ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EFEKT VIRALOWY JAK TWORZYĆ CHWYTLIWE TREŚCI KTÓRE SAME SIĘ ROZPRZESTRZENIAJĄ


BERGER J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 53.89 Twoja cena  51,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Efekt viralowy

Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają


Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy?

Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu?

Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?

Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją
i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.

Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych elementów STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć cech viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść.

Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.


  Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie.
           - Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj

  Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce Efekt viralowy my również ją znamy.
           - Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku

  O tej książce mówiłem znajomym, studentom i klientom, gdy dostępny był tylko angielski oryginał. Byłem ambasadorem Bergera i jego badań. Dlaczego? Bo sam autor zaprojektował i napisał książkę tak, że nie sposób o niej nie mówić. I to tylko pozytywnie. Gdy ją przeczytasz, też się nie oprzesz. Dowiesz się też przede wszystkim, jak wykorzystać wiedzę
z rzetelnych badań praktycznie – projektując własne wirusowe idee, o których ludzie będą opowiadać innym. Tak – jest przepis na wirusa. I ten przepis przekaże ci Berger.
           - Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral, Prezentacje. Po prostu! i Porozmawiajmy
o komunikacji

  [Berger] wyjaśnia, w jaki sposób tworzą się trendy oraz dlaczego pewne produkty, idee czy zachowania zyskują popularność (…) [Książka Efekt viralowy] jest bogato zilustrowana ciekawymi przykładami w stylu Malcolma Gladwella czy książki Freakonomia (…) zaskakujące przeniesienie nacisku z technologii i komunikacji elektronicznej na element bezpośredniej komunikacji międzyludzkiej.
           - „Kirkus Reviews”

  Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu
w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych
i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej.
           - „Publishers Weekly”

JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badań pisano w: „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Harvard Business Review”, „BusinessWeek” oraz „Fast Company”. Berger otrzymał wiele nagród zarówno jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuł „Iron Prof.”, przyznawany w konkursie organizowanym przez Wharton School. Oprócz Efektu viralowego, napisał także książkę Nieświadome wybory. Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)

WSTĘP DO POLSKIEGO WYDANIA9
Wprowadzenie: SKĄD SIĘ BIERZE POPULARNOŚĆ?  13

Dlaczego 100 dolarów to dobra cena za kanapkę?
Co sprawia, że pewne produkty czy idee stają się popularne?
Co ma większe znaczenie: treść komunikatu czy jego nadawca?
Czy można sprawić, aby treści stały się zaraźliwe?
Przypadek wirusowego blendera
Sześć kluczowych zasad STEPPS

1. WALUTA SPOŁECZNA 45
Gdy budka telefoniczna to tajemne przejście
Mrówki potrafią podnieść ciężar pięćdziesiąt razy większy od siebie
Dlaczego gromadzenie mil lotniczych jest jak gra wideo?
Kiedy nieprzystępność popłaca?
Dlaczego wszyscy chcą jeść podroby?
Negatywny aspekt zapłaty
Udostępniamy to, co poprawia nasz wizerunek

2. SKOJARZENIA 81
O czym więcej się mówi: o Disneyu czy o płatkach Cheerios?
Jak misja NASA przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży słodyczy
Czy miejsce głosowania może wpłynąć na jego przebieg?
Weź pod uwagę kontekst
Fenomen Rebekki Black
Tworzenie sprzyjających warunków: Kit Kat i kawa
To, co często przychodzi nam do głowy, często staje się tematem rozmowy

3. EMOCJE119
Dlaczego niektóre artykuły trafiają na listę najczęściej przesyłanych dalej?
Dlaczego czytanie artykułów naukowych jest jak stanie na krawędzi
Wielkiego Kanionu?
Dlaczego złość jest jak humor?
Jak zyskać rozgłos dzięki zniszczonej gitarze?
Łzy wzruszenia na myśl o wyszukiwarce internetowej
Kiedy coś jest dla nas ważne, chcemy się tym podzielić

4. JAWNOŚĆ 155
Czy logo Apple wygląda lepiej do góry nogami?
Dlaczego umierający pacjenci odrzucają możliwość transplantacji nerki?
Zapuszczanie wąsów w dobrej sprawie
Jak się reklamować bez budżetu na reklamę?
W jaki sposób kampanie antynarkotykowe mogą zwiększać użycie narkotyków?
Gdy coś się pokazuje, zawsze dobrze rokuje.

5. PRAKTYCZNA WARTOŚĆ  189
Jak jeden starszy pan nakręcił wirusowe wideo o kukurydzy
Dlaczego turyści rozmawiają o odkurzaczach?
Udostępnianie treści jest nową formą budowania stodół
Czy ludzie skłonni są zapłacić, by zaoszczędzić?
Dlaczego 100 to taka magiczna liczba?
Kiedy kłamstwo rozprzestrzenia się szybciej niż prawda
Coś, co może się przydać

6. OPOWIEŚCI  215
Opowieści są jak koń trojański
Dlaczego wysoki poziom obsługi klienta działa lepiej niż reklama?
O tym, jak stadionowy ekshibicjonista wystąpił na olimpiadzie
Dlaczego niektóre opowieści są niezapomniane?
O tym, jak panda uczyniła wirusowość wartością
Informacje rozprzestrzeniają się pod płaszczykiem czczej paplaniny

Epilog
Dlaczego 80 proc. manikiurzystek w Kalifornii pochodzi z Wietnamu?
Stosowanie zasad STEPPS

Podziękowania  247

248 stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022