|
KEY ACCOUNT MANAGEMENT PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
KAŁUCKI K. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 83.89 Twoja cena 79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Key Account Management
Przygotowanie
do negocjacji
Podjęcie
decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich
wybór jest zazwyczaj konsekwencją strategii
przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na wiele lat. Podstawą
współpracy między stronami są porozumienia i umowy,
które stanowią rezultat przeprowadzonych procesów
negocjacyjnych. Dlatego bardzo ważne jest, aby osoby odpowiadające za
współpracę z najważniejszymi klientami, czyli key account
managerowie (po stronie sprzedażowej) oraz kupcy (po stronie zakupowej)
opanowały sztukę negocjacji i zdobyły kompetencje profesjonalnych
negocjatorów, bo od tego zależy sukces ich firmy.
Z
pomocą w przygotowaniu się do negocjacji i opanowaniu umiejętności
niezbędnych na stanowiskach key account managera i kupca przychodzi
książka dr. Krzysztofa Kałuckiego. Autor przeprowadził badania,
które pozwoliły na opracowanie uniwersalnego modelu
przygotowania się do negocjacji w działach zajmujących się
współpracą z kluczowymi klientami. W
książce przedstawił trzy możliwości zastosowania modelu uniwersalnego i
do każdej z nich przypisał warunki wdrożenia.
Książka
daje wskazówki dotyczące zarządzania współpracą z
najważniejszymi klientami, porządkuje zagadnienia związane
z kompetencjami, jakie powinien posiadać
współczesny zawodowy negocjator. Przedstawia strategie
negocjacyjne i narzędzia,
które ułatwią key account managerom i kupcom odnieść
zawodowy sukces.
Książka Krzysztofa Kałuckiego Key Account Management stanowi bardzo
wartościową pozycję na rynku wydawniczym
w
Polsce. W sposób kompleksowy porusza niezwykle istotny temat
dotyczący przygotowania do negocjacji, które jest kluczowym
czynnikiem sukcesu negocjacji; to bardzo ważne zagadnienie jest rzadko
poruszane w publikacjach. Autor
w
sposób przystępny scharakteryzował proces przygotowania się
do negocjacji key account managera i kupca. Interesujące jest
spojrzenie na ten proces z tych dwóch stron. W swoich
rozważaniach z sukcesem połączył wiedzę teoretyczną, wieloletnie
doświadczenie oraz wyniki autorskich badań. Zaletą książki jest
opisanie modelu przygotowania się do negocjacji, który z
powodzeniem może być wykorzystany w praktyce. Dzięki jego zastosowaniu
znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo zakończenia negocjacji z
sukcesem. Z pełnym przekonaniem polecam książkę negocjatorom chcącym w
sposób profesjonalny przygotować się do negocjacji. Jej
czytelnikami mogą być również studenci, którzy
opanowują tak ważną sztukę negocjacji. Z uwagi na opisanie metodyki
badań i zaprezentowanie wyników własnych badań może być
również przydatna dla badaczy zajmujących się tą
problematyką.
-
dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH
Niegdyś
zaskoczyło mnie porównanie surfingu do wędkowania
(Czytelnikowi zostawiam znalezienie podobieństw). Autor książki Key
Account Management z kolei trafnie stwierdził, że negocjacje są jak
sport: powinny składać się głównie z
przygotowania wiodącego do sukcesu w najważniejszym momencie. Być albo
nie być wielu firm zależy od relacji z
kluczowymi klientami, opartych zazwyczaj na wyniku negocjacji. Autor
dzieli się wiedzą i doświadczeniem w tym obszarze, nie ogranicza się do
informacji książkowych, przedstawia także wyniki własnych badań. Czas
na trening!
-
dr hab. Michał Jakubczyk, prof. SGH
Nareszcie
na rodzimym rynku wydawniczym pojawia się książka łącząca praktykę
menedżerską z solidną dawką starannie opracowanej wiedzy z zakresu nauk
społecznych. Krzysztof Kałucki dokonał niezwykłej fuzji – w
przystępny sposób przybliża czytelnikom zasady, jakimi
rządzi się proces negocjacyjny w przypadku kluczowych
klientów, i
jednocześnie proponuje autorski model przygotowania się do negocjacji
na stanowiskach key account managera i kupca, oparty na bardzo
szczegółowo opracowanych wynikach badań własnych. Gratuluję
i polecam!
