|
NA DOBRY POCZĄTEK ZBIÓR PIOSENEK I ZABAW MUZYCZNO-RUCHOWYCH DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I MŁODSZYM SZKOLNYM
KOŁODZIEJSKI M. MOSKAL-KOZAK K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 84.39 Twoja cena 80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Na dobry początek
Zbiór
piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i
młodszym szkolnym
Jeśli
jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w
twórczy sposób:
- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego
audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne
i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych,
- wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu
rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego
naturalnej spontaniczności,
- zapewnić wielostronny rozwój dziecka w
zróżnicowany sposób, wprowadzać
autorski materiał muzyczny oparty na wielu skalach muzycznych,
- stworzyć dziecku przestrzeń do budowania relacji społecznych i
doświadczeń emocjonalnych,
sięgnij po książkę Na dobry początek…, która
zawiera nuty 27 piosenek skomponowanych przez Macieja Kołodziejskiego
do słów Katarzyny Moskal-Kozak oraz wyodrębnione z nich
motywy tonalne i rytmiczne, 20 autorskich śpiewanek i rytmiczanek
(wszystko nagrane na CD) i wiele pomysłów na zabawy
muzyczno-ruchowe. Propozycje te są nie tylko praktyczną
egzemplifikacją podejścia autorów do umuzykalniania dzieci,
ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki Edwina E.
Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C. Orffa, E.
Jaques-Dalcroze’a, Z. Kodály’a oraz
teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i mogą się przenikać,
a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w edukacji muzycznej, ale
również w pedagogice integracyjnej i edukacji specjalnej.
Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie ról, język i
ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu nauczania i uczenia
się dzieci najmłodszych. W muzykoterapii dzieci zaś, systematyczne
korzystanie z piosenek jest jednym z podstawowych narzędzi,
które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w prawie
wszystkich jej rodzajach piosenki wykorzystywane są do zachęcania do
nawiązywania kontaktów, wspierania relacji lub wzajemnej
pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i emocjonalnego.
130
stron, A4, oprawa miękka + CD
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|