|
LEARNS STWÓRZ EFEKTYWNY SYSTEM UCZENIA SIĘ W MIEJSCU PRACY
ŻÓŁTAK M. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 83.89 Twoja cena 79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka LEarNS
stwórz
efektywny system uczenia się w miejscu pracy
Uczenie się staje się
jednym z kluczowych wymogów i kompetencji, jakie muszą
posiąść organizacje chcące przetrwać w świecie VUCA. Coraz pilniejszym
wymogiem staje się nie tylko to, czego się uczyć, ale
również jak się uczyć. Co więcej, realne uczenie się powinno
kłaść nacisk na rzeczywiste wykorzystywanie kompetencji w codziennej
praktyce, a nie na liczbę godzin spędzanych w sali szkoleniowej. W
praktyce niestety organizacje nadal zdecydowanie częściej szkolą się
niż uczą. Metoda LEarNS umożliwia sprawne przejście pomiędzy
ukończeniem przez uczestników formalnego szkolenia a tym,
kiedy w pełni korzystają z nabytych kompetencji.
Z tej książki dowiesz się:
• czym jest system uczenia się w miejscu pracy i jakie
czynniki wpływają na jego efektywność;
• w jaki sposób opracować i wdrożyć w organizacji
sprawne środowisko uczenia się w miejscu pracy, uwzględniające
specyfikę organizacji;
• jak można połączyć uczenie się w miejscu pracy z realizacją
zmian strategicznych lub prowadzeniem projektów
o
głównie operacyjnym charakterze;
• co jest niezbędne, by zbudować i wdrożyć system pomiaru
efektywności uczenia się w miejscu pracy.
Koniec kilkudniowego formalnego szkolenia nie jest rzeczywistym
zakończeniem, lecz dopiero początkiem przygody z rozwojem kompetencji.
Konkretne narzędzia zawarte w tej książce, a także liczne grafy,
podsumowania oraz krótkie zadania po każdym rozdziale pomogą
ci w efektywnym przejściu od teorii do użytecznego uczenia się w
miejscu pracy.
Jeżeli jesteś:
• zawodowym trenerem biznesu,
• specjalistą z zakresu learning &
development (L&D),
• HR business partnerem,
• kierownikiem, zarządzającym jednostką
organizacyjną, zespołem, dla którego ważne są kompetencje
pracowników,
to metodyka transferu, uczenia się w miejscu pracy (LEarNS) może mieć
fundamentalne znaczenie dla sposobu, w jaki wykonujesz swoją pracę!
Dr Marcin Żółtak
– pedagog z wykształcenia i zamiłowania. Od ponad dwudziestu
lat pracuje jako konsultant w podejściu OD (Organization Development),
prowadząc projekty doradczo-rozwojowe nastawione na wprowadzanie
efektywnych zmian organizacyjnych i ich rozwój (doliczył się
140 dla 10 branż… dalej już nie liczy). Realizując projekty,
pracuje w podejściu systemowym, którego jest miłośnikiem,
prekursorem w Polsce i oddanym propagatorem. Projekty doradcze
prowadził również w Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji,
Niemczech i Austrii.
Realizuje się również jako trener i wykładowca na studiach
podyplomowych, prowadząc od 2003 roku zajęcia z zakresu rozwoju
organizacji, myślenia systemowego, uczenia się organizacyjnego oraz
wprowadzania zmian.
Wstęp
Wprowadzenie
Dlaczego szkolenia nie działają: co widać gołym okiem?
Jak to jest z tymi szkoleniami - o czym jest ta książka?
Zakres LEarNS
Trzy bloki i czternaście rozdziałów merytorycznych
Dla kogo?
Jak książka jest skonstruowana?
W jaki sposób czytać i dlaczego w ogóle warto?
LEarNS - co to właściwie znaczy?
Blok A Środowisko uczenia się w
miejscu pracy
1. Dlaczego
organizacje częściej szkolą, niż realnie uczą?