-
dr Magdalena Weinmann-Urbańska, MBA, wiceprezes zarządu V-Motors Sp. z
o.o., dealera Volvo
Znakomita książka, która porządkuje wiedzę dotyczącą key
account management. Autor, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu w
pracy z kluczowymi klientami oraz obserwacjom licznych
procesów negocjacyjnych, przedstawia narzędzia,
które pozwolą skutecznie przygotować się do negocjacji,
zarówno po stronie zakupowej, jak i sprzedażowej. Jest to
lektura niezbędna dla każdego, kto zajmuje się zakupami, sprzedażą i
zarządzaniem kluczowymi klientami, oraz dla tych, którzy
dopiero zaczynają swoją przygodę z negocjacjami strategicznymi.
-
Joanna Kobylińska-Sandoval, dyrektor handlowy ds. Produktów
Świeżych – Eurocash S.A.
Krzysztof po raz kolejny przenosi nas w świat, w którym nie
ma miejsca na pomyłkę przy stole negocjacyjnym. Key account managerowie
i kupcy to profesjonalni negocjatorzy, którzy nieustannie
muszą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Godzinne spotkanie
negocjacyjne może być poprzedzone wielotygodniowymi przygotowaniami.
Potencjalna pomyłka, trudności komunikacyjne czy niekontrolowane emocje
to tylko wybrane zagrożenia przy prowadzeniu negocjacji,
które w przypadku współpracy z kluczowymi
klientami mogą wpłynąć na fiasko rozmów. Szalenie ważnym
aspektem całości przygotowań jest określenie celu i żelazna
konsekwencja. Mikstura tych aspektów jest kluczowa dla
odniesienia sukcesu.
-
Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo i Poczty, pion handlowy LOT
Polish Airlines
dr Krzysztof Kałucki,
MBA – praktyk biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem w
sprzedaży, zarządzaniu kadrą menedżerską i w negocjacjach. Aktywny
negocjator biznesowy. Z wykształcenia socjolog (Uniwersytet
Jagielloński) oraz absolwent MBA (Polska Akademia Nauk), doktor nauk
społecznych ze specjalizacją w negocjacjach (SGH). Wykładowca
akademicki, certyfikowany trener biznesu. Prace naukowe i publikacje:
książka Key Account Manager (Difin, 2015), publikacje w Zeszytach
Naukowych SGH, książka Techniki negocjacyjne (Difin, 2018). Dyrektor
zarządzający KAM Instytut.
Od
Autora
Wstęp
Rozdział 1. Negocjacje
w biznesie
1.1. Istota negocjacji biznesowych
1.2. Uwarunkowania procesu negocjacyjnego
1.3. Przebieg procesu
Rozdział 2.
Przygotowanie do negocjacji
2.1. Istota przygotowania do negocjacji
2.1.1. Cel przystąpienia do procesu
2.1.2. Partner negocjacyjny
2.1.3. Miejsce spotkań
2.1.4. Oferta handlowa
2.1.5. Budowa zespołu negocjacyjnego
2.1.6. Czas
2.1.7. Strategia negocjacji
2.1.8. Komunikacja
2.1.9. Posiadanie BATNA
2.2. Czynniki wpływające na przygotowanie do negocjacji
2.3. Badania dotyczące przygotowania się do negocjacji
Rozdział 3.
Przygotowanie do negocjacji key account managera i kupca
3.1. Zadania na stanowisku key account managera i kupca
3.2. Kompetencje na stanowiskach key account managera i kupca
3.3. Istota przygotowania do negocjacji prowadzonych przez key account
managerów i kupców
3.4. Przebieg przygotowania do negocjacji na stanowisku key account
managera i kupca
3.5. Czynniki wpływające na przygotowanie się do negocjacji na
stanowiskach key account managera i kupca
3.6. Analiza bibiiometryczna dotycząca przygotowania się do negocjacji
na stanowisku key account managera i kupca
Rozdział 4. Podstawy
metodyczne prowadzenia badań
4.1. Cele badań
4.2. Założenia badawcze
4.3. Model badawczy
4.4. Założenia badawcze
4.5. Przedmiot badań
4.6. Narzędzia badawcze
4.7. Przebieg badań
Rozdział 5. Przygotowanie
do negocjacji w świetle badań własnych
5.1. Przygotowanie do negocjacji w opinii praktyków
5.2. Przygotowanie do negocjacji w opinii ekspertów
5.3. Przygotowanie do negocjacji w opinii studentów
5.4. Uwarunkowania przygotowania do negocjacji na podstawie
studiów przypadków
5.4,1. Szczegółowy opis analizowanych procesów
negocjacyjnych pod kątem wpływu przygotowania na przebieg i efekt
końcowy
5.5. Model przygotowania do negocjacji z kluczowymi klientami
5.6. Uwarunkowania wdrożenia modelu przygotowania do negocjacji z
kluczowymi klientami
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
348
stron, 14.8x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|