ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STATUS PRAWNY TWÓRCÓW UTWORÓW FILMOWYCH


KAKAREKO K.

wydawnictwo: SILVA RERUM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Status prawny twórców utworów filmowych


Generalna teza pracy sprowadza się do twierdzenia, że obecna regulacja prawna statusu twórców utworów audiowizualnych jest wynikiem dość długiego procesu ewolucji, mającej korzenie jeszcze w ustawie o prawie autorskim z 1926 r., a której ostateczny kształt zaistniał pod wpływem regulacji w Konwencji berneńskiej w tekście paryskim z 24 lipca 1971 r., a więc powszechnego (uniwersalnego) międzynawowego prawa publicznego, a także w następstwie rozwiązań prawa Unii Europejskiej oraz Rady Europy. Przyjęte w Polsce w tej kwestii rozwiązania normatywne są całkowicie zgodne z istniejącymi standardami prawnymi, istniejącymi zarówno w powszechnym (uniwersalnym) międzynarodowym prawie publicznym, jak i w europejskich systemach regionalnych. Wypada jednak zwrócić uwagę, na fakt, że w systemach tych wzrasta status reżysera wobec innych twórców utworu audiowizualnego. Zarówno na gruncie Konwencji berneńskiej, jak i w dokumentach prawa unijnego określa się go mianem „głównego reżysera”. Wprawdzie terminologia ta nie zaistniała jeszcze w polskich aktach normatywnych, ale znalazła już obywatelstwo zarówno w doktrynie, jak i w dorobku polskiej judykatury – w uzasadnieniach licznych orzeczeń. Można oczekiwać, że w tym względzie nastąpią, z jakiś czas, zmiany w odpowiednich przepisach.

Wstęp

I. Pojęcie filmu, kinematografii i praw filmowych
1. Wprowadzenie
2. Problemy terminologiczne
3. Utwór audiowizualny
4. Wideogram
Podsumowanie

II. Film w polskim systemie prawnym do wejścia w życie ustawy z 1994 r.
1. Pierwsze regulacje prawa filmowego w Polsce niepodległej
2. Prawo filmowe pod rządami ustawy z 10 lipca 1952 r.
Podsumowanie

III. Międzynarodowe standardy prawa filmowego
1. Różnorodność systemów
2. Film w systemie powszechnego (uniwersalnego) prawa międzynarodowego publicznego
A. Konwencja berneńska
B. Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Socjalnych i Kulturalnych
C. Akty normatywne UNESCO
D. Traktaty Światowej Organizacji Własności Intelektualnej
3. Prawo filmowe w prawie Unii Europejskiej
A. Ramy Traktatów
B. Dyrektywa 2006/116/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. w sprawie czasu ochrony prawa autorskiego i niektórych praw pokrewnych
C. Filmowe utwory osierocone
D. Dyrektywa 2001/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie harmonizacji niektórych aspektów praw autorskich i pokrewnych w społeczeństwie informacyjnym
E. Problem pomocy państwa dla produkcji filmów i innych utworów audiowizualnych
4. Film w systemie prawa Rady Europy
A. Zalecenie Komitetu Ministrów Rady Europy z 14 maja 1985 r. o ochronie dziedzictwa filmowego
B. Inne zalecenia Komitetu Ministrów Rady Europy dotyczące produkcji filmowej, audiowizualnej i telewizyjnej
5. Film jako komponent kultury w systemie prawnym Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie Podsumowanie

IV. Podmiot praw filmowych
1. Producent
A. Współautorstwo utworu audiowizualnego
B. Autorstwo dzieł filmowych w ustawie z 29 marca 1926 r.
o prawie autorskim
C. Ewolucja praw producenta do utworu audiowizualnego
D. Problem domniemania
E. Obowiązki i prawa producenta
F. Prawo producenta do dokonywania bez zgody twórców utworów audiowizualnych, tłumaczeń na różne wersje językowe
2. Autorzy utworów wkładowych
3. Prawa producenta a prawa twórców utworów wkładowych
4. Reżyser
5. Scenarzysta
6. Kompozytor. Muzyka w filmie
7. Artyści wykonawcy

Podsumowanie
Zakończenie
Źródła

360 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022