ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.80 56,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZŁE DECYZJE ZAKUPOWE


SMITH P.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 59.80 Twoja cena  56,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Złe decyzje zakupowe

Błędy, które mogą kosztować Twoją firmę miliony


Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.

Zacznijmy od anegdoty: amerykański naukowiec pracujący dla sektora kosmicznego chwali się podczas konferencji swojemu rosyjskiemu koledze, że NASA wydała miliony dolarów na wynalezienie pióra, które pozwoliłoby astronautom pisać w stanie nieważkości. I że po kilku latach odnieśli sukces: zaprojektowali specjalny mechanizm, który pompuje tusz do stalówki w środowisku pozbawionym grawitacji. „To naprawdę sprytne – mówi Rosjanin. – Rzeczywiście świetnie to obmyśliliście. My po prostu używamy ołówków”.

O tym właśnie jest ta książka - o marnotrawieniu pieniędzy na gigantyczną skalę na bezsensowne projekty. Żaden kraj, żadna organizacja, żadna firma nie są wolne od takich nieudanych inwestycji. Praktyki i procesy związane ze złymi decyzjami zakupowymi widać zarówno wtedy, gdy w KFC – ku przerażeniu klientów firmy – zabraknie mięsa z kurczaków albo gdy firma taka jak Skanska wypłaca olbrzymie kwoty oszustom na podstawie złych faktur, jak i wtedy, kiedy władze Kenii wydają 35 milionów dolarów na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki.

Peter Smith, specjalista mający za sobą 35-letnie doświadczenie w zakresie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Zebrał w niej ważne lekcje na temat tego, jak nie zarządzać firmą, a także praktyczne wskazówki, jak uniknąć kompromitujących błędów, zminimalizować straty i podejmować dobre strategiczne decyzje.


  Mnóstwo faktów, a także zabawnych i praktycznych anegdot. Ta książka to prawdziwe objawienie! […] Opisuje liczne kosztowne katastrofy! Jeśli tej książki nie przeczytasz, sam możesz zostać taką katastrofą dotknięty!
           - dr Richard Russil, autor i trener

  Ograniczenia związane z Covid-19 pokazały, jak ważne są globalne łańcuchy dostaw oraz jakie trudności powoduje sytuacja, w których wszyscy chcą kupić to samo w tym samym czasie. Książka Petera pokazuje, gdzie może dojść do zakupowych katastrof i jak można ich uniknąć. Gdyby ukazała się przed wybuchem pandemii, pewnie niektórych związanych z nią koszmarnych wpadek można by uniknąć. Lektura obowiązkowa dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego.
           - generał porucznik sir Andrew Gregory, kontroler, SSAFA

  Znakomita okazja, by uczyć się na cudzych błędach zamiast na własnych. Na podstawie świetnie przygotowanych i omówionych przykładów Peter pokazuje początkującym oraz doświadczonym fachowcom, w jaki sposób mogą uniknąć tych samych błędów. Gorąco polecam tę książkę każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z wydawaniem pieniędzy w imieniu organizacji.
           - Garry Mansell, były menedżer ds. zakupów w Coupa Software

  Peter Smith zawarł tu bogactwo przykładów korupcji, ale i niezamierzonych acz kosztownych błędów popełnianych przez ludzi biznesu. Na zakupy dóbr i usług organizacje wydają biliony dolarów, więc to lektura obowiązkowa dla wszystkich członków kierownictwa, którzy za ten proces odpowiadają lub go nadzorują.
           - Raj Sharma, założyciel i prezes Public Spend Forum

Peter Smith ma ponad 35-letnie doświadczenie w realizacji procesów nabywczych i zarządzaniu łańcuchem dostaw, jest również konsultantem, analitykiem i autorem książek o tej tematyce. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w Procurement Excellence Ltd, czołowej firmie konsultingowej. Jest uznawany za jednego z najlepszych brytyjskich ekspertów w zakresie poprawy wyników organizacji w sektorze publicznym i prywatnym poprzez usprawnienia w procesie nabywczym. Wykształcenie matematyczne odebrał na Cambridge University, jest również byłym przewodniczącym i obecnym członkiem Chartered Institute of Procurement and Supply. Jego pierwsza książka, Buying Professional Services, ukazała się w 2010 roku nakładem wydawnictwa Profile.

O autorze
Podziękowania
Wprowadzenie

Część pierwsza. Błędy

Rozdział 1. Zgodnie ze specyfikacją
Rozdział 2. Znajomość rynku
Rozdział 3. Wybór dostawców
Rozdział 4. Zbytnie uzależnienie nie popłaca
Rozdział 5. Jak negocjować
Rozdział 6. Odziaływanie na dostawcę
Rozdział 7. Jak nie wyjść na głupka (zwłaszcza gdy jest się politykiem)
Rozdział 8. Nikomu nie ufać (a już z pewnością nie dostawcom)
Rozdział 9. Zmiany
Rozdział 10. Gdzie tu ryzyko?
Rozdział 11. Blaski zarządzania umowami

Część druga. Oszustwa i korupcja

Rozdział 12. Ogólne rozważania o oszustwach
Rozdział 13. Od kogo tak naprawdę to kupujemy?
Rozdział 14. Selektywny wybór kontrahentów
Rozdział 15. Co tak naprawdę kupuję?
Rozdział 16. Wydawanie nieswoich pieniędzy
Rozdział 17. Za co tak naprawdę płacę?
Rozdział 18. Przekręty w polityce
Rozdział 19. Jak zapobiegać oszustwom?

Część trzecia. Jak unikać wpadek

Rozdział 20. Zasady dobrego kupowania

Bibliografia

372 strony, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022