|
JEST CZŁOWIEK Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ POLA REFLEKSJI
ANTOSZEWSKA B. MYŚLIWCZYK I. RED. wydawnictwo: SILVA RERUM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 44.00 Twoja cena 41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jest człowiek z
niepełnosprawnością
Pola
refleksji
W
świecie współczesnym nastaje coraz większe zrozumienie
problemów człowieka z niepełnosprawnością. Coraz większy
postęp w zakresie wiedzy humanistycznej i wiedzy medycznej przyczynia
się do poznawania człowieka z niepełnosprawnością i uwzględniania jego
realnych i rzeczywistych potrzeb, możliwości i ograniczeń. Zygmunt
Bauman w swoich rozważaniach podkreśla, iż obecność „obcych
ponowoczesnych” nie jest już dziś problemem. Chodzi więc o
to, aby nie dążyć do wyeliminowania człowieka niepełnosprawnego, ale
żeby nauczyć się z nim żyć i aby jakość wspólnego życia była
satysfakcjonująca tak dla osób doświadczonych
niepełnosprawnością, jak i zdrowych.
W
obliczu trudnej i złożonej codzienności osób z
niepełnosprawnością pragniemy zaprezentować Czytelnikowi publikację,
która z jednej strony ukaże różne perspektywy
doświadczania niepełnosprawności, przybliżając zmagania z nią, z
drugiej zaś wskaże praktyczne rozwiązania (szczególnie w
sferze edukacji i rehabilitacji) ułatwiające wejście i bycie w
społeczeństwie.
Zebrane
teksty dotyczą zarówno problematyki dorosłych
osób z niepełnosprawnością, jak również i dzieci.
Beata
Antoszewska, Iwona Myśliwczyk
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I SPOŁECZNY
KONTEKST NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Marzenna Zaorska
Pozainstytucjonalne, oddolne formy wspomagania osób
niepełnosprawnych i ich rodzin (perspektywa indywidualnej oraz grupowej
aktywności społecznej)
Marzenna Zaorska
Osoba z niepełnosprawnością na/w drodze aktywizacji zawodowej - wybrane
problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej (na
przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego)
Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk
(Nie)pełnosprawność społeczna a zjawisko bezdomności
Dorota Tomczyszyn
Czas wolny rodziców i dzieci z niepełnosprawnością
intelektualną w opinii rodziców
Aleksandra Szczesiul
Wsparcie osób z niepełnosprawnością na uniwersytecie w
świetle doświadczeń asystenta i studentów z
niepełnosprawnością
Elżbieta M. Minczakiewicz
Czy starość jest karą za grzechy młodości, czy też jednym z naturalnych
etapów w biegu życia człowieka?
CZĘŚĆ II KONSTRUOWANIE
PRZESTRZENI EDUKACJI DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Ewa M. Kulesza
Prospołeczne zachowania wobec rówieśników z
niepełnosprawnością w rysunkach pełnosprawnych uczniów
pierwszej klasy
Iwona Konieczna, Barbara Marcinkowska, Katarzyna Smolińska
Od etykietowania do zrozumienia - komunikowanie się dziecka z zespołem
Aspergera w środowisku szkolnym
Zdenka Sandorova
Inkluzivni edukace v kontextu socialni sluzby "rana pece" v Ceske
Republice
Mirosław Rutkowski, Karol Bidziński
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej - realizatorzy idei
edukacji włączającej - w poszukiwaniu źródeł zawodowego
wsparcia
Anna Ozga
Rodzic wobec zadań związanych z realizacją indywidualnych potrzeb
dziecka wynikających z niepełnosprawności
CZĘŚĆ III PRZESTRZEŃ
REHABILITACJI ISTOTNYM OBSZAREM ŻYCIA DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Małgorzata Paplińska
Edukacja graficzna uczniów z niepełnosprawnością wzroku
odzwierciedlona w IPET-ach - ważny czy pomijany obszar wsparcia?
Małgorzata Walkiewicz-Krutak
Niepełnosprawność wzroku współwystępująca z
mózgowym porażeniem dziecięcym - wybrane aspekty oceny
widzenia funkcjonalnego małych dzieci
Spis tabel
Spis rysunków
256
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|