwoju w regionie

problemy wybrane


Książka odnosi się do problematyki rozwoju regionu. Poruszone są w niej dwa wiodące problemy – klastrowanie i marketing terytorialny.

Wybór przedstawionych opcji rozwoju regionalnego został dokonany celowo ze względu na ich ważność i aktualność. Autorki, kierując się zainteresowaniami naukowymi oraz doświadczeniami wynikającymi ze współpracy z sektorem gospodarczym, dokonały prezentacji stymulantów rozwoju regionalnego w kontekście marketingu terytorialnego i klastrów. Interesującym elementem książki jest odniesienie się do wzorów międzynarodowych, konkretnie – Ukrainy i Polski. Swoista analiza komparatywna dokonana między dwoma krajami, w świetle wybranej tematyki, skłania do wniosku, że niezależnie od różnic wynikających z funkcjonowania na poszczególnych rynkach krajowych i w poszczególnych układach terytorialnych można, a nawet należy, wyszukiwać te aspekty, które pomagają regionowi rozwijać się i niezależnie od innych uwarunkowań wykazują tendencje wspierające region.

Książka składa się z osiemnastu rozdziałów, z czego pierwszych pięć poświęcono rozwojowi regionalnemu na Ukrainie, w kontekście marketingu terytorialnego, a pozostałe części odnoszą się do teorii i praktyki klastrów w Polsce, z uwzględnieniem Opolszczyzny jako przykładowego regionu rozwijającego się dzięki klastrowaniu. Książka bazuje na źródłach pierwotnych odnoszących się do badań własnych i na źródłach wtórnych, częściowo związanych z wcześniejszymi publikacjami autorek.

Przeznaczona jest ona dla tych czytelników, którym bliska jest problematyka regionu, polecana jest więc przedstawicielom administracji terenowej, przedstawi­cielom biznesu, studentom uczelni ekonomicznych i wszystkim, którzy poszukują sposobów stymulacji dla rozwoju regionu

Wstęp

Rozdział 1. Pozycjonowanie i jego miejsce w strukturze marketingu regionalnego

Rozdział 2. Systematyzacja czynników wpływających na pozycjonowanie regionu

Rozdział 3. Podejścia do wyboru strategii pozycjonowania regionu

Rozdział 4. Obecny stan pozycjonowania Ukrainy i jej regionów w rankingach międzynarodowych i krajowych

Rozdział 5. Kształtowanie wzorca regionu jako podstawy jego pozycjonowania w warunkach konkurencji

Rozdział 6. Klaster jako komponent rozwoju regionu

Rozdział 7. Współdziałanie jako koncepcja sukcesu klastra

Rozdział 8. Skutki klastra dla rozwoju regionalnego

Rozdział 9. Rola marketingu w regionalnych rozwiązaniach klastrowych

Rozdział 10. Komunikacja wizualna w działaniach marketingowych klastra i jej rola dla regionu

Rozdział 11. Znaczenie polityki proklastrowej dla rozwoju regionu

Rozdział 12. Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce z uwzględnieniem polityki regionalnej

Rozdział 13. Zarządzanie klastrem

Rozdział 14. Strategia klastra - przypadek klastra turystycznego

Rozdział 15. Możliwości rozwoju regionu w świetle empirycznych aspektów strategii klastrów

Rozdział 16. Empiryczne aspekty klasteringu w regionie - elementy wybrane

Rozdział 17. Znaczenie internacjonalizacji klastrów dla rozwoju regionalnego

Rozdział 18. Wykorzystanie możliwości umiędzynarodowienia klastrów - aspekt praktyczny

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

144 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022