1.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
1.2. Szkolenie vs. uczenie się
1.3. Organizacje jako systemy nawyków
1.4. Rutyny i "szalone rutyny"
1.5. System - wprowadzenie
1.6. System - środowisko pracy a uczenie się w organizacji
1.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
1.8. Rozważ! [zestaw 1]
2.
System uczenia się a system pracy - różnice
2.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
2.2. System uczenia się a system pracy - wprowadzenie
2.3. Systemy w systemie
2.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
2.5. Rozważ! [zestaw 2]
3. Konstrukcja
środowiska uczenia się w miejscu pracy
3.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
3.2. Składowe i działanie środowiska uczenia się w miejscu pracy
3.3. Podsumowanie - to, co najważniejsze
3.4. Rozważ! [zestaw 3]
4. Uwarunkowania
efektywnego uczenia się w miejscu pracy - tworzenie środowiska uczenia
się w organizacji
4.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
4.2. Ambiwalencja po zakończeniu szkolenia - pomiędzy motywacją a
praktyką działania
4.3. Dlaczego transteoretyczny model zmiany w LEarNS?
4.4. Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się
4.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
4.6. Rozważ! [zestaw 4]
5. Zróżnicowanie
złożoności oddziaływań edukacyjnych a środowisko uczenia się w
organizacji
5.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
5.2. Złożoność oddziaływań (sytuacji) edukacyjnych - założenia
5.3. Złożoność działań (sytuacji) edukacyjnych
5.4. 16SU - typologia złożoności sytuacji edukacyjnych
5.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
5.6. Rozważ! [zestaw 5]
6. Wpływ
kultury organizacyjnej na tworzenie się środowiska uczenia się w
miejscu pracy
6.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
6.2. Czym jest kultura organizacyjna?
6.3. Kultura silna i słaba
6.4. Wpływ założeń kulturowych na strategiczne i edukacyjne działania
organizacyjne
6.5. Typy kultur według modelu OCAI (organizationaJ culture assessment
instrument)
6.6. Kulturowa zdolność do uczenia się organizacyjnego (organizational
learning capacity, OLC) - wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie
umiejętności pracowników w czasie
6.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
6.8. Rozważ! [zestaw 6]
Blok B Metodyka LEarNS
7. Metodyka
LEarNS - motywacja i technologia
7.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
7.2. Motywacja i technologia - składowe LEarNS
7.3. Składowe proceduralno-techniczne LEarNS - krótkie
wprowadzenie
7.4. Firma C&Q - studium przypadku
7.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
7.6. Rozważ! [zestaw 7]
8.
Metodyka LEarNS - elementy składowe
8.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
8.2. Symptomat
8.3. Mikrospekt
8.4. UCN, M-UCN
8.5. Tablica Kokpitu
8.6. Reflektowanie 3R
8.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
8.8. Rozważ! [zestaw 8]
9. Ludzie
w LEarNS
9.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
9.2. Diament LEarNS - role
9.3. Diament LEarNS - zadania w procesie realizacji projektu
edukacyjnego
9.4. Diament LEarNS - co, jeżeli nie działa?
9.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
9.6. Rozważ! [zestaw 9]
10. PROMO
- badanie gotowości środowiska uczenia się w miejscu pracy
10.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
10.2. Macierz PROMO - założenia
10.3. Macierz PROMO - powtarzalność badania
10.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
10.5. Rozważ! [zestaw 10]
Blok C Strategiczne i operacyjne
wykorzystanie LEarNS
11. Strategiczne
i operacyjne uczenie się w miejscu pracy
11.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
11.2. SPR i OPR - założenia wstępne
11.3. SPR i OPR - relacja
11.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
11.5. Rozważ! [zestaw 11]
12. Kompetencje
w LEarNS
12.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
12.2. Grupy kompetencji w LEarNS
12 3. Wpływ kompetencji na realizację LEarNS
12.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
12.5. Rozważ! [zestaw 12]
13. Podsumowanie
14. Szkolenia
LEarNS
14.1. Typy i charakterystyka szkoleń LEarNS
Literatura
Spis rysunków i tabel
Lista czasowników
488
stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|