ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYKA I MEDIA A KRYZYS ZAUFANIA POLITYKA INFORMACYJNA MOCARSTW W CZASIE ZAGROŻENIA


KAMIŃSKA-KOROLCZUK K.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 56.25 Twoja cena  53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityka i media a kryzys zaufania

Polityka informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia


Wypracowanie spójnej polityki informacyjnej państwa oraz powiązanej z nią polityki medialnej – prowadzonych w atmosferze zaufania, wolnych od manipulacji i zastępowania rzetelnych informacji fake newsami, których rozpowszechnianie prowadzi do destabilizacji międzynarodowego ładu – staje się strategicznym zadaniem dla współczesnych państw.

Monografia składa się z analiz wykazujących zależności między polityką a mediami w dobie kryzysu zaufania oraz studiów przypadków opisujących politykę informacyjną mocarstw: USA, RFN, Brazylii i ChRL przed i w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.

Tłem prowadzonych badań jest szeroki ogląd społeczno-polityczny z uwzględnieniem analizy systemów politycznych, partyjnych i medialnych.

Wstęp 7

Rozdział 1. Paralelizm polityczny jako perspektywa teoretyczna badań nad zależnościami między polityką a mediami 33
1.1. Polityka jako sfera wpływu 34
1.1.1. Polityka i wpływ 36
1.1.2. Związki polityka – media – istota i znaczenie 45
1.2. Media w państwach demokratycznych 51
1.2.1. Wymiary demokracji w dobie mediów masowych 52
1.2.2. Demokracja medialna, mediatyzacja i mediatyzacja polityki 64
1.3. Paralelizm polityczny 76
1.3.1. Klasyczne modele mediów i ich krytyka 77
1.3.2. Nowe badania nad modelami mediów i paralelizmem politycznym 86
1.3.3. Konsekwencje paralelizmu politycznego 103
Podsumowanie 107

Rozdział 2. Polityka informacyjna państw w dobie nowych mediów 113
2.1. Nowe media we współczesnych państwach 114
2.1.1. Media masowe 117
2.1.2. Nowe media i nowe nowe media 128
2.2. Odbiorcy mediów masowych 134
2.2.1. Indywidualni i masowi odbiorcy mediów 134
2.2.2. Wpływ mediów na odbiorców 139
2.3. Polityka informacyjna państwa – działanie poprzez media 148
2.3.1. Polityka informacyjna państwa 152
2.3.2. Polityka medialna państwa 159
2.4. Zaufanie jako jeden z elementów kształtujących politykę informacyjną 164
2.4.1. Zaufanie 166
2.4.2. Opinia publiczna 176
Podsumowanie 183

Rozdział 3. Polityka informacyjna mocarstw w czasie kryzysu w dobie pandemii COVID-19 187
3.1. Polityka informacyjna Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej jako przykład komunikowania pozaeuropejskiego państwa demokracji skonsolidowanej  191
3.2. Polityka informacyjna Republiki Federalnej Niemiec jako przykład komunikowania europejskiego państwa demokracji skonsolidowanej 219
3.3. Polityka informacyjna Federacyjnej Republiki Brazylii jako przykład komunikowania państwa demokracji nieskonsolidowanej  245
3.4. Polityka informacyjna Chińskiej Republiki Ludowej jako przykład komunikowania państwa niedemokratycznego 269
3.5. Wnioski z badań 298
Podsumowanie 307

Zakończenie 311
Bibliografia 319
Wykaz najważniejszych skrótów  367
Indeks osobowy 369
Indeks rzeczowy  375

382 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022