ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.89 68,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁCZESNA SCENA INNOWACJI WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I MENEDŻERÓW


JASIŃSKI A.H.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 71.89 Twoja cena  68,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna scena innowacji

Wyzwania dla przedsiębiorców i menedżerów


Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących.

Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu z nich odpowiada jeden rozdział.

Koncepcja sceny innowacji zakłada, że występują na niej główni aktorzy oraz aktorzy drugoplanowi. Każdy z nich ma określone role do odegrania i żadnego nie może zabraknąć, żeby „gra innowacyjna” przebiegała prawidłowo i była skuteczna. Współczesny obraz tej sceny nie jest klarowny, ponieważ jest on rezultatem wielu światowych megatrendów występujących w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku oraz podwójnego kryzysu (zdrowotnego i gospodarczego) spowodowanego pandemią koronawirusa. W związku z tym pojawia się pytanie, na które musi odpowiedzieć przedsiębiorca/firma: Jak grać na współczesnej scenie innowacji? Autor, wybitny znawca tej gry, pomaga w uzyskaniu
na nie odpowiedzi.

Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników nauki. Może być przydatna dla innowatorów, przedsiębiorców, doradców biznesowych i technicznych, biznesmenów i menedżerów ds. innowacji w korporacjach. Ponadto zainteresuje osoby zawodowo zajmujące się transferem technologii i komercjalizacją wiedzy.

Po przeczytaniu tej niezwykle ciekawej książki czytelnik będzie wiedział, jak powstają, rozwijają się i działają innowacje, a także – jak nimi zarządzać.


  W ostatnich latach szybko rośnie na świecie liczba publikacji na temat innowacyjności i komercjalizacji innowacji, kreatywności i przedsiębiorczości, odnoszących się zarówno do czynników, metod i technik w tym zakresie, jak
i próbujących ująć całościowo proces innowacji. Tak jest również i w Polsce, czego dobrym przykładem jest recenzowana książka.

Andrzej H. Jasiński przyjął, że przejście od gospodarki opartej na przemyśle do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach powoduje zmiany w prze-biegu działań innowacyjnych i sposobie myślenia o nich. W efekcie w XXI wieku wyłoniły się nowe modele biznesowe i związane z nimi nowe rodzaje innowacji. Stąd postulat badawczy rozszerzenia tradycyjnego ujęcia innowacji wypracowanego dla sektora przemysłowego o m.in. rozwój modeli otwartych innowacji, a także badania innowacji w obszarze usług oraz innowacji społecznych. Publikacja stanowi próbę oryginalnego, całościowego (holistycznego) ujęcia zagadnień teoretycznych i praktycznych z zakresu innowacyjności oraz integracji innowacji przemysłowych i usługowych. Warte podkreślenia jest to, że została ona napisana z ogromną erudycją i przystępnym językiem.

Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona czytelników: innowatorów, przedsiębiorców oraz menedżerów ds. innowacji w dużych firmach, menedżerów instytucji otoczenia innowacyjnego biznesu, jednostek sfery B+R oraz konsultantów
ds. innowacji, a także wykładowców, studentów i doktorantów nauk ekonomicznych i zarządzania.

z recenzji prof. UŁ, dr. hab. Edwarda Stawasza

Prof. zw. dr hab. Andrzej H. Jasiński – kierownik Zakładu Innowacji i Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zainteresowania badawcze obejmują: zarządzanie innowacjami i transferem technologii, politykę innowacyjną, innowacje w kontekście marketingu, oraz marketing instytucjonalny. Autor i współautor kilkunastu książek
z tej tematyki. Przebywał jako Visiting Fellow na Uniwersytecie Sussex, Brighton, Wielka Brytania oraz jako Visiting Professor na Duquesne University, Pittsburgh, USA. Członek The Triple Helix Association (THA), The European Association of the Study on Science and Technology (EASST), The International Society for Professional Innovation Management (ISPIM) oraz The Public Communication of Science and Technology Network (PCST). Jako ekspert OECD, Grupy Roboczej Komisji Europejskiej i NA-TO przebywał w różnych krajach świata. Kierował m.in. kilkoma projektami badawczymi w ramach Programu Strategicznego Innowacyjne systemy wspomagania technicznego zrównoważonego rozwoju gospodarki, koordynowanego przez Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu.

Wstęp

Rozdział 1
Innowacja - co to takiego?
1.1. Pojęcie i klasyfikacja innowacji
1.2. Nowe rodzaje innowacji
1.3. Jak mierzyć innowacje i innowacyjność?
1.4. Skąd się biorą innowacje?

Rozdział 2
Czy proces innowacyjny/w .te nadal istnieje?
2.1. Trzy klasyczne triady
2.2. Jak rozumieć współczesny proces innowacji?
2.3. Transformacja wyników prac B+R w innowacje
2.4. Jaki model innowacji dla malej firmy?
2.5. Wieloprocesowy model innowacji dla dużej firmy

Rozdział 3
Co słychać w świecie innowacji?
3.1. Sześć megatrendów
3.2. Jeszcze o światowej scenie innowacji
3.3. Innowacje z koronawirusem w tle

Rozdział 4
Kto gra na narodowej scenie innowacji?
4.1. Koncepcja sceny innowacji i jej aktorzy
4.2. Przedsiębiorca-innowator
4.3. Przedsiębiorczy uniwersytet
4.4. Przedsiębiorcze państwo
4.5. Społeczeństwo obywatelskie

Rozdział 5
Czy innowacje są wrażliwe na stan gospodarki?
5.1. Wzrost gospodarczy a innowacje
5.2. Ogólna ocena poziomu innowacyjności polskiej gospodark
5.3. Czy w polskim przemyśle panuje stagnacja innowacji?
5.4. "Recepta na innowacje"
5.5. Innowacja potrzebuje finansowego wsparcia

Rozdział 6
Co sprzyja, a co przeszkadza współpracy na linii biznes-nauka?
6.1. Podejmowanie współpracy firm z jednostkami naukowo-bada
6.2. Czynniki sprzyjające współpracy
6.3. Motywatory i bariery współpracy w polskich warunkach
6.4. Zderzenie dwóch punktów widzenia
6.5. Regionalna scena innowacji jako arena współpracy

Rozdział 7
Marketing na rynku innowacji: Co to takiego?
7.1. Czy istnieje rynek innowacji?
7.2. Marketing a procesy innowacyjne
7.3. Marketing S2B

Rozdział 8
Gdzie innowacja spotyka się z marketingiem?
8.1. Wprowadzenie
8.2. Punkty styczności
8.3. Łączniki między innowacjami i marketingiem

Rozdział 9
Czy innowacja osiągnie sukces bez prawnika?
9.1. Rola ochrony własności intelektualnej
9.2. Rozwiązania prawne
9.3. Zasady zarządzania własnością intelektualną
9.4. Procedury ochronne

Rozdział 10
Audyt innowacyjny czy technologiczny?
10.1. Pojęcie i rodzaje audytu
10.2. Audyt technologiczny jako narzędzie diagnostyczne
10.3. Procedura audytu technologicznego

Zamiast zakończenia
Wyzwania dla innowatorów, przedsiębiorców i menedżerów

Załączniki
Studia przypadków
1. Poznański startup, który stworzył e-stetoskop
2. Marketing GIG - wart naśladowania
3. Audyt technologiczny spółki Strabag Polska

Bibliografia

252 strony, 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022