|
IMPLEMENTACJA STRATEGII ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE UJĘCIE SYSTEMOWE
NOGA G. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 59.80 Twoja cena 56,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Implementacja strategii
zarządzania w przedsiębiorstwie
Ujęcie
systemowe
Współczesne
firmy funkcjonują w skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się
warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie dobrej
strategii, lecz także skuteczne jej wdrożenie. Implementacji strategii
towarzyszy duży stopień złożoności, co powoduje, że przedsięwzięcia
mające na celu realizację długofalowych celów często nie
przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje o strategii
dostępne na rynku wydawniczym nie ułatwiają menedżerom zadania, gdyż
najczęściej są one poświęcone cząstkowemu, teoretycznemu lub
praktycznemu opisowi wybranych zagadnień wdrażania strategii.
Tę lukę stara się wypełnić niniejsza monografia, która
proponuje kompleksowe podejście do złożonego problemu wdrażania
strategii. Autorka publikacji prezentuje nie tylko dotychczasowy
dorobek teoretyczno-metodyczny w zakresie wdrażania strategii, ale
także własny ogląd i ocenę tej problematyki, włącznie z modelem
implementacji strategii zarządzania. Książka zawiera konkretne metody,
które mogą być przydatne w procesie wdrażania strategii w
firmach. Przedstawia także koncepcję doboru metod implementacji
strategii przy uwzględnieniu warunków otoczenia i innych
czynników wpływających na funkcjonowanie organizacji.
Monografia może stanowić cenny przewodnik dla praktyków
zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i
wszystkich tych, którzy w swojej aktywności zawodowej
podejmują trud wdrażania strategii. Skorzystają z niej także studenci
kierunków biznesowych.
Gracjana Noga –
doktor nauk o zarządzaniu i jakości, absolwentka Akademii
Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Studium Doktoranckiego
Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2018 roku adiunkt w Katedrze
Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej
zainteresowania naukowo-badawcze obejmują zarządzanie strategiczne,
zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, doskonalenie
systemów zarządzania. Jest autorką i współautorką
publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Wstęp
Rozdział 1
Przegląd
teoretyczno-metodycznych koncepcji implementacji strategii zarządzania
w przedsiębiorstwie
1.1. Wprowadzenie
1.2. Pojęcie strategii i implementacji strategii zarządzania w
krytycznym studium literatury przedmiotu
1.3. Analiza badań nad implementacją strategii zarządzania w
przedsiębiorstwach
1.4. Wybrane modele implementacji strategii w dorobku zarządzania
strategicznego
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2
Ujęcie
systemowe jako teoretyczno-metodyczna koncepcja implementacji strategii
zarządzania w przedsiębiorstwie
2.1. Wprowadzenie
2.2. Założenia systemowego ujęcia implementacji strategii zarządzania w
przedsiębiorstwie
2.3. Charakterystyka systemu implementacji strategii zarządzania
2.4. Struktura systemu implementacji strategii zarządzania
2.5. Podsumowanie
Rozdział 3
Identyfikacja
systemu implementacji strategii zarządzania w przedsiębiorstwach -
wyniki badań empirycznych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia koncepcji badań
3.3. Analiza procesu formułowania strategii zarządzania w badanych
przedsiębiorstwach
3.4. System implementacji strategii zarządzania w badanych
przedsiębiorstwach
3.5. Wnioski wynikające z badań
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4
Rekomendowana
metodyka systemu implementacji strategii zarządzania w przedsiębiorstwie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Koncepcja metodyczna implementacji strategii zarządzania w
przedsiębiorstwie
4.3. Dobór metod w systemie implementacji strategii w
przedsiębiorstwie
4.4. Dyrektywy wykorzystania systemu implementacji strategii
zarządzania w przedsiębiorstwie
4.5. Podsumowanie
Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
176
stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|