ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JEST CZŁOWIEK Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ POLA REFLEKSJI


ANTOSZEWSKA B. MYŚLIWCZYK I. RED.

wydawnictwo: SILVA RERUM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 44.00 Twoja cena  41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jest człowiek z niepełnosprawnością

Pola refleksji


W świecie współczesnym nastaje coraz większe zrozumienie problemów człowieka z niepełnosprawnością. Coraz większy postęp w zakresie wiedzy humanistycznej i wiedzy medycznej przyczynia się do poznawania człowieka z niepełnosprawnością i uwzględniania jego realnych i rzeczywistych potrzeb, możliwości i ograniczeń. Zygmunt Bauman w swoich rozważaniach podkreśla, iż obecność „obcych ponowoczesnych” nie jest już dziś problemem. Chodzi więc o to, aby nie dążyć do wyeliminowania człowieka niepełnosprawnego, ale żeby nauczyć się z nim żyć i aby jakość wspólnego życia była satysfakcjonująca tak dla osób doświadczonych niepełnosprawnością, jak i zdrowych.

W obliczu trudnej i złożonej codzienności osób z niepełnosprawnością pragniemy zaprezentować Czytelnikowi publikację, która z jednej strony ukaże różne perspektywy doświadczania niepełnosprawności, przybliżając zmagania z nią, z drugiej zaś wskaże praktyczne rozwiązania (szczególnie w sferze edukacji i rehabilitacji) ułatwiające wejście i bycie w społeczeństwie.

Zebrane teksty dotyczą zarówno problematyki dorosłych osób z niepełnosprawnością, jak również i dzieci.

Beata Antoszewska, Iwona Myśliwczyk

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I SPOŁECZNY KONTEKST NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

Marzenna Zaorska
Pozainstytucjonalne, oddolne formy wspomagania osób niepełnosprawnych i ich rodzin (perspektywa indywidualnej oraz grupowej aktywności społecznej)

Marzenna Zaorska
Osoba z niepełnosprawnością na/w drodze aktywizacji zawodowej - wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej (na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego)

Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk
(Nie)pełnosprawność społeczna a zjawisko bezdomności

Dorota Tomczyszyn
Czas wolny rodziców i dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w opinii rodziców

Aleksandra Szczesiul
Wsparcie osób z niepełnosprawnością na uniwersytecie w świetle doświadczeń asystenta i studentów z niepełnosprawnością

Elżbieta M. Minczakiewicz
Czy starość jest karą za grzechy młodości, czy też jednym z naturalnych etapów w biegu życia człowieka?

CZĘŚĆ II KONSTRUOWANIE PRZESTRZENI EDUKACJI DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Ewa M. Kulesza
Prospołeczne zachowania wobec rówieśników z niepełnosprawnością w rysunkach pełnosprawnych uczniów pierwszej klasy

Iwona Konieczna, Barbara Marcinkowska, Katarzyna Smolińska
Od etykietowania do zrozumienia - komunikowanie się dziecka z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym

Zdenka Sandorova
Inkluzivni edukace v kontextu socialni sluzby "rana pece" v Ceske Republice

Mirosław Rutkowski, Karol Bidziński
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej - realizatorzy idei edukacji włączającej - w poszukiwaniu źródeł zawodowego wsparcia

Anna Ozga
Rodzic wobec zadań związanych z realizacją indywidualnych potrzeb dziecka wynikających z niepełnosprawności

CZĘŚĆ III PRZESTRZEŃ REHABILITACJI ISTOTNYM OBSZAREM ŻYCIA DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Małgorzata Paplińska
Edukacja graficzna uczniów z niepełnosprawnością wzroku odzwierciedlona w IPET-ach - ważny czy pomijany obszar wsparcia?

Małgorzata Walkiewicz-Krutak
Niepełnosprawność wzroku współwystępująca z mózgowym porażeniem dziecięcym - wybrane aspekty oceny widzenia funkcjonalnego małych dzieci

Spis tabel
Spis rysunków

256 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022