ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE CZEGO MOŻEMY SIĘ NAUCZYĆ OD ARTYSTÓW?


GARBARSKI L.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywność w biznesie

Czego możemy się nauczyć od artystów?


Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć.

Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności.

Zawsze warto wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces tworząc wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie czy utwory muzyczne doceniane przez szerokie grono odbiorców. W działaniach artystów i twórców można odnaleźć powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania, które pozwalają lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogą stanowić inspirację dla osób związanych z biznesem.

  Lechosław Garbarski zabiera nas – menedżerów i profesjonalistów zarządzania – w niezwykłą podróż do świata sztuki i jej twórców. To jest podróż studialna. Odkrywamy nowe, nieznane światy, uczymy się kreatywności u jej najczystszych źródeł.

 - prof. Andrzej K. Koźmiński, honorowy prezydent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie

  Książka jest niezwykłym studium o kreatywności w biznesie, sformułowanym w oparciu o wykorzystanie wiedzy, osiągnięć, refleksji i przemyśleń artystów i twórców. Wywiady z wybitnymi ludźmi sztuki i nauki pozwoliły zidentyfikować świat kreatywności i dokonać jego znakomitej implementacji do sfery biznesu.

 - prof. Jan W. Wiktor, kierownik Katedry Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

  Autor niczym Sherlock Holmes zauważa niezauważalne szczegóły, dostrzega niedostrzegalne niuanse, słyszy to, co niewypowiedziane, a przede wszystkim wyjaśnia Wielką Tajemnicę Kreatywności w jedyny w swoim rodzaju, analityczny i błyskotliwy sposób. Po przeczytaniu książki możemy niczym Archimedes krzyczący Eureka! zawołać: Sic mundus creatus est!

- Paweł Burczyk, aktor, choreograf, reżyser

Lechosław Garbarski – profesor, kierownik Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie marketingu, strategii marketingowych i postępowania nabywców na rynku. Jest autorem ponad 300 prac, z których większość została opublikowana w książkach, czasopismach oraz materiałach konferencyjnych w Polsce i za granicą. Członek założyciel Stowarzyszenia Stypendystów Fulbrighta w Polsce. Konsultant wielu firm. Dyrektor Kozminski Advanced Management Program.

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1
Współczesne wyzwania a sukces w biznesie
1.1. Uwarunkowania współczesnego biznesu
1.2. Rozwój społeczno-ekonomiczny a innowacje
1.3. Kreatywność jako źródło innowacji
1.4. Sektory i zawody kreatywne
1.5. Postrzeganie zawodów kreatywnych
1.6. Potencjał i Efekty Kreatywności dla Biznesu

ROZDZIAŁ 2
Sukces i porażka
2.1. Istota i wymiary sukcesu
Istota sukcesu
Sukces w biznesie
2.2. Jak postrzegają sukces artyści (twórcy)?
Wizja sukcesu
Relatywizm w ocenie sukcesu
Znaczenie oceny odbiorców
Sukces artystyczny i komercyjny - dylematy
2.3. Miary sukcesu artystów (twórców)
Nagrody i recenzje
Akceptacja
Wymiar finansowy sukcesu
Kryteria oceny a ulotność sukcesu
2.4. Porażki i pułapki
Czy porażka jest porażką?
Symptomy nadciągającej porażki
Przewidywalne okoliczności pojawienia się porażki
Trudne do przewidzenia okoliczności porażki
Obrona przed porażką

ROZDZIAŁ 3
Osiągnięcia twórcze. Inspiracja, ekspansja, końcowy efekt
3.1. Inspiracja - źródło i mechanizm
wykształcania pomysłu
Źródła inspiracji twórczej
Mechanizm gromadzenia idei
Genialna myśl czy żmudne pasmo modyfikacji?
3.2. Ekspansja - praca nad projektem
Końcowy efekt - ograniczenia działania twórcy
Błędy i znikome efekty działania
3.3. Podstawy osiągnięć twórczych
Szczęście
Praca
Talent
Odwaga

ROZDZIAŁ 4
Istota i uwarunkowania kreatywności
4.1. Czym jest kreatywność?
Myślenie dywergentne i konwergentne
Twórczość
Definiowanie kreatywności
Kreatywność w opinii artystów
Pomiar kreatywności
4.2. Kreatywność na poziomie grup społecznych
Kreatywność społeczeństw i grup społecznych
Kultura kreatywności w budowie kapitału społecznego
4.3. Wybrane uwarunkowania kreatywności
Autonomia działania
Wpływ presji czasu
Osobowość twórcy
Inne uwarunkowania

ROZDZIAŁ 5
Postawy, pasje i cechy twórców
5.1. Postawa i pasja twórcza
Cechy zachowań kreatywnych
Wyzwalanie, wzmacnianie i osłabianie kreatywności
Pasja i jej źródła
Znaczenie pasji pozazawodowych
5.2. Twórcy
Cechy osób kreatywnych
Samotność i introwertyczność

ROZDZIAŁ 6
Wyzwalanie kreatywności - życie w szkole czy szkoła życia
6.1. Sztuka a życie
Rady ze szczyptą ostrożności
Identyfikacja otaczającej rzeczywistości
Specyficzne atuty wybranych dziedzin sztuki
6.2. Nauczanie czy wyzwalanie kreatywności
Czy można się nauczyć kreatywności?
Jak wyzwalać kreatywność?
Kreatywność a wiek twórców
Wyzwalanie kreatywności w procesie kształcenia
Warsztat teatralny w ramach KAMP
6.3. Rola liderów (przywódców)
6.4. Metody wyzwalania kreatywności
Kierunki działań szkoleniowych
Wybrane techniki wyzwalania kreatywności
Trening kreatywności
Działania artystyczne

Podsumowanie
Antologia od A do T mniej konwencjonalnych CV

Bibliografia
Załącznik 1
Załącznik 2

336 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022