|
JAK ZBUDOWAŁEM FIRMĘ PRAWDZIWE HISTORIE PRZEDSIĘBIORCÓW
RAZ G. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 68.29 Twoja cena 64,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak zbudowałem firmę
Prawdziwe
historie przedsiębiorców
Solidna dawka informacji o
prowadzeniu firmy
Oparta na wywiadach
prezentowanych w serii podcastów radia NPR How I Built This,
których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka oferuje
bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad
dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają
o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli
sukces. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu
własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym.
Nieoczekiwane
ścieżki do sukcesu
Wspaniałe idee powstają
często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę,
która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na
pomysł, by robić z niej buty (Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że
najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na
urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki
dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w
firmę obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita
Chips).
Przewodnik
na drodze do przedsiębiorczości
Guy Raz to wielokrotnie
nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York
Timesa” najbardziej popularnym autorem podcastów
biznesowych, którego rozmów wysłuchało ponad 19
milionów odbiorców, jest także wykładowcą na
uniwersytetach Princeton i Georgetown. W niniejszej książce dzieli się
z czytelnikami doświadczeniami i wskazówkami znanych
przedsiębiorców dotyczącymi tworzenia i rozwijania własnej
firmy – od momentu sformułowania pomysłu, poprzez etap
pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z
konkurencją i moment, w którym zaczynają się pojawiać
prawdziwe zyski.
Gdyby
tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla
mnie o wiele prostsze. Całe szczęście, że mamy ją teraz!
- SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego
Za sukcesem każdego
wielkiego przedsiębiorcy kryje się ciekawa historia, a nikt nie jest
lepszy w ich opowiadaniu niż Guy Raz. Po spędzeniu niezliczonych godzin
w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden
z najważniejszych pamiętników dotyczących
przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich,
którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać oraz inspirować się
historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali.
- ADAM GRANT, autor bestsellera „New York Timesa”
Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat, gospodarz podcastu TED
„WorkLife”
Gorzka prawda jest taka, że większość ludzi zaczynających realizować
marzenie o założeniu własnej firmy ponosi porażkę. Jednak możemy się
tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania
oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces!
Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, koniecznie przeczytaj tę
książkę.
- BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka
programu Shark Tank
Guy Raz jest prawdziwym sobą w tym przewodniku przeznaczonym dla ludzi
chcących założyć biznes: jest błyskotliwy i pełen pozytywnej energii, a
przede wszystkim wspaniale i ciekawie opowiada.
- ANGELA DUCKWORTH, autorka bestsellera Upór, potęga pasji i
wytrwałości, założycielka oraz prezes Character Lab
Ta
książka, podobnie jak podcast, na którego podstawie
powstała, daje nam szanse stania się przedsiębiorcami, pokazując, że
dążenie do innowacji jest jedną z podstawowych ludzkich cech. W
czasach, gdy potrzeba przełomowych idei jest silniejsza niż
kiedykolwiek, książka Jak zbudowałem firmę staje się bezcennym
przewodnikiem dla każdego, kto chce zrezygnować ze status quo, szukając
rozwiązań, które uczynią świat lepszym. Gorąco polecam.
- REID HOFFMAN, współzałożyciel Linkedln i
współautor Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji
firm
GUY RAZ
jest współtwórcą podcastów How I Built
This, TED Radio Hour i Wow in the World. Współtworzył
również podcasty Luminary’s wisdom from the Top i
The Rewind na Spotify. Otrzymał między innymi nagrodę im. Edwarda R.
Murrowa, dziennikarską nagrodę im. Daniela Schorra, nagrodę National
Headliner i nagrodę NABJ. Mieszka w rejonie zatoki San
Francisco.
WSTĘP
Część I. Potrzeba
1. Bądź otwarty na nowe idee
2. Czy strach ma wielkie oczy?
3. Opuść strefę bezpieczeństwa, jednak rób to rozsądnie
4. Przeprowadź analizę
5. Znajdź współzałożyciela
6. Finansowanie. Część 1: Bootstrapping
7. Przygotuj historię firmy
8. Finansowanie. Część 2: Pieniądze innych ludzi
9. Iteracja, iteracja i jeszcze raz iteracja
Część II. Testy
10. Wejdź bocznymi drzwiami
11. Lokalizacja to podstawa
12. Walcz o zainteresowanie. Część 1: Szum medialny
13. Walcz o zainteresowanie. Część 2: Tworzenie poczty pantoflowej
14. Przetrwaj trudne chwile
15. Finansowanie Część 3: Pieniądze od profesjonalnych
inwestorów
16. Chroń to, co zbudowałeś
17. Gdy nadchodzi katastrofa
18. Sztuka przechodzenia przez punkt zwrotny
Część III. Cel
19. Nie chodzi tylko o pieniądze
20. Buduj kulturę, a nie kult
21. Nie wychylaj się, a dotrzesz dalej
22. Zarządzaj napięciami pojawiającymi się w spółce
23. Poznaj samego siebie
24. Kiedy sprzedać firmę, a kiedy w niej pozostać
25. Bądź troskliwy
26. Co zrobić, gdy masz szczęście
POSŁOWIE
Podziękowania
336
stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|